Ga naar inhoud

Andere Bios in het moederbord


Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om op een MS-6168 slot1 MSI moederbord met een AMI-BIOS de bios uit te wisselen met een AWARD-BIOS van ook een slot1 moederbord (de BIOS chip zat wel op een chaintech moederbord) en die dan met de nieuweste versie van het MS-6168 MSI moederbord te flashen. De BIOS update van dit MS-6168 MSI moederbord is enkel in een AWARD versie te verkrijgen.????????
Link naar reactie
[quote:57ddb02b1e="diniz"]Idd, maar wat wou je dan bereiken???[/quote:57ddb02b1e] // Diniz, weet je die pcchips nog, zat ook een AMI bios op, en dat was gewoon dikke mik, viel niks te regelen, en nu op de Soltek kunnen we veel meer instellen met die award bios.. maar goed, dit kan natuurlijk nooit he, elke mobomaker vraagt of AMI, of bijv. Award een bios voor hun te maken, daarom is er ook maar 1 ''merk'' bios voor een mobo.. maar ik denk dat dit dus niks gaat worden, want je kunt volgens mij nergens een Award bios versie vinden voor jouw mobo...
Link naar reactie
het kan wel :lol: !!!!! IMPORTANT NOTES BEFORE PROGRAMMING !!!!! Note1: This BIOS is a Plug 'n Play BIOS, and has to be used with SST or Winbond Flash Memory. If this BIOS is programmed in EPROM or other brands of Flash Memory (not SST nor Winbond), there will be a problem with Windows 95 RESTART function. Note2: If your on-board BIOS is AMI BIOS and you want to program the Award BIOS file into the on-board BIOS, you must use the "AMI" flash utility (i.e.: AMIFL530.COM, AMIFL620.COM). Note3: If your on-board BIOS is Award BIOS and you want to program the AMI BIOS file into the on-board BIOS, you must use the "AWARD" flash utility (i.e.: AWDFL52B.EXE, AWDFL534.EXE ). How to use the AMI FLASH Utility ----------------------------------- This utility is used to program a new BIOS into a Flash memory. You have to make sure first that the BIOS installed in your mainboard is Flash memory, and not EPROM. 1. Turn on your computer. 2. Boot up clean, bypassing your AUTOEXEC.BAT and CONFIG.SYS files. 3. Then, run the AMI FLASH UTILITY file. DRIVE:\>AMI_FLASH UTILITY_FILE BIOS_FILE EX: C:\>AMIFL530 A37A.ROM The programming screen will be shown. At the bottom of the screen, the following message will appear: Press "Y" to Continue, "N" to Reboot Press "N" if you do not want to continue programming the new BIOS. Press "Y" if you want to continue programming the new BIOS. The new BIOS will then be programmed. When it has finished programming, the following message will appear: Flash EPROM Program Successful. Press Any Key to Reboot. You have successfully programmed the new BIOS. How to use the AWARD FLASH Utility ----------------------------------- This utility is used to program a new BIOS into a Flash memory. You have to make sure first that the BIOS installed in your mainboard is Flash memory, and not EPROM. 1. Turn on your computer. 2. Boot up clean, bypassing your AUTOEXEC.BAT and CONFIG.SYS files. 3. Then, run the AWDFLASH.EXE file. EX: C:\>AWDFL52B The programming screen will be shown. You will prompt to enter the file name: File name to program: EX: WF73.BIN At the bottom of the screen, the following message will appear: Do you want to save BIOS (Y/N)? Press "N" if you do not want to save the old BIOS. Press "Y" if you want to save the old BIOS. Enter file name to save. File name to save: __________ After saving the old BIOS, the following message will appear at the bottom of the screen: Are you sure to program (Y/N)? Press "N" if you do not want to program the new BIOS. Press "Y" if you want to continue programming the new BIOS. The new BIOS will then be programmed. When it has finished programming, the following message will appear: Flash EPROM Program Successful. You have successfully programmed the new BIOS. dit is de readme file van de laatste bios update voor mobo ms-6168 slot 1. :wink:
