Ga naar inhoud

Eén reep van 512 of twee reepjes 256?


Aanbevolen berichten

Ik hoor iedereen hier maar praten over RAM, SDRAM, DDR RAM en al dat andere spul. Aangezien mijn aankomende computer niet zoveel geheugen heeft (128 MB), was ik van plan er 512 MB van te maken. Maar wat is nu het verstandigst... Eén reep van 512, of twee van 256. Ik dacht het laatste omdat dat beide RAMslots aanspreekbaar zijn. Maar ik kan het natuurlijk mis hebben...
Link naar reactie
in paren plaatsen is iets uit het verleden (gelukkig) en nu alleen nog van toepassing bij de gewone RDRAM modules, die moeten nog wel in paren. Maar ik ga uit dat jij gewoon SDRAM/DDR-SDRAM hebt. Deze kan je gewoon single plaatsen en dan is 1 reepje aan te raden, iets voordeel bij oc-en en nog ruimte over ;)
Link naar reactie
[quote:d261a5a690="Dark Master"]Ik hoor iedereen hier maar praten over RAM, SDRAM, DDR RAM en al dat andere spul. Aangezien mijn aankomende computer niet zoveel geheugen heeft (128 MB), was ik van plan er 512 MB van te maken. Maar wat is nu het verstandigst... Eén reep van 512, of twee van 256. Ik dacht het laatste omdat dat beide RAMslots aanspreekbaar zijn. Maar ik kan het natuurlijk mis hebben...[/quote:d261a5a690] Als je geluk hebt kun je je 128Mb ook nog gebruiken en er bij plaatsen hoewel sommige pc's dat niet leuk vinden. 1 plankje werkt altijd, 2 krijgen soms onverklaarbare fouten. Dus 1x 512 maar moet de rest van pc er wel bij passen anders is 256 genoeg hoor
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...