Marsjak Geplaatst: 20 november Delen Geplaatst: 20 november Ik had een Siemens IQ700. Helaas is deze overleden aan vervuiling. Het “zelfreinigde droger” verhaal. Niet dus. Nu heb ik een IQ500 WT7U4600NL met een Care programma. En in de handleiding wordt er ook gesproken over de serviceklep. Beide zijdes onderpaneel vastpakken en opentrekken. Dit lukt niet en ik zie op plaatjes dat er een lipje in het midden van dit paneel zit, maar dat heb ik niet. Moet ik nu zo’n deksel gaan bestellen en gaan snijden? Of kan het ook zonder ? Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 21 november Delen Geplaatst: 21 november Dat lipje zit er waarschijnlijk wel, maar moet je even in het midden met een dunne platte schroevendraaier zien te bereiken. Ook een klantenkaart kan daartussen. Ik schat in omdat in de technische tekeningen wel een lip in het midden boven zit. Maar kan op de tekening niet zien waar nu de scharnieren zitten, volgens de beschrijving onder. (aan de hand van de onderdelentekening kunnen zien dat de scharnieren aan de onderzijde zitten) Nee het service luik wat je moet bestellen is alleen voor de oudere versies, dat is allemaal verbeterd. Bosch AutoClean Trockner Wärmepumpentrockner introductie 2e generatie pluisverwijdering filters. Geen deurfilter meer AutoClean Warmtepompdroger - 2e generatie ook het spoelen van de filters AutoClean Warmtepompdroger - De beste droger op de Markt? - Dat vertellen we AutoClean Warmtepompdroger - Zo werkt de Reiniging werkelijk. Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 21 november Delen Geplaatst: 21 november 15 uren geleden, Marsjak zei: Nu heb ik een IQ500 WT7U4600NL met een Care programma. Omdat er meerdere modificatie van zijn graag ook het versie nummer van de modificatie WT7U4600NL/?? Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 21 november Delen Geplaatst: 21 november Kijk maar eens hoe belangrijk het modificatie nummer is. In de versie 11 zat dit luik er nog in met scharnieren en een gebruikersvriendelijk klepje met een uitsparing. En bij jouw machine is dit nu in een keer deze klep geworden, waarvan je niet weet hoe je hem open moet krijgen. Vanuit de bovenkant zal je hem niet open kunnen wrikken, want ik zie daar 2 haken, die achter de plaat van het front vasthaken. Ik krijg de indruk dat je de clips vanaf te onderzijde moet proberen te benaderen met een klantenkaart. Ik zou eens naar jouw winkelier gaan, of hij je kan demonstreren hoe je deze handeling, die toch een bepaalde routine van onderhoud is, moet uitvoeren, zonder de zaak stuk te maken. Want ook de onderdelen lijst geeft aan dat de luiken van de nieuwe versie niet passen op de oude versie. Wederom een uiting van de Bosch Siemens club, dat ze lak hebben aan de Europese wetgeving, die er aan stond te komen op het gebied van het recht van reparatie, erger nog ze bemoeilijken zelfs het onderhoud moedwillig, wat je moet doen om de machine goed te kunnen laten functioneren. En dat voor een concern, dat zich zo voordoet als het kwaliteitsmerk van de Duitse industrie. Bah! Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Marsjak Geplaatst: 21 november Auteur Delen Geplaatst: 21 november En GELUKT !!! Via de vier clips aan de onderzijde. Dank je wel voor de aanwijzing !!! Maar waarom heb ik dus wel een klep ingebouwd maar geen normale toegang ??? Juist aan weerszijde boven zitten langere haken. Daar waar je met iets kracht het paneel zou moeten kunnen lostrekken. 😵💫 Maar ben al blij met de klep om te kunnen reinigen. Dank je wel !!! 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻 Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 22 november Delen Geplaatst: 22 november Kun je wat meer vertellen hoe je de clips los gekregen hebt? Met welk gereedschap en in welke stand? Ook zie ik aan de linker kant een stuk beschadigd kunststof, is dat ook door de actie gekomen? En ja, ook voor mij is het onbegrijpelijk dat de constructie, zoals hij was, nu weer zo dichtgetimmerd is, want het is toch een deel van de machine wat periodiek open moet voor het onderhoud? Mijn vertrouwen in Bosch Siemens begint met dit soort fratsen aardig af te kalven. Want dit is gewoon weer terug in de tijd, naar de blunders van de eerste serie met de zelfcleanende condensor. Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Marsjak Geplaatst: 22 november Auteur Delen Geplaatst: 22 november Gewoon met platte schroevendraaier de 4 plastic boogjes wat naar beneden wippen. Er zitten nog 2 clipjes aan de buiten zijdes maar die vallen van onderaf niet op. Nee… geen beschadiging. Een uitsparing. Zie foto. Ik heb ook maar even serie-nummer van paneel er bij. Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 22 november Delen Geplaatst: 22 november Nee ik bedoel dit: Blijkbaar is dat een nummer van de toeleverancier, waar je verder niets mee kunt. Want het Siemens nummer is 11051707 https://www.siemens-home.bsh-group.com/nl/nl/product/11051707 Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Marsjak Geplaatst: 22 november Auteur Delen Geplaatst: 22 november Nee, niks afgebroken. Gewoon weerwar van plastic. Grove mal aanpassingen denk ik. Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 23 november Delen Geplaatst: 23 november Het is toch niet meer gefabriceerd met de Duitse kwaliteit, die ik uit het verleden van deze firma gewend was. Plaatwerk wat niet afgewerkt en messcherp is. je moet hier een paar leren handschoen aan doen, om zonder verwondingen te kunnen sleutelen. En dat sleutelt erg beroerd. Ik heb nu een krijgertje onder handen en gelijk al een snee in mijn vinger, vanwege de slechte afwerking. En nu deze ervaring weer met de beroerde toegankelijkheid, weer terug bij af. Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Marsjak Geplaatst: 24 november Auteur Delen Geplaatst: 24 november Het is niet leuk voor de onwetende koper (daar hoor ik bij, met mijn overleden Siemens droger) maar ik ben al blij dat de klep er nu in zit. Blij dat ik nu weet over het CARE program en dat dit op IQ500 aanwezig is. Plus dat droger aangeeft wanneer dit nodig is. Het kan erger… dat alles achteruit holt. Maar door China is de verwachting van een koper veel lager dan vroeger. Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 24 november Delen Geplaatst: 24 november dit zijn een paar leuke filmpjes: Bosch AutoClean Trockner Wärmepumpentrockner introductie 2e generatie pluisverwijdering filters. Geen deurfilter meer AutoClean Warmtepompdroger - 2e generatie ook het spoelen van de filters AutoClean Warmtepompdroger - De beste droger op de Markt? - Dat vertellen we AutoClean Warmtepompdroger - Zo werkt de Reiniging werkelijk. Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen