Ga naar inhoud

Probleem Harddisk te langzaam op Msi moederbord


Aanbevolen berichten

Ik heb tijdens de hcc dagen een moederbord gekocht. Het betreft een msi bord. de msi 845PE MAX2-BFIR intel P4 De proc. is een P4 2,53 Mhz Mijn harddisk de IBM deskstar 120gxp van 120 Gb is tergend langzaam. Met sisoft Sandra gemeten heeft deze maar een snelheid van 2800 kbs Terwijl deze op mijn oude comp. makkelijk boven de 30.000 kbs uitkwam. Ik heb de Ibm op ide 1 als master aangesloten Vervolgens heb ik hem als master op ide 2 aangesloten, echter zonder resultaat. Verder heb ik hier nog een ibm 30 Gb schijf liggen, die heb ik ook geprobeerd en ook hier geen verbetering. Volgens het DFT progr. wat ik bij ibm heb opgehaald, mankeert er niets aan mijn schijf. Ben er nu al 5 dgn mee bezig. De Ide kabel heb ik ook al voor een andere geprobeerd. Iemand een idee waar ik verder moet zoeken? Misschien een instelling in mijn bios, die ik over het hoofd zie?
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties, ik denk dat ik er nu uit ben. Heb het programma HD tach 2.61, waar in de laatste comp.totaal de harde schijven mee getest zijn, binnen gehaald. De 120 Gb schijf geeft net als in Sandra onder de 3000 kbs aan. Een oudere 30 Gb schijf die ik even in deze comp heb gezet geeft 29.062 kbs aan. Dus de harddisk is niet in orde Arie :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...