Ga naar inhoud

Flashen AMI bios


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem, ik wil een oude PC van mij flashen, maar ik kan geen update vinden. Ik heb een AMI bios en heb de tool al gebruikt voor het opzoeken van mijn serial, maar hij geeft al aan dat het nummer niet in de database terug te vinden is: [quote:a13df42ebc] AMIBIOS Motherboard Manufacturer Identification Version 1.2 (02/07/2001) Copyright 2000 American Megatrends, Inc. This file has recorded information useful in identifying the manufacturer of this motherboard. The information is listed below: An AMIBIOS ID String Was Detected: 62-0914-009999-00101111-071595-000000 -- ---- ------ ------ | | | | | | | Chipset/BIOS Info | | Manufacturer ID | Version Information Processor & BIOS ROM Information The Manufacturer Code Detected (9999) Does Not Have A Database Entry. The Following AMIBIOS Project Tag Was Found: _TG_M741LMRT [/quote:a13df42ebc] Ik moet updaten omdat de HD die ik erin heb zitten NTFS geformateerd is en Win2k bevat, die schijf heb ik in z'n huidige toestand nodig. Wie kan mij helpen? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Mjah, heb er nu enkele gebruikt, en dit is de nieuwste, bedankt daarvoor. Alleen heeft het mijn probleem niet verholpen. Mijn probleem: Ik heb een NTFS gepartioneerde schijf met Win2k erop, die schijf komt uit een andere PC en wil ik nu hierin gebruiken. Het is een 15gigabyte HD en is master op het primaire IDE kanaal. Een CD-rom speler is ingesteld als slave. Aan het secundaire kanaal hangen ook nog twee CD-rom spelers als master en slave. Zowel de HD als de CD-romspelers worden keurig herkend, maar zodra je gaat booten van de HD krijg ik de melding: Searching for boot record from IDE-0... (en na enkele tellen verschijnt er achter deze zin: ok) Dus hij weet ook wat hij moet booten en waarvan maar hij gaat gewoon niet verder meer. Wat nu?
Link naar reactie
[quote:0ad4807fd2="Chip"]Mjah, heb er nu enkele gebruikt, en dit is de nieuwste, bedankt daarvoor. Alleen heeft het mijn probleem niet verholpen. Mijn probleem: Ik heb een NTFS gepartioneerde schijf met Win2k erop, die schijf komt uit een andere PC en wil ik nu hierin gebruiken. Het is een 15gigabyte HD en is master op het primaire IDE kanaal. Een CD-rom speler is ingesteld als slave. Aan het secundaire kanaal hangen ook nog twee CD-rom spelers als master en slave. Zowel de HD als de CD-romspelers worden keurig herkend, maar zodra je gaat booten van de HD krijg ik de melding: Searching for boot record from IDE-0... (en na enkele tellen verschijnt er achter deze zin: ok) Dus hij weet ook wat hij moet booten en waarvan maar hij gaat gewoon niet verder meer. Wat nu?[/quote:0ad4807fd2] Wordt de schijf nu wel herkend?? groter dan 8Gb???
Link naar reactie
De schijf werd al wel herkend, de schijf is 15gigabyte. Maar het probleem is dat ik de schijf dus niet vanuit DOS kan benaderen. Als ik de dir van c opvraag krijg ik te lezen dat de schijf niet bestaat, dat zal dus samenhangen met het feit dat er ook niet geboot wordt van de HD. Maar nogmaals, de schijf wordt dus wel herkend bij het scannen van de IDE kanalen, en de grootte die in de BIOS wordt weergegeven klopt ook gewoon. Kunt u me helpen?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...