Ga naar inhoud

Toch nog een overklok-vraag


Aanbevolen berichten

Ik heb net die schitterende overklok-samenvatting van BA gelezen en het is me nu allemaal een stuk duidelijker geworden. Alleen ben ik toch een beetje schijterig wat betreft het overklokken. Ik wil dus de fsb verhogen, maar ik vraag me af in welke mate ik dit kan doen. Ik wou het proberen met een Athlon 1800+ en een MSI-KT333 moederboard. Voor de rest heb ik een Maxtor 40GB (7200 t/min), Lite-on-brander 32123s, en een geforce 2 MX-400 64 mb, tv-out kaart. Heeft iemand ervaring met het overklokken van dit systeem? Op welke waarde kan ik mijn fsb maximaal zetten, zonder dat het systeem onstabiel wordt? of moet ik gewoon testen wat er gebeurt als ik bijvoorbeeld de fsb op 140 zet?? [color=blue:bb6d03188a]Hopelijk heeft iemand het antwoord en alvast bedankt![/color:bb6d03188a]
Link naar reactie
[quote:e518f1956e="Petoer"] Heeft iemand ervaring met het overklokken van dit systeem? Op welke waarde kan ik mijn fsb maximaal zetten, zonder dat het systeem onstabiel wordt? of moet ik gewoon testen wat er gebeurt als ik bijvoorbeeld de fsb op 140 zet?? [/quote:e518f1956e] FSB overklokken is erg afhankelijk van je geheugen, die moet namelijk de hogere fsb aankunnen. Stap 1, zet je mem-timings zo snel mogelijk. (cas 2, 4way interleaf, etc.) en test of je pc stabiel is bv met k7burn of is het nu burnk7 ;) voor een minuut of 20 en hou de temps van je cpu in de gaten (bv met mbm 5) Stap 2, verhoog de fsb met 2mhz (kleine stappen iig) en test weer of je pc stabiel is STap 3, herhaal stap 2 netzolang totdat je pc crasht en klok dan een paar fsb terug.
Link naar reactie
[quote:7614b0e64e="Petoer"]oke bedankt voor de handelingen die ik moet volgen. Ik probeer alleen nu K7burn te downloaden alleen kan het niet vinden! Weet je misschien waar ik het downloaden? :lol: Bedankt voor de tips![/quote:7614b0e64e] Staat dat niet in de FAQ? of anders ff Google gebruiken
Link naar reactie
[quote:1e2e4e526d="Petoer"]temperatuur stijgt behoorlijk, van 49 graden naar 54 graden. Wanneer moet ik stoppen? Of ook weer gewoon doorgaan en na 20 minuten stoppen?[/quote:1e2e4e526d] Net zolang doorgaan tot je je temp niet meer ziet stijgen eigenlijk. en dat is dan meteen de max temp welke je pc kan genereren. onder normale belasting (bv spel) zal hij nooit zo hoog worden, maar het is fijn om te weten dat hij het stabiel kan verwerken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...