Ga naar inhoud

Geheugen


Aanbevolen berichten

Ik zit met het volgende, mijn computer, een Pentium 2, 350, met pc 100 geheugen, ziet de ene keer slechts 256 Mb geheugen, de andere keer 384 Mb, wat er ook in zit, in 128 Mb modules. Verwisselen van plaats van de modules levert dan soms weer tijdelijk 384 Mb op, gaat later weer terug naar 256. Het moederbord is een Aopen AX 6 B, en kan 1 Gb aan geheugen aan, besturingssysteem is 98 SE. Wat een gesodemieter, wie kan mij helpen? Bij voorbaat dank, Jelle
Link naar reactie
[color=darkblue:8eab9fbd61]Zou het kunnen dat je SDRAM en Registered SDRAM door mekaar hebt, of dat je modules Single Sided en Double Sided door elkaar zijn? Schijnt een bron van problemen te zijn. Download het manual maar eens van hier ftp://ftp.aopen.nl/pub/manual/mb/ax6b/ax6b-e.exe.[/color:8eab9fbd61]
Link naar reactie
[quote:eafd2eb7ea="fiod"][color=darkblue:eafd2eb7ea]Zou het kunnen dat je SDRAM en Registered SDRAM door mekaar hebt, of dat je modules Single Sided en Double Sided door elkaar zijn? Schijnt een bron van problemen te zijn. Download het manual maar eens van hier ftp://ftp.aopen.nl/pub/manual/mb/ax6b/ax6b-e.exe.[/color:eafd2eb7ea][/url][/quote:eafd2eb7ea] Zou je aub gewoon even zwart willen posten zoals iedereen doet? Kleur is irritant. // verder kan de oorzaak eventueel idd bij registered en non-registered liggen maar daar heb ik verder geen verstand van. Aan double en single side zal het niet liggen, want dan wordt het of gewoon niet goed herkent door het mobo of wel en niet de ene keer wel en de andere keer niet. Een oorzaak kan zijn dat een van de reepjes brak is en dat kun je dus testen met memtest. Test ook eens met 1 module en dan weer met de andere en kijk welke van de twee problemen oplevert.
Link naar reactie
Ik heb een probleem met de herkenning van een 256MB Dane Elec SDRAM. Op mijn Asus A7V moederbord zitten drie geheugenslots (max capaciteit 1536 MB) Ik had 1 DIMM van 256MB in slot 3 zitten, en wil dus een 2e erbij prikken. Bij opstarten wordt dan slechts 256 MB herkend. Na wat geschuif ben ik erachter dat het nieuwe geheugen goed is, en dat de computer alleen goed opstart met geheugen in slot 3. Slot 1 en 2 werken dus niet (denk ik!). Is er iets wat ik kan proberen, anders dan wat Computerland mij adviseerde nl. een nieuw moederbord kopen? Ik zat zelf te denken aan een Bios Update, maar misschien worden de problemen alleen maar groter.... Thanx, Raoul
Link naar reactie
[quote:fbea1a18e8="Raoul"]Ik heb een probleem met de herkenning van een 256MB Dane Elec SDRAM. Op mijn Asus A7V moederbord zitten drie geheugenslots (max capaciteit 1536 MB) Ik had 1 DIMM van 256MB in slot 3 zitten, en wil dus een 2e erbij prikken. Bij opstarten wordt dan slechts 256 MB herkend. Na wat geschuif ben ik erachter dat het nieuwe geheugen goed is, en dat de computer alleen goed opstart met geheugen in slot 3. Slot 1 en 2 werken dus niet (denk ik!). Is er iets wat ik kan proberen, anders dan wat Computerland mij adviseerde nl. een nieuw moederbord kopen? Ik zat zelf te denken aan een Bios Update, maar misschien worden de problemen alleen maar groter.... Thanx, Raoul[/quote:fbea1a18e8] Met een bios update worden de probs iig heus niet groter. Btw dat geschuif, heb je dat met je nieuwe en je oude dimmetje geprobeerd???
Link naar reactie
Ja, ik heb de compu met beide DIMM's opgestart, werkt allemaal normaal, maar alleen als ze in slot 3 zitten. Bij slot 1 en 2 geeft het mobo een herhalende piep, volgens de gebruiksaanwijzing is er dan geen geheugen aanwezig. Verder ben ik een leek op het gebied van BIOS flashen. Ik heb de ASUS gebruiksaanwijzing doorgelezen, hier op het forum gezocht, maar ik weet niet hoe ik onder Win XP prof. met DOS opstart :( . (met W98 wist ik dat nog wel, duh) :-? Dit is nodig om een backup te maken, en het BIOS te kunnen flashen. Je kan geheugenherkenning niet beinvloeden door jumpersettings, toch? Tips zijn van HARTE welkom! Raoul
Link naar reactie
Helaas, ik krijg het niet voor elkaar. Heb een paar problemen: 1) Ik moet een bootable disk maken met Format a:/s (onder DOS) maar dat wil ie niet. Heb het geprobeerd in DOS en ook met de DOS Prompt. Daarna heb ik met verkenner een opstartdiskette gemaakt en daar AFLASH naar gekopieerd samen met nieuwe bios. 2)Vervolgens in DOS booten en AFLASH starten, doet het nog, maar dan vraagt hij om het nieuwe bios. Ik typ dan braaf A7V1011 in(zoals ik het nieuwe bios heb opgeslagen, maar dan geeft AFLASH: "Error - File Open Failure" btw, Het nieuwe bios kwam als zip file en na uitgepakt te zijn, heeft het de extensie .awd , misschien is dat een probleem? Ik nie begrijp nie :o Raoul
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...