Ga naar inhoud

nieuwe pc


Aanbevolen berichten

[quote:c66ba66145="ruco"]waarom geeft niemand mij advies???[/quote:c66ba66145] Waarschijnlijk omdat je vraag iets te beknopt is. Verder, als je nog nooit een pc in elkaar hebt gezet.. zorg er iig voor dat je dit samen met iemand doet de er meer verstand van heeft. Er staan op internet heus leuke guides, maar iemand direct naast je is wat handiger. Als je dat hebt gedaan kun je gaan denken aan overclocken en casemoding... Kom dan ook met concretere vragen zou ik zeggen.
Link naar reactie
[quote:6a7b8612a0="ruco"]khep gewoon nog nooit een pc gebouwd en m'n pc is aan vervanging toe compaq P3 550 384MB sdram en een S3 savage 4 16 mb kutkaart[/quote:6a7b8612a0]Dus jij hebt nog nooit een systeem gebouwd, en je weet ook helemaal niet hoe het moet? Hoe wil je dat dan gaan doen? Alleen maar op 'advies' van ons? Wij kunnen alleen maar dingen zeggen als "Let op dat de koeler goed vast zit" enz, maar zulke dingen kan je ook zelf bedenken natuurlijk.
Link naar reactie
[quote:f9453ceed7="ruco"]ja maar ik wilde tips over wat voor behuizing en moederbord etc ik kan kopen[/quote:f9453ceed7]Eh, je kan alles kopen wat in de winkels ligt :lol: Maar serieus, om te weten welke dingen je het beste kan kopen moet je toch reviews in tijdschriften en websites gaan doorlezen.
Link naar reactie
Hé. Jij wilt dus een eigen Pc gaan bouwen? Nou heb dan wel een goede raad voor je. -merkonderdelen -geduld -goede kast -kennis van zaken Ga nou eerst maar wat rondkijken op sites die te maken hebben met Pc's anders sta je zometeen met de gedachte:''hier had ik eerst iets meer over moeten weten" Het moet namelijk net die bedoeling zijn dat je zometeen voor €700,- aan spul in je kamer hebt liggen en dat je niet weet hoe je het in elkaar moet zetten etc. Kijk eens op casemod-sites. www.freezinghardware.nl www.tweakers.nl (vooral GoT) www.ccmod.com Als je denkt dat je alles weet, ga even kijken voor winkels waar je je spul gaat halen. Als je nog nooit een Pv in elkaar hebt gezet zal ik je aanraden om je CPU op je Mobo te laten zetten. Als je dit zelf wilt doen moet je even oppassen dat je wel genoeg koelpasta gebruikt. Wanneer je mobo in je kast zit en je front-stekkertjes (hoe heten die dingen ook alweer) erin zitten is het een makkie. gewoon IDE's en voeding erin, klaar. Wanneer je ook nog een Ccfl erin wilt hebben moet je evn kijken waar je je window wilt hebben. Nou kan ik je aanraden om niet alles in een dag af te willen maken, dat kan fout gaan (neem alle tijd) een Zaterdag is een prima dag voor een operatie zoals deze. Je kan natuurlijk altijd vragen aan de jongens wat de goede combinatie mobo+Cpu en GPU is, het is hier dan ook een helpdesk. :D Veel succes alvast...
Link naar reactie
Goede raad: Indien je nog nooit een PC gebouwd hebt en niet weet hoe hij in mekaar steekt, nog minder waartoe alle componenten dienen: blijf eraf!!! Er zijn er al teveel die [b:ea9f0c214d]denken[/b:ea9f0c214d] het te kunnen. Bedenk dat je toch nog altijd een hoop poen moet neertellen om een systeem samen te stellen. Als je in de problemen geraakt dan begint de ellende pas. Indien je echter iemand bij jouw in de buurt kent, waarvan je zeker weet dat hij/zij genoeg kennis over de materie heeft, kan je wel bij die persoon assistensie inroepen. Over een topic de nodige richtlijnen volgen voor de bouw van een PC is gevaarlijk. Zet 10 mensen bij mekaar en allen hebben ze een andere aanpak/mening. De ervaring van 10 mensen bij mekaar kan echter ook (indien ze genoeg kennis hebben) resulteren in een perfekt draaiend systeem. Als je er zelf niets van kent, hoe hou je dat juiste en onjuiste informatie uit mekaar? Tot slot, hetgeen in het topic staat over het onderwerp waarmee je een boek kan vullen is ook waar. Over de bouw en cofigureren van een PC kan je uren discusieeren en een dik boek vullen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...