Ga naar inhoud

Overklokken INtel Chips zonder Multiplier...


Aanbevolen berichten

Ik wil gewoon even iets weten. Aangezien ik niet zo handig ben met computers vraag ik het jullie even. De getallenin dit bericht izjn fictioneel en dus onrealistisch... Stel je hebt een Intel P3 lopend op 1000 Mhz. Voor het gemak neem ik even een FSB van 100 Mhz (makkelijk vanwege de mulitply factor :P) Dan loopt de processor dus op 10 x 100 = 1000 mhz. Het RAM loopt dus ook op 100 mhz, de AGP loopt op 66 mhz (2/3 van 100) en de PCI sloten lopen op 1/3 van 100, dus 33 mhz. Stel (het is onmogelijk ik weet het) je stelt de FSB in op 200 Mhz, dan zou de processor theoretisch op 2 ghz lopen. Aangezien dit niet te koelen is, is het onmogelijk. Dan moet je er via de bios (of software :-? ) weer voor zorgen dat de AGP en PCI sloten weer op de juiste snelheden komen (66 mhz en 33 mhz) Maar hoe zit het dan met het RAM, dat kan je dan vervangen met 200 mhz RAM???
Link naar reactie
[quote:c6fa16edfc="Dark Master"]Ik wil gewoon even iets weten. Aangezien ik niet zo handig ben met computers vraag ik het jullie even. De getallenin dit bericht izjn fictioneel en dus onrealistisch... Stel je hebt een Intel P3 lopend op 1000 Mhz. Voor het gemak neem ik even een FSB van 100 Mhz (makkelijk vanwege de mulitply factor :P) Dan loopt de processor dus op 10 x 100 = 1000 mhz. Het RAM loopt dus ook op 100 mhz, de AGP loopt op 66 mhz (2/3 van 100) en de PCI sloten lopen op 1/3 van 100, dus 33 mhz. Stel (het is onmogelijk ik weet het) je stelt de FSB in op 200 Mhz, dan zou de processor theoretisch op 2 ghz lopen. Aangezien dit niet te koelen is, is het onmogelijk. Dan moet je er via de bios (of software :-? ) weer voor zorgen dat de AGP en PCI sloten weer op de juiste snelheden komen (66 mhz en 33 mhz) Maar hoe zit het dan met het RAM, dat kan je dan vervangen met 200 mhz RAM???[/quote:c6fa16edfc] Op echte Oc borden (bv Abit) zit bv een agp en pci fix, dan kun je de sleuven vast laten draaien op 33 en 66, of evt verhogen. sommigen andere borden hebben een divider aan boord 2/5 of 4/5 enz enz. Het geheugen zal vaak een beperkende factor zijn :( Ik heb een mobo dat loopt op 133 FSB en geheugen zou DDR 133 zijn. Nu heb ik er pc2700 geheugen ingestopt dat loopt op 166 iig en werkt met mijn mobo. Nu loopt het mobo dus op een FSB van 173. Dus mem is ook oc'ed maar niet zoveel want anders loopt de pc vast. :cry: Daarnaast ook zaken als koeling en voeding van belang. Mijn P4 2,2 loopt dus wel op 2,9 GHz. dus van 100 naar 200 is wat al te gek maar van 133 naar 173 lukt dus wel en het kan met allerlei trucs als Vcore modding, watercooling ed nog hoger hoor dan ga je richting 3,1 of 3,2 GHz :lol:
Link naar reactie
Onmogelijk. Want een P3 zit in een 370 Socket en daar is geen DDR voor dus ook geen 200Mhz geheugen. Ten tweede kun je de AGP en PCI niet terugvoeren, want er bestaan geen S370 borden die deze optie hebben. Ze hebben aleen dividers voor 133Mhz en 100Mhz. 200Mhz is dan dus zeker weten teveel voor zowel mem als AGP/PCI. Ook al koel je een P3 1Ghz tot -40 dan haalt hij het nog niet, want het houdt gewoon een keer op. Heel mischien zou een P3 Tualatin het kunnen halen met extreme koeling.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...