Ga naar inhoud

Hoeveel Casefans op 300Watt voeding


Aanbevolen berichten

Kan ik meer als 3 casefans aansluiten op een 300Watt voeding?? Ik ben van plan een AOpen Big Tower te kopen dus ik weet niet precies wat voor voeding dat daar in zit. Dit komt er nog meer op de 12v van de voeding: 7200rmp 80gb hd 5400rmp 30gb hd 48x16DVD liteon 32x12*40 Liteon Mobo (minstens 2x casefan) Lukt het om er 3 aan te sluiten?? Thanxx
Link naar reactie
Ja dat kan wel. Alleen als je een redelijk zwaar systeem kopen gaat, dan zou ik die Aopen voeding liks laten liggen. De 12V is geen probleem, maar de 5V is heel zwak van die voedingen. Highend Athlon en P4 systemen hebben grote moeite met die voeding, het is zelfs bekend dat een P4 2.4 GHz en een beetje zware videokaart zoals de R8500 AIW niet eens boot. 12V is dus geen probleem, er kunnen casefans zat op. Maar omwille van de 5V lijn zou ik een andere voeding nemen.
Link naar reactie
[quote:013eafaac2="BA"]Ja dat kan wel. Alleen als je een redelijk zwaar systeem kopen gaat, dan zou ik die Aopen voeding liks laten liggen. De 12V is geen probleem, maar de 5V is heel zwak van die voedingen. Highend Athlon en P4 systemen hebben grote moeite met die voeding, het is zelfs bekend dat een P4 2.4 GHz en een beetje zware videokaart zoals de R8500 AIW niet eens boot. 12V is dus geen probleem, er kunnen casefans zat op. Maar omwille van de 5V lijn zou ik een andere voeding nemen.[/quote:013eafaac2] CWT zeker :wink: Antec heeft deze nu ook standaard erin zitten las ik in review of is dat alleen in het buitenland zo? En chieftec zelfde verhaal? of nog niet?
Link naar reactie
[quote:c7fad7a0a6="lykele"]Dat van AOpen klopt, maar wijkt af van het topic, namelijk of er meer dan 3 casefans kunnen worden aangesloten. Die zitten op 12 en de aandacht op de zwakke 5 volt lijn is wel terecht, maar laat mensen hun eigen merk kiezen....(zelf vindd ik AOPen ook Shit hoor...)[/quote:c7fad7a0a6] Maar als iemand een voeding gaat kopen kun je beter gelijk vertellen wat beter of iets minder geod is en wat voor en nadelen zijn, daar leert men weer wat van. Of het nu Enermax of CWt enz enz wordt is niet van belang maar die Aopen geeft problemen niet op de 12V ( voor de fans) maar op de 5 en je wilt toch een goede voeding of niet soms? Kun je nu voor enkele euro meer gelijk een goede kopen. ik ben nu ook heel blij dat ik de info heb gekregen dat een Chieftec een hele goede behuizing maakt kan ik weer een poosje vooruit. Daarom bestaaat het forum toch niet alleen leren wat minder geod is maar ook betere alternatieven.
Link naar reactie
[quote:fbc87d917f="lykele"]Dat is waar, maar als iemand van plan is een AOpen Big Tower te kopen, waarom raad je iemand dan om een andere voeding te kopen, kun je beter meteen www.chieftec.nl, www.antec.com en www.tweakshop.nl noemen! (andere kast is dan namelijk goedkoper denk ik)[/quote:fbc87d917f] Ben ik helemaal mee eens :D :D , dat is betere oplossing, volgens mij heb jij ook een chieftec niet? dan moeten we hem maar een chieftec/antec adviseren zit meteen goede (CWT)voeding :wink: bij, is ie in een keer klaar. :)
Link naar reactie
