Ga naar inhoud

Intel Celeron 1,4 Ghz overklokken?


Aanbevolen berichten

[quote:dbb17f1d04="Dark Master"]OKe, ik ga dus zodra ik er zin in heb de FSB langzaam ophogen, zodra het syteem instabiel wordt moet je dan een stapje terug doen en kun je vervolgens nog wat met het voltage "spelen" rekening houdend met een temp onder de 60 graden. Moet niet zo moeilijk zijn lijkt me. Bedankt voor alle info allemaal. Btw, nog 1 vraagje. Als de FSB hoger kan dan 133 Mhz zonder instabiel te worden, kan mijn RAM dat wel aan?[/quote:dbb17f1d04] Als je bv CPUCool gebruikt kun je FSB verhogen en meteen je temps in de gaten houden www.podien.de
Link naar reactie
[quote:9222c0719f="Dark Master"]Las zojuist een artikel over het overklokken van een 1.4 celeron. Hij zou 1600 halen zonder het voltage te veranderen. Een maximum van 1862 Mhz op FSB van 133 Mhz is dus ook realiseerbaar mits goede koeling... Effe sparen voor een Alpha fan dan :P[/quote:9222c0719f] Het is een Alpha heatsink, de CPUfan die de echte diehards gebruiken is een Delta 80HP, maar geloof me hij maakt herrie :o (Ik heb hem ook) Ik heb BTW ipv een Alpha een Swiftech deze is net zo goed alleen net ff iets duurder. (Alpha was uitverkocht) Celerons OC'en idd lekker dus ik zou zeggen probeer het en enjoy.
Link naar reactie
@ Marcel de Reus Wacht ff een Alpha heatsink en een Delta fan? Hoe zit dat dan. Je plaatst de heatsink op je processor en vervolgens de fan erboven op ofzo? Of zijn het gewoon 2 verschillende producten? @ Kajutsa Ik heb op dit moment gewoon 128 MB RAM van Compaq, maar misshien heb jij nog tips voor RAM dat wel goed tegen overklokken kan? Ik zat te denken aan Corsair, maar dat kan ik nergens vinden. Is Infineon ook goed?
Link naar reactie
[quote:bb646935b8="Dark Master"]@ Marcel de Reus Wacht ff een Alpha heatsink en een Delta fan? Hoe zit dat dan. Je plaatst de heatsink op je processor en vervolgens de fan erboven op ofzo? Of zijn het gewoon 2 verschillende producten? @ Kajutsa Ik heb op dit moment gewoon 128 MB RAM van Compaq, maar misshien heb jij nog tips voor RAM dat wel goed tegen overklokken kan? Ik zat te denken aan Corsair, maar dat kan ik nergens vinden. Is Infineon ook goed?[/quote:bb646935b8] Heatsink zijn die koelribben en de fan schroef je er idd bovenop, Delta veel herrie veel luchtverplaatsing, Papst stil en wat minder lucht. Afhankelijk van noodzaak tot koelen maar die heatsink is het belangrijkste. Samsung is op dit moment het best te overklokken tegen de minste financiele aderlating.
Link naar reactie
[quote:85ddffcbc7="Dark Master"]@ Kajutsa Ik heb op dit moment gewoon 128 MB RAM van Compaq, maar misshien heb jij nog tips voor RAM dat wel goed tegen overklokken kan? Ik zat te denken aan Corsair, maar dat kan ik nergens vinden. Is Infineon ook goed?[/quote:85ddffcbc7] Als je wilt gaan overklokken, dan zou ik dat Compaq geheugen uit je pc laten... is zonde, maar je schiet er anders niet veel mee op. Koop 256 of 512MB van idd Samsung of Corsair want dan weet je zeker dat je wel goed zit. Probeer dat geheugen al standaard op CAS2 te krijgen en anders zet je jouw geheugen dalijk gewoon in je bios op CL2. Ik weet haast wel zeker dat dat ook moet lukken... veel suc6 :)
Link naar reactie
