Ga naar inhoud

overklokken van een 486


Aanbevolen berichten

ik heb nog ergens een intel 486dx2-66mhz staan. aangezien ik nog nooit aan overklokken heb gedaan wil ik eerst kijken of ik die wel kan overklokken. Ik weet eigenlijk helemaal niet veel van computers dus ik weet niet wat voor een merk moederbord ik heb en ik heb ook niet de handleiding. Op sommige sites stond dat ik die moest bestuderen (handleiding). Kan iemand mij helpen hoe ik nou zo'n ding moet overklokken? Ik weet ook niet hoe je de FSB hoger doet of hoe je de multiplier omhoog doet of de voltage omhoog doet. Aangezien ik ook niet het merk van het moederbord weet weet ik ook niet hoe ik mijn bios moet upgraden. ik heb er sinds 1994 nix aangedaan.
Link naar reactie
[quote:a9f6586de1="diac23"]Ik weet eigenlijk helemaal niet veel van computers dus ik weet niet wat voor een merk moederbord ik heb en ik heb ook niet de handleiding. Op sommige sites stond dat ik die moest bestuderen (handleiding). Kan iemand mij helpen hoe ik nou zo'n ding moet overklokken[/quote:a9f6586de1] Hoewel wel wat van computers afweet, moet ik toch veel meer weten om jouw op weg te helpen. Je zou op mijn homepage kunnen kijken en doorklikken naar "weetjes". Ik heb daar een aantal 486 achtige onderwerpen staan. [quote:a9f6586de1="diac23"]Aangezien ik ook niet het merk van het moederbord weet weet ik ook niet hoe ik mijn bios moet upgraden. ik heb er sinds 1994 nix aangedaan.[/quote:a9f6586de1]Ik weet dat dus ook niet, ga er maar van uit dat het niet kan. Als het moederbord wat moderner is, dan kan er vaak een snellere CPU op, bijvoorbeeld een DX4 of 5x86. Op zich kun je aan het soort geheugen en eventuele andere componenten al veel conclusies trekken. Als je dat interessant vind, ga op zoek naar tekst en nummers. En neem van mij aan, dat er heel veel nuttige informatie te vinden is op zo'n moederbord. Alleen is het niet 1-2-3 te zeggen wat nuttig is en wat niet. Maar als je niet gaat kijken, kan ik of anderen je in het geheel niet helpen. Het kan best zijn dat het een vrij bekend moederbord is. Maar zoals altijd, als je wilt zoeken op bijvoorbeeld het internet, dan heb je op zijn minst een brokje informatie nodig. Soms is een strohalm genoeg, soms ook niet.
Link naar reactie
Ik heb op mijn moederbord gekeken en daar staat op: gmb-486unp v2.2 dit stond op zo'n zwarte chip: award software inc. 1993 all right reserved bios ISA 486 s/n: 012507471 op het moederbord zitten ook unichips en SIS chips. en volgens mij staat in het bios zelf: rom ISA bios (2C460G31) cmos setup utility award software inc. en Award modular Bios v4.50G 4.50.1040-0103-2C460G30 en verder zit er niet meer het origineel geheugen er zit nu ±20 mb in en eerst 4 mb
Link naar reactie
Kijk dit vind ik heel leuk :D. ALs er één model 486 moederbord is waar ik veel reacties op krijg, dan is dat dit type. Manuals van dit type moederbord staan op internet (tenminste tot voor kort dan). Verder heb ik er eentje thuis liggen. Zelf heb ik 2 computers van dat type mobo :wink:. Je hebt een versie 2.2 dus er kan geen DX4 en zo op. In theorie kun je de FSB van 33 op 40 Mhz zetten. Maar ik denk niet dat dit gaat werken. Zover ik weet, heeft dit systeem een jaar 2000 probleem. Nou, je vraag is dus beantwoord. Dat ging achteraf gezien, heel snel :D.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...