Ga naar inhoud

PC samenstellen


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om binnenkort een PC te gaan bouwen en zou graag wat reacties van jullie krijgen op de samenstelling... P4 2,26a boxed fsb 533 Asus mobo: P4B533-E ATA 133 Maxtor 60 GB 7200 ATA 133 HD Asus Grafische kaart: V8440 Geforce Ti 512 MB Samsung geheugen Creative Audigy player Aopen H600A kast Lijkt mij een prima setje, wat denken jullie? Alvast bedankt voor jullie reacties Rut
Link naar reactie
Is een Intel Pentium niet wat erg duur vergeleken met een AMD met dezelfde prestaties ? De Asus-Geforce is volgens mij ook vrij prijzig vergeleken met andere merken, bovendien staan er (weer eens) nieuwe kaarten aan te komen waardoor de prijs nog wat kan zakken (of je achteraf bedenkt dat je liever het nieuwere model had) ...
Link naar reactie
[quote:39a092303e="Rut Uijtendaal"]Ik ben van plan om binnenkort een PC te gaan bouwen en zou graag wat reacties van jullie krijgen op de samenstelling... P4 2,26a boxed fsb 533 Asus mobo: P4B533-E ATA 133 Maxtor 60 GB 7200 ATA 133 HD Asus Grafische kaart: V8440 Geforce Ti 512 MB Samsung geheugen Creative Audigy player Aopen H600A kast Lijkt mij een prima setje, wat denken jullie? Alvast bedankt voor jullie reacties Rut[/quote:39a092303e] Idd de kast is niet echt geweldig. Kijk eens voor een Chieftec Dragon DA-01 of de kleinere Chieftec Dragon DX-01. www.chieftec.com Deze kasten zijn erg praktisch en mooie en hebben een beresterke voeding. Dat 512MB mem wat voor mem is dat? PC1066 RIMM? Als je DDR voor ogen had dan is die P4 geldverspilling. Koop dan een Athlon XP 2200+ voor minder geld die betere prestaties geeft. Asus kaarten zijn idd nogal duur. Ik zou eens voor een Leadtek kijken, deze zijn goedkoper en zijn ook erg stabiel. Bovendien hebben ze goede 2D filters en OC' en ze erg goed. Hou wel ff in de agten dat de ti4200 een veel betere prijs/kwaliteitsverhouding heeft. Je zou bijvoorbeeld als je DDR voor ogen had met het door een ti4200 te nemen bespaarde geld het supersnelle PC1066 RIMM kunnen nemen waardoor de P4 wel weer de moeite waard wordt. Persoonlijk zou ik overgens voor een AMD systeem gaan hoor, omdat de prestatiewinst van een P4 zelfs met PC1066 nihil is en het scheppen geld extra kost. Ik zou zoiets nemen: AMD Athlon XP 2200+ Epox 8K3A+/Soltek SL-75DRV5 Leadtek GF4 ti4200 128MB Chieftec DA-01-WD Samsung 512MB DDR SDRAM PC2700 Dit is veel goedkoper en dan kun je dus bijvoorbeeld het geld weer in andere componenten steken of in je zak houden.
Link naar reactie
[quote:0d6032d86b="Marcel de Reus"]Dat 512MB mem wat voor mem is dat? PC1066 RIMM? Als je DDR voor ogen had dan is die P4 geldverspilling. Koop dan een Athlon XP 2200+ voor minder geld die betere prestaties geeft.[/quote:0d6032d86b] Dit is idd een mobo die DDR geheugen support heeft zie ik net. Dan is jouw optie idd beter of gewoon een P4 kopen met 400FSB is ook een optie :)
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties... Het Samsung geheugen zou een 2100 DDR. De reden waarom ik zo'n systeem uitzocht was voor het muzikale aspect. Er is mij altijd gezegd dat als je professioneel muziek wilt maken je met een P4 aan de slag moet. Over de Asus grafische kaart kan ik duidelijk zijn; er is een behoorlijke prijsverlaging doorgevoerd... van 399,- voor 285,-. Leek me dan geen slecht zet! Ik heb over een Dragon kast nagedacht maar deze zijn in verhouding behoorlijk prijzig. En om de hele dag dat klepje open en dicht te doen ... ik heb al last van RSI :lol: Zal in elk geval eens naar AMD mogelijkheden gaan kijken. Ik wilde in elk geval op safe spelen met deze set. Alles is bij elkaar getest en in veel gevallen goed bevonden. Ik ga nog verder snuffelen... Dank!
Link naar reactie
Dat van die muziek ivm een P4 is bullshit. Gewoon voor AMD gaan. Zeker als je DDR neemt. OK das idd een mooie prijs voor die Asus kaart dus das een snelgemaakte keuze. Neem dan een Chieftec zonder deurtje of klik het deurtje er gewoon vanaf. Je kast en met name je voeding zijn erg belangrijk. Ga daar niet op besparen!! Er zijn heel veel problemen met de Aopen voedingen omdat deze erg zwak zijn. Daar mkoet je zeker geen P4 2.26 of een AMD AXP 2200+ aanhangen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...