Ik ben ook niet van plan een heel nieuw systeem te kopen, alleen een nieuwe kast om de temp eens flink te verlagen ivm overclocken van CPU+GPU. AOpen leek mij wel een goede keus, ik heb ook chieftec gezien maar die waren een stuk duurder. Heeft iemand van chieftec een mooie bigtower en het type nummer (ivm www.tweakers.net) is dat wel handig. Ik heb nu een AMD1400 + G2TI, is het dan nodig om een 420watt voeding erbij te doen?? Thanxx
Link naar reactie
[quote:db693fdfc0="De Geest Van Oirlo"]Ik ben ook niet van plan een heel nieuw systeem te kopen, alleen een nieuwe kast om de temp eens flink te verlagen ivm overclocken van CPU+GPU. AOpen leek mij wel een goede keus, ik heb ook chieftec gezien maar die waren een stuk duurder. Heeft iemand van chieftec een mooie bigtower en het type nummer (ivm www.tweakers.net) is dat wel handig. Ik heb nu een AMD1400 + G2TI, is het dan nodig om een 420watt voeding erbij te doen?? Thanxx[/quote:db693fdfc0] Nee hoor niet echt nodig als je eenvoudig setje hebt met 1 of 2 hd's. Die Chieftec Dragon is een veel gebruikt type DX of DA 01W (=white) met zonder D (door). Je kunt ook een B(black) BL (blue) SL (silver) kiezen Eenvoudigste type DX01W kost ong 106 euro met deur 107 Zit een prima 340W voeding bij, en kast kun je jaren mee vooruit. De DA heeft 2 51/4"" sleuven extra die kosten 129 euro.
Link naar reactie
Ik heb eens na die DA-01B-D gekeken. Daar zit 340watt in. Kan ik daar 4 (ik dacht dat dat het max was) casefans van 12v op aansluiten?? Ik heb nog een probleempje, mijn bureau is precies 68cm hoog, zo'n kast 67cm, ik weet niet zeker of ze de pootjes erbij hebben geteld, weet iemand hoe hoog zo'n ding precies is. (ik wil niet als ik zo'n ding dadelijk thuis heb dat hij niet past!!) Thanxx
Link naar reactie
[quote:bc17b577a4="De Geest Van Oirlo"]Ik heb eens na die DA-01B-D gekeken. Daar zit 340watt in. Kan ik daar 4 (ik dacht dat dat het max was) casefans van 12v op aansluiten?? Ik heb nog een probleempje, mijn bureau is precies 68cm hoog, zo'n kast 67cm, ik weet niet zeker of ze de pootjes erbij hebben geteld, weet iemand hoe hoog zo'n ding precies is. (ik wil niet als ik zo'n ding dadelijk thuis heb dat hij niet past!!) Thanxx[/quote:bc17b577a4] Ik heb hem net nagemeten ik mkm met pootjes op 66cm. Daar kunnen 2 case fan voor in (kunnen meteen je HD's gekoeld worden) 1 case fan in de zijdeur. achterin 2 casefans'en dan je PSU fan('s) en daar boven kan nog een 92mm fan zijn plaats vinden. Dus in totaal kun je 9 fan's in kwijt, 1 cpu, 2psu en dan nog 1 zijdeur 3 achter en 2 voor. Lijkt me koeling voldoende :lol:
Link naar reactie
66cm voorkant en dan schuin omhoog is 67 cm hoogte incl voetjes. ik heb zelf 4x papst fan 8412 NGL maken maar 12dB en een grotere 92mm papst fan bovenin. Mijn CWT voeding heeft 2 fans en op mijn Alpha heatsink heb ik nog een Papst 8412NGML zitten van 19dB. Dit alles houdt mijn P4 2,2(draait op 2,9) op 46gr en de case op 30gr. Dan heb ik hier 4 HD's inzitten van 7200 rpm. Lijkn me alles aardige waardes als zeg ik het zelf :)
Link naar reactie
[quote:1461a9ebf2="De Geest Van Oirlo"]oke, maar hoeveel fans heb jij nu draaien op 340watt??[/quote:1461a9ebf2] 9 stuks dus, maar makt niet zoveel uit hoor want een fan neemt maar 1 of 2 watt dus die 18W meer of minder zie je niet terug. Die 12dB papst neemt 0,6 W. de 19dB 0,9W en die grotere 92mm 23dB 1,2W 5x0,6 en 0,9 en 1,2 en an nog de 2 fan's van de psu (een 92 en 80 mm) 2W ongeveer 7W totaal voor mijn fan's.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...