Ga naar inhoud

MoBo K7T Pro (MS-6330)


Aanbevolen berichten

Geacht forum, Recent op een veiling aangeschaft dit mobo met een Athlon XP 1800+. De processor loop echter niet sneller dat 1,15GHz. Inmiddels het BIOS geflashed, maar nog geen resultaat. Is er een mogelijkheid in het BIOS, of zit er een jumper op het mobo, om de processor sneller te laten lopen? Besturringssyteem Win XP pro. Vriendelijke groet, rj
Link naar reactie
BA, In de gebruiksaanwijzing wordt gemeld een chipset VIA KT133. Zonder A. Wel wordt verder melding gemaakt van CPU Core Speed Derivation Procedure. Hierbij wordt vermenigvuldigd CPU Clock (Host Clock)*Core/Bus ratio. Beide items kan ik echter niet in het BIOS vinden. Hartelijke groet, rj
Link naar reactie
BA, In de gebruiksaanwijzing wordt gemeld een chipset VIA KT133. Zonder A. Wel wordt verder melding gemaakt van CPU Core Speed Derivation Procedure. Hierbij wordt vermenigvuldigd CPU Clock (Host Clock)*Core/Bus ratio. Beide items kan ik echter niet in het BIOS vinden. Hartelijke groet, rj
Link naar reactie
BA, In de gebruiksaanwijzing wordt gemeld een chipset VIA KT133. Zonder A. Wel wordt verder melding gemaakt van CPU Core Speed Derivation Procedure. Hierbij wordt vermenigvuldigd CPU Clock (Host Clock)*Core/Bus ratio. Beide items kan ik echter niet in het BIOS vinden. Hartelijke groet, rj
Link naar reactie
Ik heb hier zelf een MSI K7T Pro2 (ook een oude met KT133) in mijn server zitten, daar kan je dat alles instellen onder Frequency/Voltage control in de bios. De CPU clock ratio kan je niet instellen, omdat die gelocked is. Je FSB staat nu op 100 Mhz, terwijl die 133 Mhz zou moeten zijn. Dat wordt dus een probleem, een KT133 kan zijn geheugen wel op 133 MHz draaien, maar de FSb zelf niet, meestal kom je niet verder als 110 MHz, als je geluk hebt. Je kan onder Frequency/Voltage control bij mij wel met 'clock ratio slight adjust' naar 133 Mhz, maar dat trekt de chipset niet. Ik denk dus dat je op dat mobo geen 1533 Mhz halen gaat :( Tenzij je CPU unlocked is, dan kan je nog iets van 12.5 x 110 proberen, maar dan kom je ook niet hoger als 1375 MHz. Je hebt gewoon net pech met je mobochipst :(
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...