Ga naar inhoud

Nieuw systeem


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan een nieuw systeempje aan te schaffen en ben daarbij op wat probleempjes gestuit. Nou heb ik daar uiteraard veel over gelezen maar doordat iedereen zijn mening heeft wordt het op den duur toch weer wat onduidelijk. Dus wat moet ik nemen Intel 2,4 of AMD 2400+ ? En welk moederboard moet daar bij met als max bedrag 130 euro? En daarnaast welke videokaart moet daarbij, ik hoor namelijk iedereen over de radeon9500Pro maar deze is een stuk duurder dan de GF4 ti4200 128mb 8x. En wat is nu het verschil tussen de 9500 pro en non pro en is deze ook beter dan de gf4? Met ander woorden im lost :(
Link naar reactie
  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Als ik jou was zou ik de vraag "Intel of AMD" maar weg halen, en de search gebruiken, want anders loopt het topic uit op een flame -war en kan het topic opslot. Radeon 9500 is beter als GF4 Ti 4200. Het enige wat ik weet is dat de verschillen in de PRo en de non-pro de kloksnelheid is, maar meer weet ik er niet van.
Link naar reactie
Moederbord moet een Epox 8RDA+ worden, die zijn lekker stabiel, makkelijk OC' baar (als je dat zou willen) en onder de 130 euro. Videokaart zou ik je niet iets kunne aanraden omdat ik niet weet waar jij je pc voor zou willen gebruiken. Ben je bijvoorbeeld een egt die-hard gamer is de Radeon 9500 Pro geschikt .Geforce 4 Ti 4x00 is wel ietsjes goedkoper, alleen heb je vanaf de Radeon 9500 standaard Direct X 9.0, hier heb je meer aan in de toekomst, met al de nieuwe games die gaan komen. Als je de pc voor gamen zou gebruiken zou ik je de AMD Athlon XP 2400+ aanraden. Dit is dus de keuze die ik zou maken voor een Gamers PC. Voor een videobewerkings systeem zou ik de Asus P4B533-E 1394 met intel 845E chipset als moederbord kiezen, met de P4 2,4 GH en een Matrox kaart.
Link naar reactie
Ik dacht dat de Radeon 9500 ([b:e9a2834184]geen[/b:e9a2834184]) Pro langzamer was dan de GF4 ti 4200. Of is dat niet meer zo sinds de cataclist 3 (oid) drivers? Een goed moederbord onder de 130 euro is best wel moeilijk te vinden, tenzij je niet het nieuwste en beste wilt natuurlijk. Kijk eens op sites als [url]www.anandtech.com[/url] of [url]www.tomshardware.com[/url] naar reviews en vergelijkingen. Ik heb absoluut geen verstand van Intel, maar als je voor AMD gaat, neem dan NForce 2. Beste bordjes zijn dan de Asus A7N8X (deluxe) (€165-€175) of Epox 8RDA(+) (ong. €130). Het verschil tussen deluxe/gewoon en +/gewoon is het aantal features, waarbij de voornaamste feature soundstorm is. Hét onboard soundsysteem. Ben je van plan een geluidskaart te kopen? Koop die niet en ga voor de deluxe/+ versie.
Link naar reactie
Het moederbord moet absoluut een Epox 8RDA+ worden, dat is een uitmuntent goed bord, met leuke features wat binnen je budget ligt. Dan zit je idd automatisch aan AMD vast, maar daar is niets mis mee natuurlijk ;) Een 2400+ en een 2.4Ghz zijn qua prestatie gelijk, de verschillen zijn nihil en applicatie afhankelijk. De prijzen liggen ook dicht bij elkaar dus het maakt gewoon niet uit. Als videokaart heb je aan een Point of View ti4200XP bijvoorbeeld een goede en redelijk goedkope kaart. Alleen heeft de R9500 nogal wat voordelen boven deze kaart: * Betere TV-out * Betere prestaties * Minder preformence lost met hoge resoluties, FSAA en anisio * DX9 support Je moet zelf afwegen of deze voordelen de prijs overbruggen of niet.
Link naar reactie
In het begin zal ik het systeem voornamelijk gebruiken voor gamen en dat video bewerken zal slechts bijzaak zijn maar als ik het dus goed analyseer kan ik het geld dat je extra moet neerleggen aan een P4 beter besteden aan een Radeon 9500 (pro). Op het moederbord heb ik overigens geen Lan of Sound nodig ik heb tenslotte al een SB live5.1 en een Lan-kaart. Verder hoor ik hier iedereen over Epox praten terwijl ik in mijn directe omgeving iedereen hoor praten over de Asus borden. Zoals het er nu uitziet wordt het iets als: (uitgaande van informatique prijzen) AMD 2400+ 190,- (boxed) Epox 8rda 123,- 512 ddr (2700) 95,- maxtor 40gb ata133 89,- kast aopen 57,- cdrw philips 59,- toetsenbord 12,- ------- 625,- Staan hier nou hele stomme dingen in laat het dan ff weten. Aangezien ik geen zin heb om meer dan 850 te betalen hou ik dan max 225,- over om te besteden aan een videokaartje. Helaas geloof ik niet dat ik dan genoeg over hou voor een radeon 9500 pro. Dus dan maar een gewone 9500 of toch de ti4200 Tnx (klopt het trouwens dat de AMD nog steeds meer fouten genereerd dan de Intel?)
Link naar reactie
# Dat is idd prima, het geluid van Soundstorm is overigens wel beter dan die SB Live! Onboard netwerkkaart kan altijd handig zijn natuurlijk en zoveel duurder is het bord niet. # Je kunt beter een 80GB schijf kopen BTW, die zijn veel voordeliger. # Ik zou een Lite-On brander kopen, goedkoop en goed. # IMHO beter een ti4200 dan een R9500 no-pro. Iig als je niet om Tv-out geeft.
Link naar reactie
als ik altijd zo kijk. krijgt iedereen gewoon de zelfde computer. het is altijd een amd (omdat ze goedkoper zijn) dan is het ook altijd een radeon. voor de wat betere computers een radeon 9500(pro)/9700(pro) en voor de iets oudere computers of voor de gene die niet zoveel met 3d doen een radeon 9000 (pro) of de radeon 8500(LE). omdat meestal iedereen meestal voor de athlon gaat. geeft iedereen ook nog het moederbord aan en dat is bijna altijd de Epx 8rda+. en dan heb je als laatst natuurlijk het geheugen. dat is natuurlijk ddr pc2700.
Link naar reactie
[quote:9c37e7a6d4="ZoeffdeHaas"]Heb ik net een mooi goedkoop adresje gevonden om goedkoop een radeon 9500pro te kopen (salland automatisering, Raalte) zijn die dingen op nouja niet leverbaar. Zwaar K is dat. Wat is trouwens het verschil tussen 128rda en 128ddr? iemand? Tnx[/quote:9c37e7a6d4]rda??????? dat ken ik niet. weet wel dat alles tegenwoordig ddr is. nog oude en goedkope kaarten zijn sdr, maar ik heb nog nooit van rda gehoord :-?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...