[quote:2a3d18947a="kajutsa"][quote:2a3d18947a="Dark Master"]@ Kajutsa Ik heb op dit moment gewoon 128 MB RAM van Compaq, maar misshien heb jij nog tips voor RAM dat wel goed tegen overklokken kan? Ik zat te denken aan Corsair, maar dat kan ik nergens vinden. Is Infineon ook goed?[/quote:2a3d18947a] Als je wilt gaan overklokken, dan zou ik dat Compaq geheugen uit je pc laten... is zonde, maar je schiet er anders niet veel mee op. Koop 256 of 512MB van idd Samsung of Corsair want dan weet je zeker dat je wel goed zit. Probeer dat geheugen al standaard op CAS2 te krijgen en anders zet je jouw geheugen dalijk gewoon in je bios op CL2. Ik weet haast wel zeker dat dat ook moet lukken... veel suc6 :)[/quote:2a3d18947a] Helemaal fout ;) Wat hij heeft is naar zijn zeggen PC133 en zijn FSB is 100. Dus zolang je de FSB niet boven de 133 gooit OC je het mem helemaal niet. Dat Compaq dus gewoon lekker laten zitten. Want je komt echt niet over de 14X133=1730 Mhz ;) En anders kun je altijd nog nieuw mem kopen.
Link naar reactie
Ow ff een vraagje tussendoor, ik heb geen zin om ier een aparte topic voor te openen. Wat is nou het verschil tussen [b:e94153fd5d]boxed[/b:e94153fd5d] en [b:e94153fd5d]tray[/b:e94153fd5d] versies van een processor. Kan ik het zeg maar zien als het verschil tussen [b:e94153fd5d]bulk[/b:e94153fd5d] en [b:e94153fd5d]retail[/b:e94153fd5d]? Want er zijn namelijk ook PIII's die zeg maar in een soort grote doos zitten die op het moederboord geklikt moet worden...
Link naar reactie
ff weer over het geheugen; je moet maar ff kijken of het veel uitmaakt. Dus of het de moeite waard is om je geheugen standaard op CL2 te kopen. Als je bijv. Samsung CL3 geheugen neemt, weet je toch haast zeker dat het op CL2 wil draaien. Moet je dus maar ff de prijzen vergelijken. Zelfs mijn Dane-Elec geheugen draait met een gemiddelde FSB nog op CL2 8)
Link naar reactie
[quote:6d8d2e97ad="Dark Master"]Jah, idd... Maar ik twijfel dus nog ff tusssen Infineon en Samsung RAM. Maarjah als het geen hol uitmaakt kan ik net zo goed de goedkoopste van de 2 nemen.[/quote:6d8d2e97ad] Infineon is prima geheugen dat ook in Siemens servers wordt gebruikt, degelijk spul. Klokt alleen niet zo geod over maar draait vaak al op CL2. Samsung zit wat meer marge in. Infineon combineert vaak met vele soorten geheugen evenals Kingston allebeide dus goed neem gewoon de goedkoopste
Link naar reactie
[quote:32b6187093="kajutsa"]Idd, mijn voorkeur gaat BTW. wel uit naar Samsung en die zou ik zeker nemen als het prijsverschil niet al te groot is :)[/quote:32b6187093] Wacht ff, het gaat hier over PC133 geheugen. Samsung klokt pas zo goed over bij de reepjes met hun 3de chiprevisie voor PC2700. Daarvoor was het prut OC en iig niet opzienbarend. Als Infineon goedkoper is zou ik zeker dat nemen en neem gewoon een CAS 2 module. Het prijsverschil tov CAS 3 is dacht ik maar iets van 6 euro.
Link naar reactie
Al die technische praat hiero, kan eerst iemand mij eens uitleggen wat het verschil tussen CAS3 en CAS2 is? Naar mijn begrijpen is CAS2 het beste, du dat was ik wel van plan te nemen. Maar wat is het verschil? Btw ik koop denk ik Infineon RAM, had ik wel eens eerder gehad en had er toen geen problemen mee...
Link naar reactie
[quote:2fd49491e6="Dark Master"]Al die technische praat hiero, kan eerst iemand mij eens uitleggen wat het verschil tussen CAS3 en CAS2 is? Naar mijn begrijpen is CAS2 het beste, du dat was ik wel van plan te nemen. Maar wat is het verschil? Btw ik koop denk ik Infineon RAM, had ik wel eens eerder gehad en had er toen geen problemen mee...[/quote:2fd49491e6] Prima keuze en als je wilt weten lees bovenaan forum het verhaal van BA. CAS stel je in in je bios
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...