Ga naar inhoud

Raid overzetten op nieuw moederbord


Aanbevolen berichten

Ik heb nu 2x40GB op Raid 0 (striping) draaien op een Soyo Dragon plus (KT266A) moederbord met Promise PDC20265R raid controller) www.soyo.com.tw Nu ga ik die overzetten op een Shuttle AK35GT2R (KT333) met HighPoint HPT372 raid controller http://www.shuttleonline.com/ Als ik dit overzet ziet het nieuwe moederbord dan meteen wat voor data erop staat of ben ik alles kwijt? [color=indigo:b3fc43fe13]ps. ik maak sowieso een backup van alle belangrijke d ata op me 27GB hdd die ik ook heb.[/color:b3fc43fe13]
Link naar reactie
Das een smakelijk mobo :) Maar om ff bij jouw vraag te komen. Ik denk dat je de data kwijt bent, omdat je op dat nieuwe mobo eerst een nieuwe array aan moet maken volgens mij. En bij het maken van de array wist hij beide schijven. Ik dacht tenminste dat je dat niet kon voorkomen, maar ik weet het niet 100% zeker. Je kunt denk ik ook niet direct de schijven aan je RAID controller hangen, want de drivers moeten eerst geinstaleerd worden. Maar je hebt daar toch een 3de schijf aan je IDE voor? Als je de drivers heb geinstaleerd moet je de array aanmaken en dan wordt dus de data gwist :( Misschien dat het mobo een optie heeft in de richting van bestaande array overnemen oid, want anders vrees ik dat je gewoon veel CD' s moet fikken :(
Link naar reactie
Ik was al bang dat het niet kon omdat het 2 verschillende controllers zijn. en volgens mij kan je bij de highpoint controller de data blokken ook vergroten en dat is beter, de promise gebruikt 64K blokken. Zoals ik al zei: Ik maak wel een back up op me 3e HDD, 27gb IBM 7200RPM daar zet ik alle belangrijke data op.. Ik moet WinXP toch opnieuw instaleren ivm de KT333 chipset. ik had echter geen zin om alle games en zo opnieuw te installeren maar. ja dat moet dan maar. btw. als iemand dit al eens eerder heeft moeten doen hoor ik het graag? [color=indigo:c3145ce8ee]ps. op dat moederbord komt een unlockte AthlonXP 2200+ T-bred :D[/color:c3145ce8ee]
Link naar reactie
Dat had ik al van kajutsa gehoord. Heel nice :) Ik dacht BTW dat je op de 2400+ zou wachten? Of waren de berichten over de huidige 2200+ zou positief dat je het toch niet kon laten ;) Dat mobon is bTW nog smakelijker dan mijn Epox aangezien hij nog hogere voltages heeft (vcore 2.3 dacht ik) en hij heeft hele smakelijke feautures zoals USB 2.0. [edit]geen USB 2.0 zie ik net :( Ik heb 1,5 maand terug gekeken omdat ik liever een Shuttle KT333 wilde ivm de features en ze kondigden toen een bord aan met een vcore dat tot en met 2.3V ging en USB2.0 zou hebben en Live 5.1 sound onboard. Niet dat dat voltage BTW wat uitmaakt aangezien de T-bred toch standaart maar iop 1.6 draait. [/edit]
Link naar reactie
Ik ga ook maar ff verder in jouw eigen topic, anders wordt het [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=64993]HIER[/url] een beetje offtopic. Je had het daar over je eigen cooler... Ik zou nog ff wachten met een nieuwe te kopen, probeer hem gewoon ff dalijk en als de temps te hoog oplopen kan je altijd nog een nieuwe erop zetten. Dit had je zelf denk ik ook al in gedachten, maar ik zeg het nog ff :) Trouwens is er niets mis met dat mobo! Ik denk dat ik die net zo lief zou willen als een Epox.
Link naar reactie
maar nu wil ik graag een antwoord op mijn vraag. die cooler en dergelijke zijn een zorg voor later. Wie weet het antwoord op [quote:2704566f2b]Ik heb nu 2x40GB op Raid 0 (striping) draaien op een Soyo Dragon plus (KT266A) moederbord met Promise PDC20265R raid controller) www.soyo.com.tw Nu ga ik die overzetten op een Shuttle AK35GT2R (KT333) met HighPoint HPT372 raid controller http://www.shuttleonline.com/ Als ik dit overzet ziet het nieuwe moederbord dan meteen wat voor data erop staat of ben ik alles kwijt? [/quote:2704566f2b]
Link naar reactie
Ik heb weer eens pech. vandaag bij wintelco geweest om me Shuttle AK35/2/R (kt333) in te bouwen aldaar. Na veel klooien komen we erachter dat het bord DOA is :( omdat ik me Soyo dragon plus moederbord al had beloofd aan een kennis van me moest ik wel een tijdelijk aleternatief hebben. ik heb nu [b:06c6013829]tijdelijk[/b:06c6013829] een nieuw moederbord van ECS. de [url=http://www.ecs.com.tw/products/k7vta3_3x.htm]K7VTA3 V3.X[/url] [quote:06c6013829]VIA® KT333 & VT8233A Chipset Sockets A for AMD® Athlon XP/Athlon/Duron (K7) processors Three 184-pin DDR DIMMs with DDR SDRAM, up to 3GB LAN: RealTek 8100/B (Optional) VIA VT6202 USB 2.0 Host Controller (Optional) AC97 Audio Codec on board PROMISE PDC20265R IDE RAID controller (Optional)[/quote:06c6013829] bordje wat ik hier heb zit de RAID op. Leuke was dat dit moederbord vlekkeloos de RAID arrey 0 herkende en WindowsXP starte gewoon op. dit is ook wel logisch denk ik omdat het de zelfde RAID controller was als op mijn Soyo dragon plus. Ik moet dit bordje even onder de aandacht brengen (no SPAM intended) dit bordje kost nog geen [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/30065] 90 Euro[/URL] voor dat geld heb je een het bovenstaande wat ik gequote heb, incl. RAID. en zonder Raid is ie nog goedkoper. Dat vind ik erg goedkoop. dus tip voor de budget upgraders! Dit bord is echter niet itteressant voor mij en andere tweakes want je kan de MP en de FSB niet veranderen in de bios. je moet zelfs op het Moederbord een jumper verzetten om hem op 133fsb te krijgen. jammer van ECS dat ze dat gedaan hebben je kan echter wel al je mem timings die je gewend bent van andere moederborden op agrasive setten en je geheugen kan ook op 166mhz worden gezet (asynchroon aan je 133fsb dus ) Nu zit ik dus met smart te wachten op een nieuwe shuttle plank want dadelijk zit ik met een unlockte AthlonXP 2200+ met een moederbord waar je niet eens de MP kan instellen :( Dit bord is echter wel een aanrader voor iedereen die en snel en goedkoop en stabiel bord zoekt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...