Ga naar inhoud

Hoe kom ik achter mijn kloksnelheid?


Aanbevolen berichten

[quote:b0ad6d4361="kajutsa"]Maar dat progie geeft zeker geen temperaturen? MBM5 geeft naast de frequentie nog veel meer weer...[/quote:b0ad6d4361] Maar kun je er verslagen mee schrijven? Dat en nog veel meer kan met MS Word... WCPUid is puur en alleen bedoeld om betrouwbaar de gegevens van de CPU weer te geven. Als de BIOS niet doorheeft wat voor CPU wordt gebruikt of wat de snelheid is dan kun je dat met WCPUid nog wel zien. En betrouwbaar. Ik zeg niet dat MBM5 slechter is of dat je die moet afdanken, maar als je - zoals de originele vraagsteller - de kloksnelheid betrouwbaar wilt bepalen dan is WCPUid het meest geschikt.
Link naar reactie
[quote:4f1be506c6="kajutsa"]True, maar mbm5 is dan ook meer op de temperaturen gericht... die altijd ook niet even nauwkeurig zijn :([/quote:4f1be506c6] Dus is WCPUi beter geschikt als je alleen betrouwbaar de kloksnelheid wilt bepalen, wat mijn enige bewering was. Overigens heeft de onnauwkeurigheid van de temperatuurweergave niet te maken met het progje, maar met de sensoren.
Link naar reactie
Dat kan inderdaad. Bij overklokken zie je dat ook vaak, als een CPU op 1730 MHz draait dat hij dan nog steeds XP2000+ aangeeft, omdat de CPU niet op minimaal 1733 MHz ingesteld staat. Of oudere biossen die bijvoorbeeld maar tot 2000+ gaan, en dus een Xp2100+ als 2000+ aangeven. Staat ook niet zo netjes.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...