Ga naar inhoud

Siemens IQ700 droogt niet goed. Alles geprobeerd? WT47w590/NL (2015)


Ga naar oplossing Opgelost door Lampje,

Aanbevolen berichten

Dat kun je zo niet maar even stellen.

Begin eens met het opgenomen vermogen te meten.

Is dat duidelijk te laag dan zou je richting compressor kunnen denken, maar ook aan zijn sturing.

Dus meten is weten, als je tenminste weet wat je meet.

Ik zie dat er waarschijnlijk een compressor in zit met een aan-uit regeling. (geschakeld door relais of triac)

Want je hebt het volledige servicenummer niet gemeld.

Dan zou ook de bedrijfscondensator van de compressor nog roet in het eten kunnen gooien.

Laat deze ook doormeten als je geen multimeter hebt die capaciteiten kan meten.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Voor het makkelijke zou ik een Energiemeter Verbruiksmeter aan willen raden. Zo kun je op eenvoudige manier het proces volgen.

Om capaciteiten van  condensatoren te kunnen meten, heb je een duurdere multimeter nodig.

Het doormeten van een condensator kun je ook laten doen bij een onderdelenzaak of misschien het Repaircafe.

Qua stroom zie je veel multiimeters die max. 10 A aan kunnen. Dat is wat krap voor een startende compressor. Ik zou dan voor 20 A gaan.

Maar er is ook nog een andere mogelijkheid:

Vorig jaar heb ik nog een digitale tangmultimeter van Parkside gekocht, die kan alles aan.

Die kan zelfs hele grote stromen aan en ook capaciteit en alle andere zaken.

zie: 

Helaas blijkt deze bij Lidl niet meer leverbaar te zijn.

Misschien is er een alternatief te vinden bij Ali baba of banggood

https://nl.banggood.com/search/clamp-meter-digital.html?last_spm=1a994.SearchResultPage.0001393399.00012138459.633218a8e25f4dc5bee6761f71bb91cb

 

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Dank. Het is inmiddels opgelost. De droger doet het weer als vanouds!

Ik dacht dat ik de pluizenfilter goed had schoongemaakt maar heb toch nog een keer goed ingespoten met anti-kalk schuim voor in de badkamer (azijn werkt ook prima). Na een nachtje inwerken en goed uitspoelen bleek dat de lucht opeens normaal kon circuleren. De was komt er snel en goed droog uit.

Dus voor iedereen met het natte was probleem bij condensdrogers: reinig eerst de pluizenfilter grondig zodat er goede luchtcirculatie kan ontstaan.

Dank voor je hulp Lampje!

Link naar reactie
  • Oplossing

Ja, dat is nu het probleem met het op afstand moeten beoordelen van een probleem.

Als TS stelt dat alles schoon en gestript is, dan moet je er helaas vanuit gaan, dat dit zo is.

Maar schoon en schoon is dus twee.

Bij vochtige was, dus altijd de filters in een azijn badje voor een nacht, want de kalkafzetting sluit de porien van het filter wel degelijk af.

Bij het beoordelen van een filter moet je dit altijd tegen een lamp aanhouden, dan zie je de afzetting wel degelijk.

Ga er gewoon vanuit, dat je elk half jaar de fiters een badje geeft.

Als je de stroom gemeten had, dan had je gezien dat de compressor meerdere malen uigeschakeld wordt, omdat de compressor zijn warmte niet kwijt kan.

 

20220726_114518.thumb.jpg.a01655b17abffc236bf09bc42320e9d9.jpg

Want dit filter is ook z.g. schoon, maar er blijft wel een luchtbel onder zitten, die dus niet ontsnapt. Dus zit het filter wel degelijk dicht, wat niet te zien is.

 

  • Like 1

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Lampje sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...