Ga naar inhoud

Welke behuizing: Antec of Chieftec?


Aanbevolen berichten

Ik heb de keuze tussen een tweetal behuizingen (althans, ik heb de keuze uiteindelijk weten te beperken tot deze twee): - ANTEC Antec SX1030-EC ELS ATX 300Watt voor 117 EURO. - Chieftec DX-01W-D 340W voor 124 EURO. Volgens mij zijn het exact dezelfde kasten, de enige verschillen die ik heb kunnen vinden zijn dat: - de Chieftec een 340W voeding heeft tov. een 300W voor de Antec. - de Antec geleverd wordt met 2 casefans daar waar de Chieftec zonder fans wordt geleverd. Nu is dat laatste niet zo'n punt want ik had al wat fans (80mm) gekocht. Zelf neig ik naar de Antec omdat ik die lekker dicht in de buurt kan halen. Dus mijn vraag is eigenlijk hoe de voeding van de Antec zich verhoudt tot die van de Chieftec omdat die laatste meer Watt heeft.
Link naar reactie
De voeding van Chieftec is iig erg goed, hoe dat bei Antec zit weet ik niet. Ik heb zelf ook een Chieftec net als vele andere op het forum omdat het erg fijne en praktische kasten zijn. Als je voor die Chieftec niet teveel moeite moet doen haal die dan gewoon. Als het echt heel ver rijden is dan kan je natuurlijk ook die Antec nemen al moet je dan wel eerst even vragen hoevel A deze voeding op de 5V lijn heeft. Dat moeten er minimaal 30A zijn.
Link naar reactie
[quote:7db1bd62ce="den"]Ik heb de keuze tussen een tweetal behuizingen (althans, ik heb de keuze uiteindelijk weten te beperken tot deze twee): - ANTEC Antec SX1030-EC ELS ATX 300Watt voor 117 EURO. - Chieftec DX-01W-D 340W voor 124 EURO. Volgens mij zijn het exact dezelfde kasten, de enige verschillen die ik heb kunnen vinden zijn dat: - de Chieftec een 340W voeding heeft tov. een 300W voor de Antec. - de Antec geleverd wordt met 2 casefans daar waar de Chieftec zonder fans wordt geleverd. Nu is dat laatste niet zo'n punt want ik had al wat fans (80mm) gekocht. Zelf neig ik naar de Antec omdat ik die lekker dicht in de buurt kan halen. Dus mijn vraag is eigenlijk hoe de voeding van de Antec zich verhoudt tot die van de Chieftec omdat die laatste meer Watt heeft.[/quote:7db1bd62ce] Volgens mij is de Chieftech een prima voeding (Enermax??) die heel stil is, de Antec maakt gebruik van een CWT voeding die zo mogelijk nog beter (=stabieler op de5Vlijn) is. Beide prima opties, ik heb zelf een Chieftec met een 430W CWT voeding en loopt als een trein, hoewel nu ff niet want mijn muis doet het niet :cry:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...