Ga naar inhoud

Clear CMOS wil niet lukken


Aanbevolen berichten

Ik heb het probleem gehad dat ik mijn bios niet meer kon inkomen. Als ik DEL drukte bleef er gewoon WAIT staan netzo als normaal alleen nu kon ik wachten en wachten maar ik kwam de bios niet in. Als ik um gewoon lied opstarten zonder naar de bios te gaan, kwam hetzelfde, weer WAIT. En nu kon ik ook eeuwen wachten maar er gebeurde niks, wat ik toen geprobeert heb is de Clear CMOS op het moederbord, ff verzetten en weer terug naar de normale positie. Dus ik opstarten, weer hetzelfde. Hoe heb ik dit nu opgelost. Heel simpel haal de batery er een poosje uit ( vraag me niet hoelang maar een minuut of 20 a 30 was het bij mij) en doe hem er daarna weer in. En je zult zien dat er een error vreschijnt die aangeeft dat de bios gegevens verloren zijn gegaan. Er word dat gevraagt om F1 of F2 te drukken. Als je F1 drukt moet je de bios manueel instellen en druk je F2 dan gaat alles terug naar de Default settings. Dus je drukt F2 en VIOLA. Hij doet het weer. :D Dus mocht u hetzelfde probleem hebben. Probeer eerst dit ff voor u een nieuw mobo koopt :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...