Ga naar inhoud

Wat zijn jullie temps?


Aanbevolen berichten

Dat kan je idd best doen. Zeker omdat het in games toch niet zo veel uitmaakt of je nou op 1800 of op 1760 Mhz draait. qua temp houd hij dat toch wel vol. Je kan ook je fan nog op 7V zetten btw, dat scheelt ook erg veel met die Delta's. Ik vind het alleen wel leuk staan in me sig, snelste Athlon van C!T (nog wel) ;)
Link naar reactie
Idd nu wel. Die van mij liep eerst even snel. Ik kan er nog steeds niet bij dat hij opeens niet meer wil. Toch van de week nog maar een keer proberen. Dat op 7V laten draaien had ik idd ook al overwogen, maar als ik hem dan toch stil maak dan ook gelijk maar helemaal stil. En idd die 100Mhz zie je toch nauwelijks terug. Ik denk dat ik een zo' n hoog mogelijke FSB neem en dan mijn proc richting de 1750/1800Mhz. Het geluid is namelijk af en toe nogal irritant vooral als hij 's avonds staat te downen. Bovendien hij ik de forum top toch niet bij en dan maken die 400 punten in 3Dmark geen bal uit.
Link naar reactie
Daar zat ik iid over te twijfelen, maar ik vind 5 fans misschien toch wel handig ivm met de flow. Dan zijn gelijk ook mijn HD en mijn videokaart goed gekolet. Het ligt er een beetje aan, want ik heb nu ook zo goed als geen geld en wil nog veel te veel voor mijn computer :( Even een klein vraagje dat er niets mee te maken heeft: wat is het verschil tussen de Audigy player bulk en de retail? Behalve de prijs dan he ;)
Link naar reactie
[quote:b68fb84960="Geomatrix"]Leuk dat iedereen hier zijn temp's zet, je heb er alleen niet zo veel aan, want ieder mobo is weer anders. kijk maar eens naar het verschil tussen asus en msi, asus zal altijd zo'n 10/15C meer aangeven (al doe je het via de warmte sensor van het mobo) dan een msi zo is het met alle mobo's.[/quote:b68fb84960] Je bedoelt dat Asus 10/15 graden TE veel aangeeft? Zou kunnen want mijn CPU temp wordt door Asus Probe aangegeven als 42 graden terwijl ik op de heatsink maar 38 meette... :) des te beter :lol:
Link naar reactie
De heatsink is ook veel koeler dan de core zelf ;) Asus geeft de temp helemaal niet te hoog aan. Voor de Asus A7V333 gaf hij de temp zelfs te laag aan, omdat hij niet met een interne diode, maar met een oppervlakte sensor de temperatuur meette. Het zijn allemaal dezelfde sensors hoor dus niemand geeft iets te hoog of te laag aan. Alleen is het zo dat de mobo's die met een oppervlakte sensor meten een lagere temp hebben dan de mobo's met een interne diode, omdat het in de proc natuurlijk warmer is. De temperatuur gemeten in de interne diode is overigens veel betrouwbaarder.
Link naar reactie
Ik heb een AMD TB 1400 (niet schrikken) op bijna 500 (stressed) lopen, terwijl ik een Coolermaster cooler heb en casefans. Mijn mobo is nu 38 graden, wat volgens mij ook abnormaal is. Nu is mijn CPU 47 graden. Ik heb alleen maar mijn FSB hoger gezet en mijn MP lager zodat ik maar op 1436mhz loop. :x :x :x :x Heb ik nu zo.n matige cooling of ligt het aan mij???
Link naar reactie
[quote:4b662195d1="E gozeling"]Temp CPU: ongeveer 35 celsius. Systeem: max 30.[/quote:4b662195d1] Lekker boeiend, misschien handig omook je systeem even te vermelden? //Oirlo (neem eens een kortere naam ;) ) Die TB1400's zijn sowieso ontzettend heet, 47 graden is een mooie temp voor dat ding.
Link naar reactie
Op moment van schrijven is mijn TB1400 43C en mijn mobo 27C. Gekoeld met een Coolermaster HHC heatsink met een Noiseblocker S3 80mm-fan. Mobo:Asus a7m266. Ik heb trouwens de indruk dat die CPU-temp best hoog is, dat wil zeggen: over de CPU-temp ben ik op zich wel te spreken, maar het verschil tussen de moederboard temperatuur en de CPU-temperatuur is geloof ik vrij groot. (??)
Link naar reactie
[quote:cf85ffc804="Marcel de Reus"]De heatsink is ook veel koeler dan de core zelf ;) Asus geeft de temp helemaal niet te hoog aan. Voor de Asus A7V333 gaf hij de temp zelfs te laag aan, omdat hij niet met een interne diode, maar met een oppervlakte sensor de temperatuur meette. Het zijn allemaal dezelfde sensors hoor dus niemand geeft iets te hoog of te laag aan. Alleen is het zo dat de mobo's die met een oppervlakte sensor meten een lagere temp hebben dan de mobo's met een interne diode, omdat het in de proc natuurlijk warmer is. De temperatuur gemeten in de interne diode is overigens veel betrouwbaarder.[/quote:cf85ffc804] Het is allom bekend dat oa de asus borden de temp ong 10C hoger aangeeft tov oa MSI. De reactie van Asus is ook bekend, zij doen dit voor een soort beveiliging. Heb het zelf ook meerdere malen getest met allerlei mobo's en idd (met intern en ext sensor). Geloof je het niet, check zelf maar.....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...