Ga naar inhoud

Is deze laptop wat?


Aanbevolen berichten

Ik weet niet precies waar ik dit nu in moet posten maar dit leek mij de beste groep: Ik wil een nieuwe laptop aanschaffen en zit een beetje te twijfelen tussen deze 2: nr 1: Hp omnibook xt1500 Intel P IV 1700 mhz 256 mb sd-ram 20gb harddisk (4200rpm) 14.1 inch tft (1024x768) 8x dvd Ati mobility readon 7500 (32mb ddr own memory) 10/100 ethernet 56k soft-modem Ms windows Xp home € 1044,05 excl btw (incl. € 1242,42) of nr 2: Acer aspire 1302 xv Amd Athlon 1600+ 256mb sd-ram 20gb harddisk (4200rpm) 14,1 inch tft (1024x768) 8x dvd S3 Savage4™ AGP 4x integr. in chipset with 16MB shared memory 10/100 ethernet 56k soft modem Ms windows Xp home NL € 899,00 excl btw (incl. € 1069,81) Nu is het zo dat de prijzen nogal uit elkaar liggen maar de hp zal dus een klein jaartje langer mee moeten dan de acer, laat ik het zo zeggen als ik de acer na 3 1/2 jaar vervang moet de hp 4 1/2 jaar mee. Ik gebruik de laptop vooral voor internetten, word, excel af en toe Adobe Photoshop. De 3d prestaties zijn niet zo belangrijk aangezien ik niet veel spelletjes speel. Het enige wat er wel eens op gedaan zal gaan worden is roller coaster tycoon end. maar dat gaat ookal op mijn huidige laptop (omnibook 2100 PI 233mhz 96mb 3,2gb 2mb neomagic graph 128xd video). Het feit dat ik een andere laptop wil is dat ik van dat eeuwige gewacht afwil. internet explorer 15sec, word 10 sec etc. Alvast bedankt
Link naar reactie
Maar als je zo jong bent heb je dan wat aan een laptop?? Ik ben ook nog maar zo jong en een vrind van mij heeft ook zo'n ding gehad, wel 2e hands maar goed. Hij had em na 1 jaar weer verkocht. Als je echt met et ding wil gaan sjouwen is t wel aan te raden maar als je em op je bureau laat staan zou ik toch voor een gewone desktop gaan. Ik probeer alleen maar mee te denken. Als je toch voor een laptop wilt gaan zou ik voor de HP gaan. Hij heeft een betere CPU6+ videokaart.
Link naar reactie
What they said ;) Als je 'm echt gaat verslepen, ga dan wel voor die HP.. Of kijk desnoods nog even verder. Denk ook eens aan tweede hands :roll: Als je het ding laat staan zou ik voor een desktop PC gaan en je huidige lappie houden. Je kan ook gewoon je oude laptop houden en meeslepen, en dan een nieuwe desktop pc kopen ;)
Link naar reactie
ze hebben allebei een redelijke prijs , bij de hp betaal je volgens mij meer door de videokaart, dus afhankelijk van wat je ermee wil doen moet je maar beslissen. Wil je spelletjes spelen, veel grafische toepassingen zoals fotobewerking, videobewerking ga dan zeker voor de hp, heb je hem daar niet voor nodig ga dan voor de acer
Link naar reactie
Ik zal de reden voor die laptop ff uitleggen. Mijn ouders willen gewoon geen pc in de huiskamer, kan ik me ook wel een beetje voorstellen, huiskamer is niet zo groot. De pc staat op mijn slaapkamer en vin het zo ongezellig om avond aan avond alleen te zitte... Het geld in mijn gewone pc investeren vin ik nog een beetje zinloos, snel zat voor het geen waarvoor ik hem gebruik. De reden dat ik voor een van deze 2 laptops wil kiezen is dat ik die met korting kan kopen, en dan is het verschil tussen een van deze 2 of een 2e hands niet zo groot meer. De prijs die ik erbij heb gezet is nog zonder koring natuurlijk hè :wink: Ik heb nu ook al een laptop in de huiskamer staan maar ben dat kijken naar zo'n zandlopertje op het beeldscherm helemaal zat... Ben toen ik 13 was begonnen met foldertjes lopen en het levert toch aardig op hoor, zeker tussen kerst en oud en nieuw door de nieuwjaars fooitjes. Ik heb eventueel nog een laptop die ik zou kunnen kiezen: Compaq evo N1020v Werkgeheugen: 256 MB DDR RAM (266-Mhz) Processor: Intel Pentium 4 2,0Ghz 14,1-inch TFT beeldscherm ATI Radeaon IGP 340M chipset Vaste schijf capaciteit: 30 GB Multimedia: Geïntegreerde 16-bit JBL Pro stereo audio; geïntegreerde speakers & microfoon Geïntegreerde 56K.V92 modem en Ethernet, een interne dvd-rom én diskette drive Touchpad muisbesturing Inclusief system recovery CD 1 jaar garantie WXP Home € 1050,00 excl. btw (€ 1311 incl. btw) En ik ben nog steeds aan het twijfelen...
Link naar reactie
krijg je op die laatste ook korting?? dan zou ik deze denk ik laten vallen nr 1: Hp omnibook xt1500 Intel P IV 1700 mhz 256 mb sd-ram 20gb harddisk (4200rpm) 14.1 inch tft (1024x768) 8x dvd Ati mobility readon 7500 (32mb ddr own memory) 10/100 ethernet 56k soft-modem Ms windows Xp home € 1044,05 excl btw (incl. € 1242,42) en dus kiezen tussen de compaq of de acer
Link naar reactie
hoe die uitziet weet ik niet maar waarom mag je van je ouders eigenlijk geen pc beneden hebben? als het om het lawaai gaat is daar best wat aan te doen en als ze die saaie grijze bak niet in het interieur vinden passen koop je gewoon een mooie kast in het blaauw of een aandere kleur die dan wel in het interieur past
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...