Ga naar inhoud

Geheugenuitbreiding en WIN 98 SE


Aanbevolen berichten

Huidige configuratie: AMD Athlon XP 1400+ Kingston DDR geheugen 256 MB WIN 98 SE MSI K7T moederbord Is het waar, dat onder WIN 98 SE geheugenuitbreiding naar 512 MB niets oplevert, dat je systeem er zelfs wat trager van wordt? WIN 98 zou een dergelijke geheugenuitbreiding niet ondersteunen. Ik zie reakties wel tegemoet, Jan K.
Link naar reactie
W98 loopt best goed op 512 MB hoor, het is alleen handig om een geheugenmanager te installeren, zodat je geheugen schoon blijft, ipv vol loopt. En wat je zegt over zwaar gebruik etc, dat gaat ook voor Win2K en XP op. Als je toch maar 1 of 2 programma's tegelijk gebruikt, dan kan je daar ook wel met 256 MB toe. Alleen bij zwaar multitasken dan is het nuttig. (bij desktopgebruik heb ik onder XP eigenlijk altijd 430 MB vrij van de 512 MB, 256MB zou dus zat zijn)
Link naar reactie
[quote:330618b3f2="BA"]Dan zal er bij jou wel wat fout zitten denk ik, want met Win2K had ik ook altijd ruim 400 MB vrij.[/quote:330618b3f2] Niet als je alle proggies die je wilt gebruiken meteen laadt en de Swap File alleen gebruikt als het p[as nodig is (en win2k met webserver vreet veel hoor....linux rulez wat dat betreft)
Link naar reactie
[quote:0186b4c1c8="lykele"]Goh, LOL :P Mwoa, kon mijn mobo dat maar aan...dan zat ik nu te zeuren om een nieuwe proc (oftwel opslag bij mn baas...)[/quote:0186b4c1c8] PC3000 is geen officiele standaard, het past in alle DDR chipsets van PC1600 tot PC2700, en is eigenlijk alleen bedoelt voor overklokken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...