Ga naar inhoud

Pc start niet meer op!!Detecteert geen apparaten


Aanbevolen berichten

Please help mij!!! Big problem nog nooit meegemaakt. Zoals jullie weten start de PC op in het bios en kijkt welke apparaten aangesloten zijn. Op de primary master zegt hij "none" terwijl ik daar mijn HD heb aangesloten en op primary slave (cd recorder) zegt 'm "press F4 to skip" (als ik dan F4 doe danzegt hij "no system disk...natuurlijk) Hij detecteert echter wel mijne cd-rom op de secundary master. En als ik mijn Harde schijf op secundary master zet dan detecteert mijn bios die wel (maar kan nog steeds niet helemaal opstarten omdat ik misschien alleen mijn HD had aangesloten en geen andere apparaten maar soit). Ook in bios-setup is alleen de floppy en de cdrom te zien. Oorzaak: Weet ik niet heel juist maar ik was een AC3 bestand om aan het zetten naar een mp3 en was tegelijk aan het proberen een cd'tje te branden(Misschien heel onverstandig) want een beetje daarna was het beeld bevroren, hij deed niets meer. Ik resette de PC en het bovenstaande gebeurde. Diagnose?: Wat is er nu precies aan de hand met mijn PC!!?? De primary bus(cdrom+hd) van de pc detecteert geen aparaten. Kabel doorgebrand(weinig waarschijnlijk), bus van het moederbord naar de knoppen, bios???? Ik hoop dat jullie zullen antwoorden. Bedankt bij voorbaat in ieder geval. (Ik ben nu met mijn oude pc aan het internetten.)
Link naar reactie
Ten eerste, Als je een CD bent aan het branden ga je toch niet iets anders met je PC doen :-? , als je bent aan het branden dan laat je je pc dat rustig doen. Dat moest er even uit (nog nooit zo iets stoms gehoord :x ). De oplossing: doe je BIOS flashen en installeer je Windoze of LinTux opnieuw en de volgende keer wat voorzichtiger doen :x
Link naar reactie
[quote:900cd80ed4="Overclocker@15"]Ten eerste, Als je een CD bent aan het branden ga je toch niet iets anders met je PC doen :-? , als je bent aan het branden dan laat je je pc dat rustig doen. Dat moest er even uit (nog nooit zo iets stoms gehoord :x ). [/quote:900cd80ed4] Waarom, er zijn gasten welke gewoon een spelletje spelen tijdens het branden? daarvoor hebben we toch burnproof e.d.? Onzin dus, je kan makkelijk wat anders doen tijdens het branden van een cd. Verder is dit een crosspost, en heb ik op de andere plek al antwoord gegeven.
Link naar reactie
"ik was een AC3 bestand om aan het zetten naar een mp3 en was tegelijk aan het proberen een cd'tje te branden(Misschien heel onverstandig) want een beetje daarna was het beeld bevroren, hij deed niets meer. Ik resette de PC en het bovenstaande gebeurde." Kan daar het moederbord van kapot gaan? Ik heb hem naar de winkel gebracht en tja, die zeggen onmiddellijk een nieuw moederbord gaat mij veel €'s kosten Denken jullie ook dat er niets aan te doen is of zoeken ze in die winkel de gemakkelijkste oplossing...
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:78149f9444="Bockempiep"]Van dit probleem heb ik ook al een half jaar last; opstarten vanuit de BIOS nadat ik een nieuwe HD had geinstalleerd. Maar het went wel! :wink: Het is alleen wel vervelend dat je er 5 minuten over doet om je systeem op te starten. :-?[/quote:78149f9444] Wat een geduld heb jij :-? zeg. Maarre ik zie dat je de K7S5A als mobo gebruikt, die heeft niet dat soort problemen tenzij die defect is natuurlijk. Welke Bios versie gebruik je? Als een HD niet direct wordt herkend, is in het algemeen de Bios detectie te snel. Ik weet dat een oude BIos versie ook geregeld dit probleem toonde met mij Seagate Barracuda schijf. Met de versies die dit jaar zijn uitgekomen, heb ik dat probleem nog niet teruggezien.
Link naar reactie
[quote:13ed833733="peter123"]Please help mij!!! Big problem nog nooit meegemaakt. Oorzaak: Weet ik niet heel juist maar ik was een AC3 bestand om aan het zetten naar een mp3 en was tegelijk aan het proberen een cd'tje te branden(Misschien heel onverstandig) want een beetje daarna was het beeld bevroren, hij deed niets meer. Ik resette de PC en het bovenstaande gebeurde.[/quote:13ed833733] Nou ja, een PC moet toch wel wat kunnen hebben. Zelf denk ik niet dat een computer door zoiets kapot gaat. Meestal is er dan toch wat anders aan de hand. In het verleden heb ik wel vaker systemen meegemaakt die volledig plat gingen en toch niet defect bleken te zijn. Dus ja, zelfs computer electronica gedraagt zich niet stabiel/voorspelbaar :-?. Wat misschien helpt is volledige Bios reset (terug naar standaardwaarden). Dit is ook wat Marcel de Reus voorstelt. Eventueel resetten via de jumper op het moederbord als die er is. Alle uitbreidingskaarten en zo verwijderen en dan stap voor stap weer opbouwen. Begin met floppydisk, kijk of je daarvan kan booten. Dan pas weer de harde schijf en eventuele CD-Rom speler aansluiten.
