Ga naar inhoud

vraagje samenstelling


Aanbevolen berichten

hoi, nou wil ik (ook) een comp samenstellen, zou dit iets zijn? nb. ben erg nbi wat samenstellen aangaat, dus als er iets op aan te merken is, gaarne ook waarom. thanx voor de genomen moeite.. amd athlonXP 2000 ABIT KG7-RAID 128MB pc2100 DDR-SDram GF4 TI4200 128 MB 40 GB 7200 Rpm safeway 5.1 pci soundcard nogmaals, dit is een wilde gok, suggesties meer dan welkom! mvg&bvd sander ps. ik wil met die machine het meest spellen spelen
Link naar reactie
Voor Raid heb je dus 2 HD's nodig (maar op de raid controller kun je vaak wel 1 HD hangen) 128mb geheugen is te weinig, voor win98 minimaal 256mb Voor winxp minimaal 512mb de amd Athlon, of je nu een 1800+, 1900+ of 200+ neemt, dat maakt allemaal niet zoveel uit, het verschil is maar 66mhz per stap. dus kijk wat het beste in je budget valt. Leuker is natuurlijk een 1800+ laten unlocken en dan wat overklokken.
Link naar reactie
owk, dat van die raid met twee HD's hoeft van mij niet zo (ik ben idd 'butgetafhankelijk' :lol: ) , dus ik denk dat ik wel kan volstaan met een 40 GB @7200 RPM, zonder RAID (het prijsverschil ben ik daarintegen dan wel weer kwijt aan mijn extra geheugen :-? ) qua windows maakt het mij eigenlijk niet zoveel uit, of word XP echt aangeraden als zodanig? ik heb nu w2k en bevalt mij prima (ik heb veel verbetering geconstateerd tav WIN 98 SE die ik hiervoor op had draaien) overklokken zie ik niet zo zitten, want ik heb een nogal duur geintje mogen ervaren bij mijn broertje :roll: alle dingen op een rij: ik kan dus beter een niet RAID moederbord nemen en 256DDR erbij prikken. is het trouwens wel verstandig een GF4 (relatief duur) erbij te nemen, scheelt het bv erg veel in kwaliteit/prestatie als ik er een GF2 ofzo inprik? bvd Sander
Link naar reactie
Ik zou XP nemen dat is een stuk fijner vind ik. Game je veel? Want dan is 512Mb zeker aanbevolen in zo' n systeem. De GF4 heeft een veel betere beeldkwaliteit maar als het je niet om het gamen gaat kun je beter een Radeon 7500 of nog beter een Matrox G550 nemen. De GF4 is vooral erg snel waardoor hij uitermate geschikt is om te gamen. De beeldkwaliteit is wel goed maar die staat niet voorop om voor deze kaart te kiezen. Neem een anders wat goedkoper mobo. Zeker als je budget erg belangrijk is zou ik zeker geen Abit nemen. Een Epox 8KHA zou beter op zijn plaats zijn. Als het je niet om OC' en gaat zou ik BTW dit zeer robuuste maar stabiel en rete snel ECS bordje nemen met de KT333 chipset: ECS K7VTA3B V3 Dit bord is voor nog geen 75euro te krijgen en voldoet zeer goed.
Link naar reactie
owk, wat is oc'en? ja, ik wil met die machine spellen gaan spelen (voornamelijk), dus een andere mobo word het, maar dat betekent dus ook (corrigeer me als ik het fout heb), dat ik in principe géén gf4 hoef aan te schaffen, of zal dat dan de prestatie van mijn totale kast omlaag halen, of moet ik dat zo niet zien?) en die ECS K7VTA3 V3, waaraan voldoet ie zeer goed, gamen? bvd Sander
Link naar reactie
[quote:621b1fa7d2="D3ZAYN"]dus dit is wel een leuke (online)gamingkast ECS k7 vta3b v.3 AMD XP 1600+ (266 FSB) socket A Maxtor diamond MAX 40GB@7200RPM 512MB PC2100 DDR SDRAM Pine XFX GF4, MX420, 64 Mb DDR, AGP, TV-Out, Retail met een chieftec DA-01WD behuizing? bvd.Sander[/quote:621b1fa7d2] Ik vind dat Abit bord toch wel erg mooi hoor, gewoon zonder RAID kan ook. (zelf ook een Abit mobo :) ) Is heel makkelijk te oc'en zonder veel risico.en loopt je 1800+ toch als een 2000+ :lol: Razend snel dus lekker gamen. Succes met je keuze
Link naar reactie
[quote:7bb11bf608="D3ZAYN"]dus dit is wel een leuke (online)gamingkast Pine XFX GF4, MX420, 64 Mb DDR, AGP, TV-Out, Retail [/quote:7bb11bf608] Dit is [b:7bb11bf608]absoluut[/b:7bb11bf608] geen game kaart. Is een gf4 ti4200 bpoven budget ga dan op zoek naar een gf3-ti200. Een gf4mx is een opgevoerde gf2 en ondersteund veel minder dingen welke in games gebruikt worden (bv embm)
Link naar reactie
[quote:55cc3ab282="kajutsa"]ohja? is een 1600+ te langzaam? ik dacht het niet. Is nog steeds een mooie processor hoor :) Niet de snelste oid, maar wel snel genoeg nog iig.[/quote:55cc3ab282] Als je veel gamed is een 1600+ al absoluut te langzaam. De 1600+ kan waarschijnlijk al niet meer alle capaciteiten van de GF4 ti4400/4600 benutten. Maar D3ZAYN je kwam eerst met een duurder systeem dan raad ik je ivm budget een ander mobo aan en dan verander je alles. Als je budget echt belangrijk is doe het dan zo: AMD 1800+ ECS k7 vta3b v.3 Maxtor 40GB @ 7200 rpm 512MB PC2100 DDR Club 3D Gf4 ti4200 64MB Chieftec DX-01-WD (miditower dus ivm budget).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...