Ga naar inhoud

Welke voeding voor een Athlonh xp 1700?


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een Athlon Xp 1700 en een ECS K7s5ALan besteld. Als beiden binnen zijn laat ik ze inbouwen in mijn huidige computer. Ik heb nu een pentium II 350 @ 396. Er zit een voeding in van 320 Watt (Enhance) Is het echt noodzakelijk ook een nieuwe voeding te kopen?? (Dus 300 watt) ? Zo ja...is dit een goede voeding: [url]http://www.1to0.nl/productinfo.php?id=117&cat=9[/url] Verder nog benodigdheden nodig? (Ja, ook nog een processorkoeler) Charlotte
Link naar reactie
320 Watt is wel voldoende meestal... hangt ook een beetje van een paar andere factoren af wat er in je kast zit... - hoeveel HD's - videokaart - casefans - cpu cooler - CDrom, fikker, DVD speler maar meestal is 320 W wel genoeg hoor... ik weet niet wat voor koeler je zoekt, maar [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=78904]hier[/url] komt de Artic Supersilent aanbod, en daar is men er zeer over te spreken ivm prestatie/stilte en prijsverhouding.. zou eens kijken naar zo'n coolertje...
Link naar reactie
persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van die joepie-toepie merken.. ik zou wel voor een gerenomeerd merk gaan, antec, CWT ofzo.. probleem dan, is dat je wel een goeie 50/60 euro kwijt bent.. heb zelf een 420 Watt CWT, en die kost iets van 72 euro ofzo.... mocht je nog echt een goeie voeding zoeken: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=78576 :wink: maar 230 W is iig te weinig....
Link naar reactie
je hebt wel een paar powervreters erin zitten, 2 HD's nemen ook nog wel wat stroom.... ik zou iig niet voor 250 Watt gaan, dat is ook veel te weinig met zoveel hardware... je mag het proberen, maar ik denk dat je met zo'n el cheapo PSU problemen kan krijgen.. kijk dan eerder naar een wat zwaardere goedkopere voeding... 350 of 400 W ofzo
Link naar reactie
Je kunt het best wagen met een goedkope 300W. Je loopt een iets verhoogde kans op problemen en als iets mis blijkt te zijn dan heb je direct een verdachte, maar waarschijnlijk krijg je geen problemen. En mocht je die wel krijgen dan kun je doe voeding hopelijk inruilen. Een goede 250W is voldoende, maar een gemiddelde 250W kan het waarschijnlijk niet aan.
Link naar reactie
Geefje Mobo gewoon iets meer kracht. Doe niet moeilijk over het geld en koop een 400 watt. Is je dat te veel koop een 350 van een bekend merk. Ik merk zelf ook dat ik te weinig molexen overhoud. Ik heb er 4 ofzo, da's echt te weinig. Anders moet je net als mij aan de gang met Y-splitters, ook niet echt veilig natuurlijk als je meerdere apparaten aan moet sluiten. -Cd-rom -HD -fannetje (doorgekoppeld aan HD-fan) -leeg
Link naar reactie
[quote:2300e707d2="Charlotte"]Oeps...... waar tikfouten al dan niet voor kunnen zorgen.... :oops: Er zit namelijk geen 320 maar 230 Watt in!! (Ja ....dat is zeker een verschil..) Maar 230 is zeker niet voldoende?? Die link naar 300 watt...is dat wat? Wat raden jullie aan? (Voor een goedkope prijs)[/quote:2300e707d2] Volgens mij gaat het wel goed, mits het een goed merk is. Heb zelf een 250 watt voeding van a-open en daar zit een P4 1,7 GB + GF 4 Ti 4200 + 60 gb 7200 rpm en soms nog een 40GB erbij + DVD +CDRW+ nog wat standaard spul, en die kan het makkelijk trekken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...