Ga naar inhoud

Kan er een AMD athlon 1,4 ghz in?


Aanbevolen berichten

Jaja, daar is M@XXER weer met een vraag. Nou, hier komt ie. Ik heb om het moment een 1 ghz en wil misschien nog een 1,4 ghz kopen, maar weet niet of dat kan IK heb een DFI moederbord (type AK74-EC) Ik heb de eigenschappen opgezocht, en daar staat het volgende > CPU Supported: AMD Athlon /Duron processor 600MHz~ 1.2GHz and faster betekent and faster dat ie dus ook 1,4 ghz ondersteund of alleen t/m 1,2 ? Zouden die 400 mhz het waart zijn. Hoe duur kost een 1,4 ghz processor? M@XXER PS: veel vragen, maar ja daar is een forum voor, toch????
Link naar reactie
hmm, als ik zo kijk op de site van DFI: http://www.dfi.com/product/productlist.asp dan zie ik ook tot max. 1,2 GHz and faster, beetje tegenstrijdig... daarnaast zie ik bij de biosflashes ook geen nieuwe flash die hogere cpu's ondersteund.... ach 400 mhz is natuurlijk wel een winst, maar waarom bespaar je je dat geld niet en doe je straks een goeie upgrade... een dondervogel 1400 kost rond de 90 euro, das nog duurder als een AXP 1800!! :D waarom spaar je nog niet mooi ff door, en koop je straks een leuk DDR of Nforce2 mobotje met een XP2400tje of sneller ofzo.... dan ga je pas in snelheid vooruit, dit is ook wel een stap in de goeie richting, maar dan maak je wel een hele grote stap....
Link naar reactie
[quote:09c8553e10="Maaike"]Een systeem van 1400 GHz met SDRAM, was het maar zo'n feest :) Dan had ik gelachen om het feit dat er geen DDR in het systeem zit.[/quote:09c8553e10] Die vat ik niet helemaal. Bijvoorbeeld een xp1600+ met een ecs mobo met sdram is heus zo gek niet. Voor de zuinige beurs en daarna upgrade mogelijkheden als ddr in prijs gezakt is.
Link naar reactie
In haar geval gaat het om een CPU van 1400 [i:77c7071a0f]GigaHerz[/i:77c7071a0f] Overigens zou een AXP2400+/266 met DDR al regelmatig winnen van een T-bird 1.400.000/200 met PC133. De T-bird krijgt namelijk veel te weinig data uit het geheugen om de executie-eenheden bezig te houden. Alleen software die uit de cache werkt zou goed presteren.
Link naar reactie
Het ligt eraan of het op het bord gaat. De snelheid is waarschijnlijk niet zo'n probleem maar de cores van de procs. M@XXER, heb je nu een Tbird 1000mhz? Dan zou namelijk een Donderkanarie 1400mhz (200mhz FSB versie vrees ik) er ook prima op moeten gaan. Deze dingetjes zijn namelijk wezelijk dezelfde. Wat ze waarschijnlijk willen voorkomen door er dan max 1.4ghz op te zetten is dat mensen denken dat bijvoorbeeld een Duron 1400mhz met een Morgan core (afgeslankte Palomino) ook prima draaid. Op de KT133 chipset draaien volgens mij geen Palomino en Morgan cores, maar wel alle Tbirds en Spitfires. Wat diniz zegt is BTW meer dan waar. Voor 130 euro heb je een ECS K7S5A LAN (support DDR en SDR) en een 1800+
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...