Ga naar inhoud

Deurvergrendeling indesit innex bwe 81484


Aanbevolen berichten

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik krijg de indruk dat je niet de juiste print te pakken hebt. Want het slot moet de hoofdvoeding onderbreken en die verloopt meestal vai het bedieningspaneel en niet via de motorsturingsprint. Maar helaas heb ik geen servicedocumentatie van dit type.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Zojuist het besturingspaneel verwijderd zie foto’s.

 

weet je wat wel gek is zojuist na terugplaatsen motor besturings printplaat. Dacht probeer hem ff je weet maar nooit. Toen deed hij heel ff wat anders. Slot kortstondig pomp weer slot en weer pomp. Daarna was het weer het zelfde. Vermoede iets met de contacten misschien toch?

 

weet ff niet wat je bedoelt met hoeveel aansluitingen

CE4BD18E-0379-4881-9265-F14D680354B3.jpeg

E065EAAF-681A-4CCB-9462-9F34075B925E.jpeg

Link naar reactie

Printplaat voorzijde heb ik toegevoegd zie bovenstaande afbeeldingen.

 

geef alleen aan wat er bij mij getriggerd word. Ben geen deskundige. Vind het alleen apart dat het apparaat anders reageerde na loshalen en opmaken van de printplaat ( kortstondig dan wel)

Link naar reactie

Heb de onderste printplaat toch maar weer losgehaald. Contacten opgeschuurd en de plaat uit zijn behuizing even in de zon gelegd. ( mogelijk het laatste vocht eruit laten ontsnappen. ( je weet maar nooit, kan in iedergeval geen kwaad, zo denk ik er maar over, zolang het geen kwaad kan)

Link naar reactie

Ja, dat zijn de storingen die vaak moeilijk te vinden zijn.

Vaak zijn het dan slecht contacten op de print aansluitingen, maar dan is het opschuren van de contacten op de print niet voldoende. Want inwendig in de stekker is het niet beter en daar kom je niet bij.

Ik heb goede ervaringen met CRC-226 contactspray en ga niet lopen klooien met WD40 want dat is niet echt geschikt voor dit werk.

Wel sop ik de printen altijd met Isopropanol (alcohol).

Want gelukkig heb je geen machine met koolborstels, want daardoor waren de spookstoringen nog veel erger.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Ik heb een beschrijving van de deursloten van AEG en het principe van werken zal niet veel anders zijn.Het slot krijgt een stroomstoot via een triac. En met enige tijdvertraging borgt het slot de deur. En dat moet als de deur daadwerkelijk ook dicht is. En dat gebeurt dus niet en valt weer af en komt weer op en blijft herhalen zolang de puls staat.

Zou het kunnen dat er een palletje verbogen is door de verdwenen sok? Dat dit de goede bediening een beetje ontzet heeft? Want volgens mij faalt de terugmelding van de deur.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Het zou best kunnen. Dit zou dan gebeurt moeten zijn met loshalen. Want tijdens de verstopping werkte het nog naar behoren. Waar zou dat palletje zich moeten begeven? Want heb echt geen flauw idee meer. Als ik een monteur moet langs laten komen kan ik net zo goed een nieuwe kopen qwa kosten 

Link naar reactie

Ja helaas, dat zijn vragen die ik op afstand niet kan beantwoorden, daar zul je zelf naar moeten speuren en bekijken hoe het allemaal exact in elkaar steekt. 

Er moet iets in het slotmechnisme verbogen of ontzet zijn. Zit het slot er wel helemaal goed in en is hij goed uitgelijnd t.o.v. de slothaak die aan de deur zit?

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...