Ga naar inhoud

Cooler


Aanbevolen berichten

Ik heb zelf nog een spire 5e32b3 liggen die ik op mijn duron 800mhz had geplaatst. Die is lekker stil. Mijn nieuwe cpu (Xp1800+) met een volcano 7 cooler maakt iets meer kabaal... Bovendien kost zo'n cooler+ heatsink volgens [url]http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/55[/url] 5 euro bij de goedkoopste leveranciers.
Link naar reactie
[quote:07887d97bd="kajutsa"]Wacht ff. Ze zijn idd goedkoop maar wat vind jij goed? Ik vind Spire coolers gewoontjes, maar alles behalve goed. Als je bijv. wilt gaan OC'en zijn ze niet interessant. Ook hun fans maken best veek lawaai.[/quote:07887d97bd] Spire geeft per W een temp verhhoging van ong 0.73 terwijl een Swiftec een geweldige 0.57 oid geeft da's 50% beter!!! Dus een stille fan met een goede heatsink is the way to overclock. Of je moet echt wilt gaan doen met watercooling ed
Link naar reactie
[quote:6754d59d77="kajutsa"]Spire heeft een paar goede coolers er tussen zitten, maar voor die zelfde prijs heb je een Alpha en geef mij maar liever een Alpha ;) De goedkopere Spire's zijn gewoon prut...[/quote:6754d59d77] Dat is niet waar :evil: Ik ken verschillende mensen met een Spire van 10E weet ff niet hoe die volledig heet en dat ding koelt perfect. Vul ook maar es Spire in de search in en dan zal je zie hoe positief mensen zijn over de voordelige Spire koelers.
Link naar reactie
[quote:3bedbc9392="Marcel de Reus"][quote:3bedbc9392="kajutsa"]Spire heeft een paar goede coolers er tussen zitten, maar voor die zelfde prijs heb je een Alpha en geef mij maar liever een Alpha ;) De goedkopere Spire's zijn gewoon prut...[/quote:3bedbc9392] Dat is niet waar :evil: Ik ken verschillende mensen met een Spire van 10E weet ff niet hoe die volledig heet en dat ding koelt perfect. Vul ook maar es Spire in de search in en dan zal je zie hoe positief mensen zijn over de voordelige Spire koelers.[/quote:3bedbc9392] Als je niets oc'ed dan kom je al heel gauw op uit dat voldoende is maar ga maar eens wat experimenteren en dan denk ik tcoh dat je aan een goede heatsink meer hebt. Die waardes zijn een vrij objectief gegeven over hoe goed een cooler werkt. Dan komen enkele Spires er minder uit dan een swiftec of een Alpha 8045, over die duurdere tiepjes weet ik niet Er zijn overigens ook Alpha's die het wat minder doen hoor. :)
Link naar reactie
Wat ga je doen? een hele nieuwe cooler (fan+heatsink) erop zetten of alleen een nieuwe fan? nogmaals als je temps verder goed zijn, hoef je alleen een nieuwe fan erop te zetten. Daar ligt het probleem... Papst zijn dus heel stil. Is het overigens wel de CPU cooler die zoveel lawaai maakt? Kan ook een voeding/ case/ videokaart- fan zijn...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...