Ga naar inhoud

Overclocken CPU AMD 1400


Aanbevolen berichten

Ik heb mijn CPU al ge unlocked maar mijn FSB staat Standaard ingesteld op 100mhz, maar mijn geheugen is 333mhz. Elke keer als ik mijn multiplier hoger dan 12.5/13 zet dan krijg na rebooten geen beeld. (Dan kan ik de BIOS resetten) Als ik mijn FSB met AUTO multiplier hoger als 105 zet komt windows ME met allerlei vage fouten, ligt het aan mij of??? (ik dacht dat je een AMD Athlon 1400 wel verder kon overclocken) Mijn normale CPU temp = +/- 47 graden en mijn Case temp = +/- 35 graden.
Link naar reactie
Casetemp is wat hoog BTW, denk is aan casefans, maar om ff bij jouw vraag te komen: Het is neem ik aan een Tbird 1400? Deze kan je natuurlijk wel OC'en maar je moet er niet teveel van verwachten, omdat het de laatste Tbird is en de physieke grens van de core al in zicht is. Je MP staat nu op 14 neem ik aan en je FSB op 100? Dat ie vastloopt als ie op 105 FSB staat, zal waarschijnlijk aan je geheugen liggen (dat dan wel bar slecht OC't :( ). Wel merk is het? Sorry ff over het hoofd gezien dat het PC2700 is. Dat moet dus makkelijk op die snelheid kunnen draaien. Verder kan het best zijn dat de MP van 14 max is voor een Tbird netals 12,5 voor een AXP (bij 2100+ is de MP 13 ingebakken). Je kan dus misschien alleen FSB OC'en, maar je moet wat meer info geven: mobo? grafische kaart? nics? voeding? [edit] Damn het staat gewoon in je sig :oops: Probeer je FSB eens te verhogen zonder PCI kaarten BTW [/edit]
Link naar reactie
Mijn hele systeem staat onder het antwoord, Voeding is gewoon 300watt en mijn geheugen is SAMSUNG en ik heb gehoord dat het goed overclockbaar is. Ik heb al 2 casefans, niet de beste (cq uit oude voedingen gesloopt) voor op inblazen, achter op uitblazen. Coolermaster Cooler. Weet je of het veel uitmaakt of die casefans uit oude voedingen komen?? Thanxx
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...