Ga naar inhoud

Zoals beloofd...nieuwe systeem & de eerste 3DMark2001 SE


Aanbevolen berichten

[quote:5a4a14a26a="ruudpel"]mijn bios gaat inderdaad niet hoger dan 150/38 maar boss, kan je wat meer vertellen over dat cpucool?[/quote:5a4a14a26a] downloaden op www.podien.de dan PLL opzoeken op je mobo zie artikel op podien hoe dat te doen en dan PLL instellen en océn maar. Gewoon instellen bv FSB 160 of 170 enz enz misschien haal je wel 180. Ik haal 173 met mijn P4 2,2 Succes. ps met cpu cool kun je meteen je temps in de gaten houden
Link naar reactie
[quote:31d43ff0a9="BA"]Ja, maar dat is een beetje hoog gegrepen met RDRAM niet? ;) Zelfs als je al hoger komt, dan zou ik eerst de 1:1 MEM divider gebruiken, dat geeft meer performance denk ik als die paar MHz extra.[/quote:31d43ff0a9] Vandaar dat ik ook al dacht dat mem beperkende factor is, nog even wachten op Samsung pc1066 geheugen dan moet je toch een heel eind kunnen komen. Zal er overigens veel erschil zitten tussen een pc2700 met een Sis 645 chipset en 533 P4 of een pc800RDRam met P4-533 ????
Link naar reactie
Nee, die Sis chipsets zijn heel erg snel (al had ik liever gezien dat VIA de licentie had met hiun P4X333, die is nog sneller) Ik denk btw niet dat je met PC1066 echt veel verder komen gaat als 150 MHz. Die chips zijn erg complex, en zijn geen geweldige overklokkers. De enige reden dat er met DDR zulke idiote FSB's gehaald worden, is dat dat mem standaard al op 166 MHz loopt, het is dus een koud kunsje om de FSB dan ook maar op 166 MHz te zetten. Dan zit er nog wel rek in het geheugen, dus is 170 tot 180 MHz wel haalbaar. Kijk hier maar eens: http://www17.tomshardware.com/mainboard/02q1/020311/index.html Al is RAMBUS met PC1066 op dit moment nog de snelste, dat duurt niet lang meer. Sis komt met de 648 DDR400 chipset nog dit jar, en Intel al in oktober ongeveer met de Granite Bay dual channel DDR oplossing.
Link naar reactie
[quote:17bc148ea4="BA"]Nee, die Sis chipsets zijn heel erg snel (al had ik liever gezien dat VIA de licentie had met hiun P4X333, die is nog sneller) Ik denk btw niet dat je met PC1066 echt veel verder komen gaat als 150 MHz. Die chips zijn erg complex, en zijn geen geweldige overklokkers. De enige reden dat er met DDR zulke idiote FSB's gehaald worden, is dat dat mem standaard al op 166 MHz loopt, het is dus een koud kunsje om de FSB dan ook maar op 166 MHz te zetten. Dan zit er nog wel rek in het geheugen, dus is 170 tot 180 MHz wel haalbaar. Kijk hier maar eens: http://www17.tomshardware.com/mainboard/02q1/020311/index.html Al is RAMBUS met PC1066 op dit moment nog de snelste, dat duurt niet lang meer. Sis komt met de 648 DDR400 chipset nog dit jar, en Intel al in oktober ongeveer met de Granite Bay dual channel DDR oplossing.[/quote:17bc148ea4] Vooral die oplossing van Intel moet een hele stap verder zijn en misschien wel de doodsteek van RDRAm in consumenten pc's. Dan zullen pc2700 en verder het gaan winnen en maak je echt gebruik van de bandbreedte van de P4, met pc3200 is corsair al bezig begreep ik.
Link naar reactie
Corsair heeft al lang PC3200, OCZ en TwinMos ook al. Dat Granite Bay de doodsteek was is wel zeker, er komen geen RDRAM chipsets meer uit na de Thelma-E (I850E). Voor de Xeon's komt de E7500 dual DDR chipset uit, en tegen het einde van het jaar komt de Springdale chipset uit. BTW, de bandbreedte van de P4 gebruik je nu ook wel, ze gaan alleen op een andere standaard over. Kijk maar eens in het RDRAM topic als je meer weten wilt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...