Link naar reactie
jah, dat d8 ik ook, daarom dacht ik ook dat het niet mogelijk was... anders zou die andere bios maker een bios maken voor jan ***, omdat er een bios standaard meegeleverd wordt, en er daarvoor ondersteuning wordt gegeven door de mobo maker op bijv. zijn site, de bios maker zal natuurlijk ook wel een aandeel van de winst opstrijken, en als ie dat ook nog eens moet delen met een ander, dan schiet het ook niet op
Link naar reactie
[quote:c333beef9c="plextor"]ami en award is toch een bedrijf(fabrikant)[/quote:c333beef9c] jawel, maar ik neem aan, dat een mobomaker, zn winst natuurlijk zo hoog mogelijk wilt maken, en als ze dat moeten delen met 2 biosmakers, dan wordt dat wel steeds minder.. of niet?? :-? ik neem aan dat als MSI bijvoorbeeld AMI vraagt om een bios te maken in ruil voor een deel van de winst, Award niet zomaar voor de gein ook maar een biosje maakt
Link naar reactie
[quote:ef4c0a9c8d="turbulence"][quote:ef4c0a9c8d="diniz"]Idd, maar wat wou je dan bereiken???[/quote:ef4c0a9c8d] // Diniz, weet je die pcchips nog, zat ook een AMI bios op, en dat was gewoon dikke mik, viel niks te regelen, en nu op de Soltek kunnen we veel meer instellen met die award bios.. maar goed, dit kan natuurlijk nooit he, elke mobomaker vraagt of AMI, of bijv. Award een bios voor hun te maken, daarom is er ook maar 1 ''merk'' bios voor een mobo.. maar ik denk dat dit dus niks gaat worden, want je kunt volgens mij nergens een Award bios versie vinden voor jouw mobo...[/quote:ef4c0a9c8d] Dat ligt niet aan het merk, maar aan de opties die het mobo had...
Link naar reactie
Mijn vraag is beantwoord. proef ondervindelijk. Pfffff effe zweten maar toch. Het volgende: moederbord MS-6168 ver 2 van MSI Bora Pro met een slot 1 CPU, Bios van AMI, geen onder steuning van schijven groter als 30 Gb. Update van AWARD gevonden op internet bij MSI versie MS-6168V4.1 een AMI Flash progje en het AWARD Bin file, de vraag van weet U dat het de verkeerde file is negeren, verdergaan en ziedaar het werkt het moederbord heeft nu een AWARD bios met veel meer mogelijkheden als voorheen. ( ik kan gelukig op mijn werk een safety kopie maken met een E-prom/EE-prom programmeer apparaat voor als het fout zou gaan.) de mobobakkers weten het volgens mij zelf niet want toen ik de maker van de compu ging bellen zij hij dat dit beslist niet kon?????. met dank aan plextor voor de tip.
Link naar reactie
[quote:da24f26f0a="T.Palm"]Mijn vraag is beantwoord. proef ondervindelijk. Pfffff effe zweten maar toch. Het volgende: moederbord MS-6168 ver 2 van MSI Bora Pro met een slot 1 CPU, Bios van AMI, geen onder steuning van schijven groter als 30 Gb. Update van AWARD gevonden op internet bij MSI versie MS-6168V4.1 een AMI Flash progje en het AWARD Bin file, de vraag van weet U dat het de verkeerde file is negeren, verdergaan en ziedaar het werkt het moederbord heeft nu een AWARD bios met veel meer mogelijkheden als voorheen. ( ik kan gelukig op mijn werk een safety kopie maken met een E-prom/EE-prom programmeer apparaat voor als het fout zou gaan.) de mobobakkers weten het volgens mij zelf niet want toen ik de maker van de compu ging bellen zij hij dat dit beslist niet kon?????. met dank aan plextor voor de tip.[/quote:da24f26f0a] :wink: :lol:
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...