Ga naar inhoud

Voorkant van Beko wasmachine halen?


Ga naar oplossing Opgelost door HaZee,

Aanbevolen berichten

Ik heb een raar geluid bij het afpompen. Filter rechtsonderin helemaal brandschoon gemaakt, maar het geluid blijft.

Dus grote schoonmaak gestart o.b.v. de tips in dit topic:

Incl. de film van how-to-rapair van 30 minuten die Lampje had toegevoegd (erg interessant, bedankt!!!)

O.b.v het filmpje wilde ik de voorkant loshalen om goed bij de pomp te kunnen en de slangen ook schoon te maken. Bij de Beko die ik heb zitten er onderin 3 schroeven en 2 oranje kunstof 'klik-dingen'. Die heb ik allemaal los, maar het lijkt dat er boven ook nog ergens iets moet vast zitten. Hebben jullie een tekening of iets dergelijks wat ik nog moet losmaken om de voorkant te kunnen verwijderen?

Typeplaatje van mijn wasmachine:

 

2023-06-06 23.44.37.jpg

aangepast door HaZee
Link YT toegevoegd

Klusser - Motormuis - IT-er - Fotograaf - Gadgets liefhebber - Techneut - Nieuwsgierig - ...

Link naar reactie

Aha top, die zal ik ook goed bestuderen, bedankt!

Andere filmpje was helemal top overigens hoor! Alleen de Beko  is natuurlijk weer net anders dan de Bosch (en alle merken die daar wel op lijken) uit het filmpje ?

Ik meld me hier wel weer met een update ?

Klusser - Motormuis - IT-er - Fotograaf - Gadgets liefhebber - Techneut - Nieuwsgierig - ...

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • Oplossing

Beetje laat, maar leek mij goed om het eindresultaat ook nog even terug te melden:

Het verwijderen van de voorkant is gelukt. De pomp en de afvoer en de rand (en eigenlijk alles ?) kon vervolgens goed schoongemaakt worden en de slangen zijn allemaal los geweest om op belemmeringen te checken. Ook de pomp kon perfect ronddraaien.

Vervolgens een programma op 95 graden met een paar wasmachineblokjes gedraaid (inclusief halverwege even een halfuur stilzetten om alles optimaal te laten weken en intrekken) en daarna de wasmachine weer in gebruik genomen.

De wasmachine doet het prima, maar maakt helaas nog wel wat geluid met afpompen. Ik denk dat op termijn de pomp vervangen moet worden, maar zolang hij het doet, zijn we er voorlopig weer prima tevreden mee ?

Dank voor de hulp hier op het forum @Lampje?!!!

Klusser - Motormuis - IT-er - Fotograaf - Gadgets liefhebber - Techneut - Nieuwsgierig - ...

Link naar reactie

Beter laat dan Nooit HaZee.

Het is fijn om te horen dat we je met ons advies hebben kunnen helpen, daar doen we het tenslotte voor!

Een ander de vuile handen en wij onze hersens getraind.

Want het "wonen" in een wasmachine laat ik intussen graag aan anderen over ☺️

  • Like 1

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Lampje sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...