Ga naar inhoud

Indesit vaatwasser wil niet uit


Aanbevolen berichten

indesit type DWL-DEA603-S

Hallo,

de vaatwasser van mijn moeder (91Jr.) wil niet meer uit, machine blijft afpompen tot hij leeg is maar stopt niet ook niet als de deur geopend wordt.

Als hij gestopt is en je gooit weer water in de machine gaat hij weer vrolijk verder met pompen, reageert niet op de aan/uit knop en bedieningsknop behalve dat als je de aan/uit knop in drukt de lampjes uitgaan en enkel seconden later vanzelf weer aangaan.

Tijdje de stekker eruit gehad, machine gevuld met heet water en leeg gepompt  maar geen resultaat.

Iemand enig idee waar te beginnen?

vr.Gr. Dirk

Link naar reactie

Goedenavond Lampje, 

jij wil natuurlijk het S/N nummer weten, ik heb helaas momenteel alleen een foto met een deel van het nummer. 

Ik kom hier donderdag op terug.

Zijn er ook storing code,s voor deze machines knipperende lampjes ofzo?

In ieder geval vast bedankt voor de snelle reactie.

Vr.Gr. Dirk

Link naar reactie

Je moet in ieder geval kijken in de bak onder de vaatwasser.

meestal kan je aan de voorkant het plint er afhalen.

dan zie je de pomp en verwarming en dergelijke zitten.

hier op de bodem ligt een vlotter die bij lekkage gaat drijven en de afvoerpomp activeert.

stekker er uit en droogmaken met een spons of zoiets.

daarna proefdraaien en kijken waar hij lekt.

als die lekkage is opgelost kan moeders weer de vaat er in pakken.

 

Met vriendelijke groeten, Tukkertje

Link naar reactie

Hallo, zoals beloofd hier de foto's van de stickers.

Ik heb intussen de machine open gemaakt en inderdaad lag er water in de bak.

Droog gemaakt en proef gedraaid, en er is inderdaad lekkage, alleen kon nog niet vaststellen waar vandaan.

Als ik vanaf links in de machine kijk, zeg maar over het zout reservoir, zie ik een grijze geribbelde slang, volgens mij de toevoerslang, en daarboven lekt iets vrij pittig.

ik denk dat daar het filterhuis o.i.d. zit en dat daar een pakking kapot of weg is, maar dan moet ik de machine op zijn kop zetten zeker? of is er een andere manier?

Ik kan er nu niet echt verder bij.

Vr.Gr. Dirk

20230309_184405.jpg

20230309_184433.jpg

20230309_184501.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hallo, ik kan niet goed zien waar de lekkage vandaan komt maar het zit volgens mij in de afdichting tussen pomphuis of het zoutreservoir en de bodem van de machine ik heb alles wat strakker aangedraaid maar lekt nog steeds.

Is het normaal dat er afzetting (zout?) is rondom de doorvoer van het zoutreservoir? en dat het zout in het reservoir blijft zitten, reservoir staat wel vol water ik dacht zelf dat dit na 1 draai al weg was maar heb dat nooit gecontroleerd.

Vr.Gr. Dirk

Link naar reactie
  • Lampje sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...