Ga naar inhoud

stille systeemcoolers


Aanbevolen berichten

Mijn P4/1.5 systeem werkt prima, maar maakt veel herrie door de div. coolers in het systeem. Via internet heb ik mezelf al wat geinformeerd wat betreft silent-coolers, en de Zalman producten maken het meeste indruk op me. Maar eerst wil ik nog wat reacties & tips van anderen lezen voor ik aan het kopen sla. Ook bijv. wat betreft isolatie aan de binnenkant van de pc-kast. *wie heeft ervaring met deze vormen van geluidsreductie en wil me wat tips en advies geven ? *of weet je leveranciers in de omgeving Zaanstreek/ Kennemerland/ Alkmaar ? Bij voorbaat dank, FREKL
Link naar reactie
Ik heb 3 casefan's vervangen door Papst Case Fan 80X80 8412NGL deze zijn 12Db heel stil dus, de sidefan heb ik vervangen door een 12cm fan. Mijn Antec true power PSU was van zichzelf al stil , de boxed versie koeler is vervangen door en Zalman CNPS7000 welke ingeregeld staat op de laagste stand en dus 20Db produceert. de papst fan's komen van challengecomputers.nl de Zalman van wintelco.nl en de 12cm van Ben van Dijk.
Link naar reactie
Ik gebruik de zelfde case fans als HBM. Ook heb ik een Antec true power 480watt PSU. Erg stille voeding en de Pabst case-fans zijn ook erg stil. De Zalman CNPS7000 heb ik dan niet omdat ik een AMD heb maar ik heb van de eigenaar van Wintelco wel gehoord dat hij stil is maar erg heet word. maar dat is aan de andere kant wel het doen van een Cooler :) ik heb ook alles bij www.wintelco.nl gehaald. daar kan je gewoon online bestellen.
Link naar reactie
[quote="Red Dragon"]....... De Zalman CNPS7000 heb ik dan niet omdat ik een AMD heb maar ik heb van de eigenaar van Wintelco wel gehoord dat hij stil is maar erg heet wordt. ... ......quote] Integendeel, ik vind hem zelfs redelijk koel voor hetgene hij presteert, mijn HDD's voelen warmer aan.
Link naar reactie
# Om even op de isolatie terug te komen, Chieftec heeft een dochterbedrijf dat daarvoor peperdure matten verkoopt. Ik zou dit niet aanraden, aangezien vloerbedekking vaak prima voldoet. Nadeel is dat je wat vaker moet stofzuigen in je kast ;) # Erg handig ter geluidsreductie is je kast op bijvoorbeeld een stuk vloerbedekking te zetten en stukjes rubber om je HDD/FDD/DVD/CD/DVD en te doen, vooral bij de schroeven, zodat de trillingen niet op de case overgebracht worden.
Link naar reactie
[quote:0a6656ac65="HBM"][quote:0a6656ac65="Red Dragon"]....... De Zalman CNPS7000 heb ik dan niet omdat ik een AMD heb maar ik heb van de eigenaar van Wintelco wel gehoord dat hij stil is maar erg heet wordt. ... ......[/quote:0a6656ac65] Integendeel, ik vind hem zelfs redelijk koel voor hetgene hij presteert, mijn HDD's voelen warmer aan.[/quote:0a6656ac65] Dat is niet zo best, een cooler moet juist heet worden. dat betekent namelijk dat de CPU goed zijn hitte afgeeft aan de cooler. Heb je wel goeie koelpasta gebruikt? of te veel?
Link naar reactie
Daar zit een kern van waarheid in, maar toch ook niet helemaal ;) Als de heatsink al erg heet aanvoelt, dan heb je wel een probleem.... je heatsink kan nooit heter worden als je CPU (TEC setups daargelaten) anders koelen die dingen sowieso niet meer. Voordat een heatsink zo opgewarmd is, moet je volgens mij al een aardig verschil tussen die 2 hebben (ivm oppervlakte, die van de heatsink is veel groter) dus dan heb je in principe ook al een aardig hete CPU.
Link naar reactie
Mja, dat vind ik moeilijk te beoordelen.. Als ik aan mijn heatsink voel dan voelt die ook bijna koud aan, maar hij doet het echt wel goed. Heb er voor de gein ook eens een digidoc sensor tussen gedaan, die geeft 27c. Maar daar staat ook een fan overheen te blazen, dus die temp klopt sowieso niet.
Link naar reactie
Mijn P4 on-die diode geeft tussen de 39C en 42C aan indien ik gewoon wat aan het computeren ben, stresstest komt op hij 53C (let wel een P4 2.4GHz overclocked tot 3.2GHz) Niks mis met de montage van de cooler en de koelpasta. We praten wel over een koperen koeler van ruim 700 gram met een 92mm fan. Als deze meer als handwarm zou worden dan pas zou ik me zorgen gaan maken :)
Link naar reactie
# Mijn sink blijft ook redelijk koud. Mijn proc is nu stressed 50 graden (Palomino, 2000+), dat is erg netjes aangezien er een fan opzit die amper flow en ook weinig geluid produceerd. (YStech 34dba dingetje). Ik wil echter toch van de zomer een TBb kopen voor weinig geld, deze blijven nog koeler zodat ik de fan op 7V kan laten draaien en de PC dan echt goed stil heb.
Link naar reactie
Bedankt voor de vele reacties ! Ik kon ze vandaag pas lezen want thuis geen internet (duurt niet lang meer). Ook de tips mbt matje onder systeemkast en rubbertjes er in spreekt me wel aan. Zijn die rubberen bevestigingsplugjes gewoon overal te koop of moet je daar zelf wat op verzinnen ? Ik ga ook eens verder snuffelen bij genoemde leveranciers van stille coolers. Merci ! FREKL
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...