milana Geplaatst: 24 november Delen Geplaatst: 24 november (aangepast) koenic was/ droger in 1. Wilde de was drogen. Na paar minuten kom terug in keuken, hoor een andere geluid dan gewoonlijk vanuit de droogstand. Kom dichterbij en ruik brandgeur en zie rook blazen uit het apparaat. Stekker eruit etc. Paar minuten later hoofdkap eraf en voel de onderdelen. Een ijzeren kap onderdeel waarvan ik niet de info kan vinden hoe dit heet, was bloedheet, zie bijlage, tiewraps zijn zelfs erop gesmolten. Wat is dit voor een onderdeel? Machine is 3 jaar oud, geen garantie meer. Wat kan ik hieraan doen. Bang om de ding te testen, straks brand. Tijdens het wassen geen probleem, alleen bij droger aan, plots rook en raar geluid 24 november aangepast door milana Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 24 november Delen Geplaatst: 24 november Helaas kan ik aan de hand van het codenummer geen documentatie vinden. Maar de kap die je ziet, is de ventilator met zijn verwarmingselement. En ja die wordt normaal ook al zeer heet. Ik schat zo 80-100 graden. Ik heb een vermoeden dat na 3 jaar, er veel stof zich heeft afgezet in de kanalen. Ik heb wel een filmpje voor je van een ander merk, waarbij je een indruk kunt krijgen, hoe je dit probleem op moet lossen. Foutcode F13 Wasdroger (Hotpoint or Indesit) Je moet daar de volgende keer ook geen 3 jaar mee wachten, want stof is niet alleen brandgevaarlijk, maar ook nog eens explosief. Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Maus0611 Geplaatst: 28 november Delen Geplaatst: 28 november Of de ventilator draait niet meer. Of de boel zit verstopt met stof. Draai je weleens een trommelreiniging, of geeft de handleiding nog aan hoe het apparaat na drogen gereinigd moet worden? De meeste machines hebben een 'pluizen spoelen' stand speciaal om het droogkanaal te reinigen. Quote Link naar reactie
milana Geplaatst: 2 december Auteur Delen Geplaatst: 2 december Geopend. Maar hoe verder? Verbranding is binnenin geweest, pluizen zijn verbrand. Is het nog veilig om te gebruiken? De schade lijkt alleen hierin te zijn en niet daarbuiten. Ook merk ik dat de watertoevoer niet werkt. Trommel reiniger gebruik ik, blijkt dus niet doeltreffend te werken aangezien er resten nog binnen zit, pluizenspoeler zie ik nergens staan. Ook niet in handleiding. De error code was niet op display tijdens de rook en brand ontwikkeling. Machine bleef doordraaien. Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 2 december Delen Geplaatst: 2 december Als ik het zo zie is dit de eerste keer dat de droger open gemaakt is. Ik ben van mening dat een droger minstens eens per jaar, onderhoud nodig heeft. Want het nare van stof is dat het explosief is en deze machine behoorlijk vol zit. Zelfs mijn warmtepomp droger, waar de temperaturen heel wat lager liggen, worden halfjaarlijks met heet water uitgespoten. Dus lekker weken en schrobben en dat eke 6 maanden. 1 Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
milana Geplaatst: 3 december Auteur Delen Geplaatst: 3 december Watertoevoer werkt niet, hoe dit herstellen? Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 3 december Delen Geplaatst: 3 december Doe de emmerproef, koppel de aansluiting op machine en controleer het zeefje in de aansluiting en meet de tijd dat een 10 l emmer vol is. Dat moet binnen een halve minuut. Is dat goed, dan moet je meten op het magneetventiel of daar de spanning aankomt. Zo nodig maak je een speciaal snoer om het ventiel los te voeden vanuit een wandcontactdoos. Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Maus0611 Geplaatst: zaterdag om 19:02 Delen Geplaatst: zaterdag om 19:02 Doet de watertoevoer het niet tijdens welk programma? Er is nu vanalles opengemaakt en er is een andere storing. Mogelijk ergens iets losgeraakt. Pompt/centrifugeert hij nog wel? Als dat ook niet werkt staat hij om een andere reden stil. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen