Ga naar inhoud
  • 0

Eén reep van 512 of twee reepjes 256?

anoniem

Vraag

Ik hoor iedereen hier maar praten over RAM, SDRAM, DDR RAM en al dat andere spul. Aangezien mijn aankomende computer niet zoveel geheugen heeft (128 MB), was ik van plan er 512 MB van te maken. Maar wat is nu het verstandigst... Eén reep van 512, of twee van 256. Ik dacht het laatste omdat dat beide RAMslots aanspreekbaar zijn. Maar ik kan het natuurlijk mis hebben...
Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
in paren plaatsen is iets uit het verleden (gelukkig) en nu alleen nog van toepassing bij de gewone RDRAM modules, die moeten nog wel in paren. Maar ik ga uit dat jij gewoon SDRAM/DDR-SDRAM hebt. Deze kan je gewoon single plaatsen en dan is 1 reepje aan te raden, iets voordeel bij oc-en en nog ruimte over ;)
Link naar reactie
  • 0
[quote:d261a5a690="Dark Master"]Ik hoor iedereen hier maar praten over RAM, SDRAM, DDR RAM en al dat andere spul. Aangezien mijn aankomende computer niet zoveel geheugen heeft (128 MB), was ik van plan er 512 MB van te maken. Maar wat is nu het verstandigst... Eén reep van 512, of twee van 256. Ik dacht het laatste omdat dat beide RAMslots aanspreekbaar zijn. Maar ik kan het natuurlijk mis hebben...[/quote:d261a5a690] Als je geluk hebt kun je je 128Mb ook nog gebruiken en er bij plaatsen hoewel sommige pc's dat niet leuk vinden. 1 plankje werkt altijd, 2 krijgen soms onverklaarbare fouten. Dus 1x 512 maar moet de rest van pc er wel bij passen anders is 256 genoeg hoor
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...