Ga naar inhoud

[OC] MSI K7T266 pro2 op 166Mhz FSB?


Aanbevolen berichten

Ik heb wel es gehoord dat als je je FSB oc'ed naar 166Mhz dat je dan je PCI en AGP niet overclocked, maar dat dit niet bij alle mobo's et geval is. Werkt dit ook zo op een MSI K7T266 pro2? zo ja: Ik ben namelijk van plan om mijn XP 1600+ te unlocken en dan (desnoods) mijn multiplier zodanig omlaag te knallen dat mijn Fsb op 166mzh (stabiel) kan lopen. Verder wil ik er een Zalman CNPS6000CU opzetten met een 120mm fan ipv de standaard 92mm en extra casefans. Ik ben alleen bang dat mijn geheugen het niet zal trekken. PC2100 Samsung (liefst op cas 2, loopt et nu ook op). Of trekken die samsungetjes het niet en moet ik maar PC2700 gaan halen? Heeft iemand ervaring hiermee?
Link naar reactie
[quote:dce8283194="X-TREMiST"]Ik heb wel es gehoord dat als je je FSB oc'ed naar 166Mhz dat je dan je PCI en AGP niet overclocked, maar dat dit niet bij alle mobo's et geval is. Werkt dit ook zo op een MSI K7T266 pro2? zo ja: Ik ben namelijk van plan om mijn XP 1600+ te unlocken en dan (desnoods) mijn multiplier zodanig omlaag te knallen dat mijn Fsb op 166mzh (stabiel) kan lopen. Verder wil ik er een Zalman CNPS6000CU opzetten met een 120mm fan ipv de standaard 92mm en extra casefans. Ik ben alleen bang dat mijn geheugen het niet zal trekken. PC2100 Samsung (liefst op cas 2, loopt et nu ook op). Of trekken die samsungetjes het niet en moet ik maar PC2700 gaan halen? Heeft iemand ervaring hiermee?[/quote:dce8283194] Ik denk dat jouw samsung geheugen wel een FSB van 166MHz aan zou kunnen. Koop alsjeblieft geen DDR pc2700 geheugen, want dat draait niet op jouw mobo met k7T266 chipset. Volgens mij klok je altijd je pci en agp sloten ook mee als je de FSB hoger zet. Dus je moet maar kijken hoever je met jouw pc kan komen. MSI mobo's willen wel OC'en, maar komen niet altijd even ver. Verder moeten dus je CPU, je videokaart en je pci kaarten ook goed meekomen.
Link naar reactie
PC2700 draait probleemloos in elk DDR-moederbord. Verder hebben veel moederborden inderdaad de goede PCI/AGP dividers voor een FSB van 166MHz. Als je van plan bent op die snelheid te gaan draaien is PC2700 echt aan te raden, omdat het dan niet overgeklokt hoeft te worden - weer een potentieel onstabiel onderdeel minder.
Link naar reactie
Idd en PC2700 heeft wel degelijk nut omdat dan dus het geheugen als beperkende factor wordt uitgesloten. Het Samsung dat zo goed OC'ed is alleen de 3de chiprevisie (volledige naam weet ik zo ff niet) en die worden haast niet op PC2100 modules gebruikt en hij heeft deze zeker niet als hij de computer al langer heeft. De andere Samsung chippies OC'en niet zo geweldig en van 133 naar 166 is extreem hoog en praktisch onhaalbaar als je het voltage niet ver kunt opvoeren. BTW de KT266(a) chipset heeft geen 1/5 en 2/5 dividers dus je OC't gelijk ook je videokaart en je NIC's en dan is 166 erg hoog.
Link naar reactie
[quote:bbd75b13e4="egslim"]Als de chipset/het moederbord de hogere FSB aankan heb je grote kans dat het geheugen uiteindelijk de beperkende factor wordt - vooral met snelle timings. In dat geval heeft PC2700 een betere kans het te redden dan PC2100.[/quote:bbd75b13e4] Dit bedoelde ik dus ook , alleen was dat niet zo mooi verwoord :roll:
Link naar reactie
[quote:88c276cc2d="Marcel de Reus"]Idd en PC2700 heeft wel degelijk nut omdat dan dus het geheugen als beperkende factor wordt uitgesloten. Het Samsung dat zo goed OC'ed is alleen de 3de chiprevisie (volledige naam weet ik zo ff niet) en die worden haast niet op PC2100 modules gebruikt en hij heeft deze zeker niet als hij de computer al langer heeft. De andere Samsung chippies OC'en niet zo geweldig en van 133 naar 166 is extreem hoog en praktisch onhaalbaar als je het voltage niet ver kunt opvoeren. BTW de KT266(a) chipset heeft geen 1/5 en 2/5 dividers dus je OC't gelijk ook je videokaart en je NIC's en dan is 166 erg hoog.[/quote:88c276cc2d] Kan dit dan echt niet... Ik hoorde dat PCI en AGP automatisch terugvielen naar hun oorspronkelijke snelheid met 166 mhz fsb.
Link naar reactie
[quote:640081236e="X-TREMiST"][quote:640081236e="Marcel de Reus"]Idd en PC2700 heeft wel degelijk nut omdat dan dus het geheugen als beperkende factor wordt uitgesloten. Het Samsung dat zo goed OC'ed is alleen de 3de chiprevisie (volledige naam weet ik zo ff niet) en die worden haast niet op PC2100 modules gebruikt en hij heeft deze zeker niet als hij de computer al langer heeft. De andere Samsung chippies OC'en niet zo geweldig en van 133 naar 166 is extreem hoog en praktisch onhaalbaar als je het voltage niet ver kunt opvoeren. BTW de KT266(a) chipset heeft geen 1/5 en 2/5 dividers dus je OC't gelijk ook je videokaart en je NIC's en dan is 166 erg hoog.[/quote:640081236e] Kan dit dan echt niet... Ik hoorde dat PCI en AGP automatisch terugvielen naar hun oorspronkelijke snelheid met 166 mhz fsb.[/quote:640081236e] Bij mijn Abit zit PCI en AGP fix erop heeft het MSI bord dat niet??? kun je snelhied onafhankelijk van FSB gewoon op 33 of 36 of 39 bv vastzetten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...