Ga naar inhoud

CPU loopt niet op volle snelheid


Aanbevolen berichten

Hoi, Een vraag over FSB snelheden. De AMD 1800+ (1.53GHz in werkelijkheid)is geschikt voor FSB 200/266. Mijn GA-7VRXP mobo kan ik middels de SW1 switch omzetten van FSB100 naar 133.De CPU draait nu op 1150MHz. 1:Moet ik nu het mobo omzetten naar FSB133 om de juiste snelheid te krijgen? 2:Als dat zo is, waarom spreekt men dan zo vaak over deze verschillende FSB mogelijkheden en wil iemand zo vriendelijk zijn mij dit uit te leggen,ondanks veel zoekopties en lezen is het mij nog niet duidelijk geworden. 3:Is het omzetten met een schakelaar op het mobo hetzelfde als het wijzigen in het bios? 4:Het systeem blijft tijdens het opstarten konstant de HDD detecteren en dat is behoorlijk irri,is dat op een of andere manier uit te schakelen? Bijvoorbaat mijn dank,wanderer
Link naar reactie
Dank crazy J, Cpu loopt nu mooi op 1533MHz. Configuratie:OS Win98 Mobo GA-7VRXP HDD MAXTOR D740X-6L 40GB ATA133 Brander LITE-ON LTR-16102B (16x10x40) Brander als master op IDE-2 HDD als master op IDE-1 ,geeft dan als storing "MBUltra 133 (PDC20276) Bios is not installed because there are no drives attached" maar start wel gewoon door. HDD als master op IDE-3 ,geeft die storing niet. In beide gevallen blijft hij detecteren (zo'n 15 sec.) Wat ik nog vergeten was,hij signaleert bij het opstarten telkens nieuwe hardware,ik heb geen idee wat dat kan zijn,ook met de hardware detectie in het configuratiescherm kom ik daar niet achter. Sorry BA, Ik begrijp je zucht weliswaar,maar ik kon uit alles wat ik hier over las niet echt duidelijk opmaken of het omzetten van de jumper hetzelfde is als het wijzigen in het bios.Eerlijk gezegd weet ik dat nu nog niet maar het werkt wel :D En ff off topic,ik heb net een MSI K7T Turbo verklooid omdat ik een flash programma zat uit te proberen,ik kon het oude bios niet opslaan dus floppy er weer uit,Ctrl-Alt-Del en dacht weer op te starten.Dus NIET geflasht maar wel bios pleitte.Jezult begrijpen dat ik nu wel heel voorzichtig ben geworden :wink: Vragen over het bios zal ik natuurlijk ergens anders stellen,maar wellicht kunnen jullie mij wel verder helpen met dat andere probleem. Alvast dank,wanderer
Link naar reactie
Die bios die die meldig geeft is van de RAID controller, als je geen RAID setup draait, dan krijg je die melding altijd. Je hoeft dus niet te flashen oid. Als je je HDD op IDE3 doet (RAID) dan geeft hij die melding dus niet omdat er wel een schijf aangesloten is :) En bios vragen horen bij mobo's, dus mdie mag je hier wel stellen.
Link naar reactie
Klopt crazy J,hij start nu op als een trein,zeer bedankt :D Blijf ik nog met een prob zitten,sinds ik dit Gigabyte mobo (GA-7VRXP) heb blijft het systeem een "onbekend apparaat" detecteren. Win98 opnieuw erop gezet maar dat haalde niets uit,iemand enig idee? Groeten wanderer.
Link naar reactie
Nee er zit echt geen onbekend app. op m'n mobo,alleen HDD,brander en een floppy drive. Alles wat er viel te installeren via apparaat beheer (gele vraagtekens) is gebeurt behalve onder "overige apparaten" staat dus nog een "onbekend apparaat". Wat bedoel je met een "memory stick" aansluiting precies crazy J,en waar en met welke bewoordingen kan ik dat terug vinden in het bios,ik zie nl. niets wat daarop lijkt. wanderer.
Link naar reactie
[quote:9b9466b63e="wanderer"]Nee er zit echt geen onbekend app. op m'n mobo,alleen HDD,brander en een floppy drive. Alles wat er viel te installeren via apparaat beheer (gele vraagtekens) is gebeurt behalve onder "overige apparaten" staat dus nog een "onbekend apparaat". Wat bedoel je met een "memory stick" aansluiting precies crazy J,en waar en met welke bewoordingen kan ik dat terug vinden in het bios,ik zie nl. niets wat daarop lijkt. wanderer.[/quote:9b9466b63e] bios in - integrated peripherals - onboard MS/SD - disabled Dit zal wellicht wel wat "vervelend" overkomen maar lees ook eerst eens effe je gebruikersmanual voordat je dit soort vragen stelt. blz 49 ! :-? Beetje meer moeite vanuit jezelf en dan kom je ook een eind :wink:
Link naar reactie
Sorry crazy J, Wat ik al zei,omdat ik in het bios de woorden "memory stick" niet kon vinden kwam ik niet op het idee de handleiding door te spitten. :oops: Ik ben nog maar een beginner op dit gebied en onlangs heb ik al een mobo verspeeld,vandaar mijn vele vragen. Misschien voor een "oude rot" ook niet gemakkelijk om zich in "beginner" te verplaatsen, vanwege al die kennis waardoor veel zaken zo voor de hand liggend lijken :wink: In elk geval ben ik nu dat laatste vraagteken kwijt in m'n app.beheer,dus het klopte feilloos wat je me aanraadde. Ik ben jou en de anderen zeer dankbaar voor het geduld en de uitleg,ben weer een hoop wijzer geworden. Nogmaals dank en de groeten,wanderer.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...