Ga naar inhoud

Welke voeding voor een Pentium II moederbord?


Aanbevolen berichten

De voeding van m'n oude PC is overleden. Er zit nu een 230 Watt voeding in. Ik vroeg mij echter af of ik er een zwaardere voeding in kon zetten zonder dat ik de boel opblaas (moederbord, processor, geheugen). Het moederbord is een Pentium II moederbord gebasseerd op de Intel 82440BX chipset (model no moederbord: 35882802 of 35883102), de Pentium II is een 350 Mhz, en het geheugen is ECC PC100 SDRAM. Kan ik er dus bv. een 300 Watt voeding inzetten? Dit lijkt mij geen overbodige luxe, vanwege cdrom, cdrw, Voodoo 3 2000 AGP, etc..... :lol: Alvast bedankt!
Link naar reactie
opblazen kan niet; een voeding geeft gewoon bepaalde spanningen af en die zijn min of meer constant onafhankelijk van de belasting... Alleen kan een 300W voeding [b:944829e6bc]in principe[/b:944829e6bc] een hogere belasting aan dan een 250W. (wel is het zo dat merkvoedingen ook als ze bijna voor 100% belast worden meestal de goeie spanningen blijven leveren, en no-name voedingen meestal inzakken, wat instabiliteit oplevert). Voor een PII is 250 echt wel genoeg hoor (ik draai een PII 350, cdrom,cdrw, HD, aantal insteekkaartjes enz op 235 Watt)... Kijk maar gewoon wat er te krijgen is, kwaad kan het in ieder geval niet. En check even of je een ATX of AT voeding moet hebben (zal bij zo'n pc waarschijnlijk wel ATX zijn).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...