Ga naar inhoud

Wasmachine doet raar


Ga naar oplossing Opgelost door Maus0611,

Aanbevolen berichten

Hoi! Sinds gisteren doet onze wasmachine (Indesit) raar. Bij ieder programma (zowel normaal als alleen spoelen of centrifugeren) start hij normaal op met het bakje spoelen en water in de trommel laten lopen. Maar dan komt hij in een soort loopje: de trommel bouwt op naar snel draaien (bijna centrifugeren) maar bouwt dan gelijk weer af. Dat herhaalt zich 1 of 2 keer en dan valt hij paar minuten still. Dan gebeurt weer hetzelfde. Dit gaat oneindig door totdat we hem weer uitzetten. We hebben de pomp en de schroef erachter al schoongemaakt en gecontroleerd, maar daar was niks geks mee. Ook de afvoer is niet verstopt. Herkent iemand dit toevallig? En weet iemand of het het waard is om een monteur te laten komen of is hij gewoon stuk?

Alle info is welkom, bij voorbaat alvast veel dank! 

Ik heb evt een filmpje die ik kan toevoegen als dat nodig is.

aangepast door LMS-1234
Link naar reactie

Zonder te weten over welke machine het exact gaat, gaat mijn verdenking zeker uit naar de niveausensor. Want de machine mag dus niet centrifugeren als er nog water in de machine staat.

Dus als eerste de sensor opzoeken, slang los nemen doorblazen en de luchtkamer inspecteren op verstopping of lekkage slang.

  • Like 1

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Of je het een monteur waard vindt, kun je het beste zelf bepalen.

Een willekeurige tacho bij Indesit zelf kost 20 euro en is prima zelf te plaatsen met wat geduld.

Water eruit laten lopen en machine voorzichtig op zijn kant, daar zie je de motor en de rest staat in het videootje hierboven.

Als een monteur komt, ben je denk ik het veelvoudige aan arbeidsloon kwijt.

Link naar reactie
  • Lampje sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...