LMS-1234 Geplaatst: 15 februari Delen Geplaatst: 15 februari (aangepast) Hoi! Sinds gisteren doet onze wasmachine (Indesit) raar. Bij ieder programma (zowel normaal als alleen spoelen of centrifugeren) start hij normaal op met het bakje spoelen en water in de trommel laten lopen. Maar dan komt hij in een soort loopje: de trommel bouwt op naar snel draaien (bijna centrifugeren) maar bouwt dan gelijk weer af. Dat herhaalt zich 1 of 2 keer en dan valt hij paar minuten still. Dan gebeurt weer hetzelfde. Dit gaat oneindig door totdat we hem weer uitzetten. We hebben de pomp en de schroef erachter al schoongemaakt en gecontroleerd, maar daar was niks geks mee. Ook de afvoer is niet verstopt. Herkent iemand dit toevallig? En weet iemand of het het waard is om een monteur te laten komen of is hij gewoon stuk? Alle info is welkom, bij voorbaat alvast veel dank! Ik heb evt een filmpje die ik kan toevoegen als dat nodig is. 15 februari aangepast door LMS-1234 Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 15 februari Delen Geplaatst: 15 februari Graag alle gegevens van het typeplaatje liefst een foto Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Maus0611 Geplaatst: 15 februari Delen Geplaatst: 15 februari Filmpje is altijd handig. Quote Link naar reactie
LMS-1234 Geplaatst: 16 februari Auteur Delen Geplaatst: 16 februari Video.mov Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 16 februari Delen Geplaatst: 16 februari Graag alle gegevens van het typeplaatje liefst een foto Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 16 februari Delen Geplaatst: 16 februari Zonder te weten over welke machine het exact gaat, gaat mijn verdenking zeker uit naar de niveausensor. Want de machine mag dus niet centrifugeren als er nog water in de machine staat. Dus als eerste de sensor opzoeken, slang los nemen doorblazen en de luchtkamer inspecteren op verstopping of lekkage slang. 1 Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 20 februari Delen Geplaatst: 20 februari https://parts.indesit.nl/nl/p/30833900395?model=30833900395 / IWB61651EU Hier zie je op de tekening aan de rechterkant een sensor met een slang naar beneden. Controleer die maar als eerste. Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Oplossing Maus0611 Geplaatst: 21 februari Oplossing Delen Geplaatst: 21 februari Ik gok een defecte tacho. Hij wil wassen en vermogen opbouwen maar er komt geen terugkoppeling, trommel gaat dan te snel draaien. Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 21 februari Delen Geplaatst: 21 februari ja Maus, dat zou ook een mogelijkheid zijn. Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
LMS-1234 Geplaatst: 21 februari Auteur Delen Geplaatst: 21 februari Dank beide! Is het denk jullie waard om een monteur langs te laten komen? Kan die dit soort zaken oplossen? @Lampje Ik zie via de link die je hebt gestuurd 3 afbeeldingen, wel cijfertje is de niveausensor? Dan kunnen we die in ieder geval alvast controleren Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 21 februari Delen Geplaatst: 21 februari de linker nr 5 https://parts.indesit.nl/nl/d/J00650642 Tachogenerator van motor testen/ Wasmachine centrifugeert gelijk bij aanvang weerstand 105-130 ohm Niveausensor wasmachine analoog hoe werkt dit? Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Maus0611 Geplaatst: 22 februari Delen Geplaatst: 22 februari Of je het een monteur waard vindt, kun je het beste zelf bepalen. Een willekeurige tacho bij Indesit zelf kost 20 euro en is prima zelf te plaatsen met wat geduld. Water eruit laten lopen en machine voorzichtig op zijn kant, daar zie je de motor en de rest staat in het videootje hierboven. Als een monteur komt, ben je denk ik het veelvoudige aan arbeidsloon kwijt. Quote Link naar reactie
LMS-1234 Geplaatst: 1 maart Auteur Delen Geplaatst: 1 maart Het was inderdaad de tacho! Was niet kapot maar zat helemaal los. Het is nu opgelost, dank voor jullie hulp!! Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 1 maart Delen Geplaatst: 1 maart Dat is mooi om te horen en bedankt voor de terugkoppeling. Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen