Ga naar inhoud

Standaard maat voor bevestiging kast-koeler?


Aanbevolen berichten

[quote:723d3196f7="Jank"]Ik wil een kast-koeler plaatsen in mijn kast. Er is aan de achterzijde ruimte en er zitten 4 bevestigingsgaatjes op 7 cm. van elkaar. Is dit een standaard maat? Ik overweeg een pabst aan te schaffen in een miditower van ruim formaat. Suggesties? Alvast bedankt, Jan K[/quote:723d3196f7] Neem een goede stille Papst 8412NGL heel stil en heeft gaatjes op 71,5 mm zitten dus dat past wel.
Link naar reactie
[quote:e1ecaa1e5c="kajutsa"]Ik heb nog nooit gehoord van 70x70mm fans oid. Ik denk daarom dat het gewoon 80x80mm fans erop moeten en de afstand tussen de gaatjes kunnen best 7 cm uit elkaar liggen. Correct me if I'm wrong.[/quote:e1ecaa1e5c] Dat klopt idd het is de 80x80mm maar gatjes liggen op 7,15cm dus past gewoon
Link naar reactie
[quote:b77eecd198="Marcel de Reus"]Ja boss63 ff een vraagje. Welke twee keyuze heb je nu met Papst 80mm? En welke heb jij op je CPU en welke in je case? Ik twijfel namelijk om alles door Papst te vervangen.[/quote:b77eecd198] 8412 NGML heb ik op de CPU zitten luchtverplaatsing van 45m3/u en 19dB, dit ruim voldoende denk ik, met een Swiftech. Je zou zelfs de 8412NGL kunnen nemen die is 33m3/u en slechts 12dB. Deze latste fan's heb ik 2 voor en 1 achter in mijn pc zitten. Dan heb ik nog een 92mm 3412NGL achterin boven zitten, 61 m3/u en 23dB maar dit vond ik nog iets teveel herrie en er kwam geen erg warme lucht uit dus heb ik deze op 7V draaien. dus ook stil nu. Zou zeggen probeer eerst eens 3 8412 NGL 1 op CPU, een voor en een achter kijken of dat genoeg is. Hoor wel of het wat wordt
Link naar reactie
Die YS-Techjes hoor je zoiezo amper. Het zijn speciale silent 80mm fannetjes. Ik ga dinsdag es alle kabels opruimen en dan gelijk mijn Delta op 7V zetten. Dan ff kijken naar de temp en hem eventueel nog op 5V zetten. Die YSTechjes houd ik gewoon en als het echt doodstil moet dan kan ik ze idd op 7V zetten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...