Link naar reactie
[quote:6714f6fd8d="peter123"]Please help mij!!! Op de primary master zegt hij "none" terwijl ik daar mijn HD heb aangesloten en op primary slave (cd recorder) zegt 'm "press F4 to skip" (als ik dan F4 doe danzegt hij "no system disk...natuurlijk) Hij detecteert echter wel mijne cd-rom op de secundary master. En als ik mijn Harde schijf op secundary master zet dan detecteert mijn bios die wel (maar kan nog steeds niet helemaal opstarten omdat ik misschien alleen mijn HD had aangesloten en geen andere apparaten maar soit). Ook in bios-setup is alleen de floppy en de cdrom te zien. [/quote:6714f6fd8d] Ik weet niks over je systeem, maarre mijn broer had ongeveer dezelfde ervaring gehad met een PII-233 en een Intel 440LX mobo. Hoewel hij dacht dat het systeem ter ziele was, bleek alleen zijn half jaar oude Seagate harde schijf ter ziele te zijn ... Dat van die prim/sec triggerde mij. Zoiets had hij ook gezien, uiteindelijk werkte de schij ook niet meer op sec zonder een extra harde schijf. Harde schijf inmiddels weer (onder garantie) vervangen! Dat systeem draait weer gewoon.
Link naar reactie
[quote:8d1ab4e037="Hans.Vosman"][quote:8d1ab4e037="Bockempiep"]Van dit probleem heb ik ook al een half jaar last; opstarten vanuit de BIOS nadat ik een nieuwe HD had geinstalleerd. Maar het went wel! :wink: Het is alleen wel vervelend dat je er 5 minuten over doet om je systeem op te starten. :-?[/quote:8d1ab4e037] Wat een geduld heb jij :-? zeg. Maarre ik zie dat je de K7S5A als mobo gebruikt, die heeft niet dat soort problemen tenzij die defect is natuurlijk. Welke Bios versie gebruik je?[/quote:8d1ab4e037] Er staat bij mij: AMIBIOS Version 1.21.05 (C)2000 American Megatrends, Inc. Dus......IK weet niet of dat dat een 'foute' versie is :-?
Link naar reactie
[quote:82d4bdfeb5="Bockempiep"] Er staat bij mij: AMIBIOS Version 1.21.05 (C)2000 American Megatrends, Inc.[/quote:82d4bdfeb5] Een foute versie is niet wat ik bedoel. Er zijn misschien nu betere versies. Het versie nummer helpt mij niet verder omdat de update op datum staat. Voor het versienummer moet ik waarschijnlijk herstarten. Kijk maar eens hier: http://www.ecs.com.tw/download/k7s5a.htm Ik gebruik de 29 april versie van dit jaar. Er is nu weer een nieuwe uit ...
Link naar reactie
Ik heb nou de nieuwste versie gedownload, maar ja, dan moet ik weer gaan flashen. En de laatste keer dat ik dat gedaan heb, ging het helemaal mis: verkeerd geflashd -> nieuwe chip -> er verkeerd op gezet -> moederbord kaas, en dus kwam van het één het andere. Daar begin ik niet meer aan. Maar ik heb er eigenlijk verder geen last van. Dus ik denk dat ik het zo maar laat :)
Link naar reactie
[quote:8e2b7a08b8="Bockempiep"]Ik heb nou de nieuwste versie gedownload, maar ja, dan moet ik weer gaan flashen. En de laatste keer dat ik dat gedaan heb, ging het helemaal mis: verkeerd geflashd -> nieuwe chip -> er verkeerd op gezet -> moederbord kaas, en dus kwam van het één het andere. Daar begin ik niet meer aan. Maar ik heb er eigenlijk verder geen last van. Dus ik denk dat ik het zo maar laat :)[/quote:8e2b7a08b8] Ik heb Bios versie 1.21.11. De datum die je ziet bij het opstarten, vind ik een makkelijker referentie omdat die ook door ECS op de website wordt gebruikt. Tja, als je er geen goede ervaringen hebt met het flashen, dan zou ik dat ook niet herhalen. Tot nog toe voor de K7S5A driemaal gedaan, en het ging haast vanzelf. Het enige wat een beetje onduidelijk is, is het te gebruiken flash programma. Er staat er wel eentje op de CD-Rom, maar ik download het flash programma steeds opnieuw. En natuurlijk booten op DOS. Waarschijnlijk kun je nog een andere Bios instelling proberen. De Bios detectie is te snel, soms kun je dat vertragen. Enne juist op het punt van booten, merk ik veranderingen in de Bios die niet op de website zijn terug te vinden. Bijvoorbeeld de SCSI ondersteuning en de snelheid en volgorde van apparaat herkenning. Kennelijk zijn er wat meer probleempjes dan ze willen vertellen.
Link naar reactie
Tja, ik vind het allemaal maar linke soep, die Biossen. Nog ff 1 ding: Jij zegt dat die detectie te snel is maar hij doet er bekant 2 minuten over voor dat hij die HD gevonden heeft, dus wat bedoel je precies met te snel? En nog ff ter info: toen ik die HD gekocht had, had ik dat probleem al. (het is trouwens een WD Caviar 40GB ATA100 7200rpm) En toen heb ik de jumper op 'CABLE SELECT' gezet en dan detect 'ie 'm in 1 sec. op de PRIMARI SLAVE. Op die manier loopt hij als een trein, maar zo hoort het niet helemaal. Ik denk dat ik hem daar gewoon op terug zet en dan is het probleem opgelost :D Toch bedankt! :D
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...