Ga naar inhoud

pc100 /133 ram


Aanbevolen berichten

Inderdaad. Die 133 geeft de snelheid weer die het geheugen maximaal aankan (officieel). Het is aan de gebruiker om te bepalen op welke snelheid hij het geheugen laat lopen. (denk maar aan een auto, die kan bijv. 180 km/u, maar de bestuurder kan zelf bepalen hoe hard hij rijdt).
Link naar reactie
[quote:18973779c2="bierk"]Ik heb een vraagje: ik heb een pc waar een pc100 sd-ram reepje in zit. Ik wil dit graag wat uitbreiden, maar ik zie alleen maar aanbiedingen van ram-modules met pc133. Kan ik zonder problemen een extra ram-module pc133 erin zetten? Grz Bierk[/quote:18973779c2] Meestal gaat het goed maar soms hebben sommige plankjes ruzie met elkaar, meestal gebruikte ik Infineon of Kingston die maken niet zo vaak ruzie, maar als je geluk hebt kan oem ook. Zal gewoon op 100 lopen ipv 133
Link naar reactie
Nee, deze draait gewoon op 266 Mhz hij gaat namelijk over een andere bus. Processor l l l Front Side Bus l l AGP l Memory bus --------------Northbridge--------------- l l l l Southbridge Dit is ff globaal je mobo. De North en Southbridge vormen de chipset. Aan de Northbridge zitten je proc, videokaart en Southbridge. En alle overige aan je Southbridge. De FSB draait dan bij jouw op waarschijnlijk 100Mhz (ik neem aan dat je een 100Mhz FSB proc hebt?) de Memory bus draait op 100Mhz En de AGP op 266Mhz. Hier heb je alleen niet zo heel veel voordeel van, omdat de opgevraagde data maar met 100Mhz maar naar de proc of naar het geheugen kan. Alleen de latancy's worden wat minder merkbaar waardoor het wel iets sneller is. [edit] ik krijg het plaatje niet beter want hij verkracht de verticale streepjes :( Je moet alles naar rechts denken en dan de AGP links van de Northbridgen en de mem rechts [/edit]
Link naar reactie
[quote:c20ed4126c="Marcel de Reus"]Werkt prima hoor. Maar kijk ff uit als je een Compaq hebt want dan spoel je je geld door de plee, want wat de boer niet kent dat vreet ie niet. Die Compaq kaswten lusten alleen Compaq mem :([/quote:c20ed4126c] De oudere modellen zeker dan? Want een vriend van mij die heeft ooit eens gewoon RAM gekocht dat niet van Compaq was, één reep van 512. Hij deed hem erin en hij deed het direct zonder problemen...
Link naar reactie
[quote:03005d725c="Dark Master"][quote:03005d725c="Marcel de Reus"]Werkt prima hoor. Maar kijk ff uit als je een Compaq hebt want dan spoel je je geld door de plee, want wat de boer niet kent dat vreet ie niet. Die Compaq kaswten lusten alleen Compaq mem :([/quote:03005d725c] De oudere modellen zeker dan? Want een vriend van mij die heeft ooit eens gewoon RAM gekocht dat niet van Compaq was, één reep van 512. Hij deed hem erin en hij deed het direct zonder problemen...[/quote:03005d725c] Soms heb je geluk, maar lukt niet altijd, die firma's proberen natuurlijk alles zo moeilijk moegelijk te maken om hun eigen mem te slijten.
Link naar reactie
Mijn Compaq PIII 550 slikt zonder morren sdram van Kingston. Ik had 64 MB en heb er 128 MB bijgeprikt. Compaq leverde vroeger problemen op omdat ze alles zelf ontwierpen. Trek maar eens een compaq 486 open. Het lijkt wel of dat ding uit de voormalige Sovjet Unie komt. Tegenwoordig levert het niet of nauwelijks nog problemen op, omdat het voor die computerboeren eenvoudiger en goedkoper is om een ander de componenten te laten maken. Compaq schroeft zo ongeveer de boel alleen nog in elkaar.
Link naar reactie
Das niet waar, ik heb hier nog een Compaq 450Mhz staan en die spuugt alles eruit wat je erin stopt. Compaq maakt BTW behalve geheugen eigenlijk niets zelf hoor. Ze plakken alleen hun naam erop en idd Kingston doet het wel in een Compaq om een en of andere vage reden, al is dat niet bij alle modellen zo.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...