Ga naar inhoud

Nog maar een cooler vraag


Aanbevolen berichten

Om maar ff op de temperatuur toer te blijven een klein vraagje, welk van de volgende 2 koelers is de beste : - Kanie Hedgehog Type W met 2 Delta's AFB0612EH (totaal 75.6CFM en 46.5dBa) -Swiftech MCX462 met Delta FFB0812EHE; in plaats van SHE (80.1 CFM en 52.5 dBa) Zijn er nog meer fans van deze klasse die minder dBa hebben (ik heb niet zoveel zin om op schiphol te gaan wonen :) )
Link naar reactie
[quote:8002aa64ff="blitz_ace"]Om maar ff op de temperatuur toer te blijven een klein vraagje, welk van de volgende 2 koelers is de beste : - Kanie Hedgehog Type W met 2 Delta's AFB0612EH (totaal 75.6CFM en 46.5dBa) -Swiftech MCX462 met Delta FFB0812EHE; in plaats van SHE (80.1 CFM en 52.5 dBa) Zijn er nog meer fans van deze klasse die minder dBa hebben (ik heb niet zoveel zin om op schiphol te gaan wonen :) )[/quote:8002aa64ff] De swiftech is beter dan de Hedgehog, alternatief is de Alpha. Daarnaast de fan's, ik weet niet wat je er mee wilt doen maar ik heb op een Alpha een Papst 8412 NGML zitten, die maakt zo'n 19 dB en die verplaatst zo'n 25 m3/uur dat is ruim voldoende 0m mijn P4 2,2GHz te oc'en naar 2,9GHz en op een temp van 46gr tehouden. Da's dus echt heel wat minder herrie en goede temps.
Link naar reactie
Ik zou gaan voor die Sfwiftech (heb ik ook). Deze is erg goed en koelt goed. Ik heb er zelf een Delta 80HP opzitten, maar ik ben dan ook ligtelijk ziek ;) want schiphol is hier niets bij. Ik zou er zoals boss63 al suggesteerd er een Paps fan opzetten. Dan heb je een hele goede en goed koelende combinatie die muisstil is.
Link naar reactie
[quote:020dfa6abd="kajutsa"]Je kan ook nog ff voor een trechter kijken en een grotere fan erop zetten. Grotere fans maken namelijk over het algemeen minder geluid en coolen hetzelfde of nog iets beter.[/quote:020dfa6abd] De 92mm van Papst is de stilste 23dB dus de 8412 NGL en NGML zijn stiller met resp 12 en 19 dB, gewoon deze nemen zuigen meer dan genoeg lucht
Link naar reactie
[quote:05c54dba89="kajutsa"]Misschien overwegen om een 92x92mm delta fan te nemen 8) Die coolen helemaal goed en het geluid is een stuk minder dan bij zijn kleine broertjes. Maar toch blijft het een herrie...[/quote:05c54dba89] ik heb toch een aardige oc met 700 MHzen Vcore van 1,7V en wordt echt niet te warm, je moet gewoon een goede heatsink hebben dat is 90% van het werk. Dan de lucht beetje wegzuigen met fan en case goed koelen en klaar is het, weg zijn problemen met koeling. Mijn 92mm 23dB fan van Papst draait gewoon op 7V, lekker stil. Alleen het piepen van de 4 HD's 7200rpm maakt nog herrie.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...