Ga naar inhoud

Epox 8kta3 upgrade met AMD XP cpu


Aanbevolen berichten

Hallo experts, Ik zou graag m`n AMD Athlon Thunderbird 1 Ghz willen vervangen door een AMD XP 1800+ of iets dergelijks. Probleem is alleen dat ik een Epox 8KTA3 moederbord heb die deze cpu officieel niet ondersteund (volgens de Epox site). Is dit nu wel of niet mogelijk? Of is er een of ander trucje voor? (bijv. voltage of jumper tweaks). Upgraden naar Thunderbird 1.4 Ghz gaat wel maar deze zijn haast nergens meer te krijgen... :-? Wie kan me helpen? Greetz: The Scratcher
Link naar reactie
Als ik iets wil dan kijk ik op tweakers, er staan altijd leveranciers bij afgewogen tegen de prijs en hun service. Voor de Thunderbird: [url]http://www.tweakers.net/pricewatch/17942[/url] Bovendien zijn deze processoren makkelijker te unlocken dan een Xp. Dit kun je gewoon met een potloodje doen als je de cpu wilt oc'en... suc6.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 6 maanden later...
Nou ja wel een laat antwoord maar goed. Ik ben dus na lang wikken en wegen maar voor safe gegaan en heb gekozen voor een cpu die officieel ondersteund wordt door Epox. Het is een AMD Athlon Dondervogel 1333Mhz geworden. Heb hem nu stabiel lopen op 1466 Mhz-jes. Tevens heb ik er ook nog 128 MB geheugen bij geprikt, totaal nu 512 MB 133Mhz SD-Ram, en komt er zéér binnekort ook nog een Ati Radeon 9500 Pro in. Dus ik kan wel weer ff vooruit...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...