Ga naar inhoud

Electrolux (by REX) 10kg wasmachine type RWFB 11410 W heeft storing E11


Ga naar oplossing Opgelost door Lampje,

Aanbevolen berichten

Goedenavond.

De grote wasmachine in ons Italiaanse BnB geeft na een wasbeurt storing e11. De deur zit vast en er staat water in. Echter als ik de wasmachine op pompen of centrifugeren zet pompt het water keurig weg. Ook als ik een was cycle start neemt de machine gewoon water in. Dit lijkt een blokkade uit te sluiten. Wat kan ik doen?

De machine is niet krek hetzelfde buiten Italië to koop. Ik kan er dan ook alleen maar een Italiaanse handleiding voor vinden. Deze helpt me niet verder. 

 

groet W

Link naar reactie

Maar om een vergelijkbaar type te kunnen zoeken,  moet je wel het produktnummer vermelden.

Dit geeft E 11 aan

E11 Problemen met waterinstroom in de wasfase kraan gesloten of waterdruk te laag; afvoerslang verkeerd gerangschikt; Magneetventiel defect; lekt uit het watercircuit op de analoge druksensor; bedrading defect; Moederbord defect programma onderbroken

Ik denk meer richting drukslang voor de hoogte meting, maak die eens los op de sensor en blaas de slang door.

Ook zou het kunnen zijn dat de waterdruk net niet voldoende is. Dus vuile filterzeef of defecte kraan.

Doe ook eens de emmer test en kijk hoeveel tijd of het duurt door met de toevoerslang een 10 liter emmer te vullen. Dat moet binnen een minuut zijn.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

@Lampje. Dank voor je reactie.  RWFB11410. PNC 914 579 803

Ik heb de emmer test gedaan. Slang losgekoppeld van de machine en in een emmer gehangen. 40 seconden voor 10 liter. Wat mij zojuist ook opviel wat dat een behoorlijk deel van de twee vaatwasmachine blokjes die ik erin gedaan had om de machine een grondige reiniging te geven na die wasbeurt nog in het zeepbakje zat. Zegt dat ook wat?

Met groet, 

w

thumbnail_IMG_3020.jpg

Link naar reactie

Dat lukt zo niet, want de duur van oplossen is veel langer als de tijd dat de trommel met water vult.

Dus als je de machine schoon wilt maken met vaatwastabletten, dan zul je die regelrecht in de trommel moeten gooien.

Zodat hij continu in aanraking komt met het water en lekker kan "smelten"

aan het PNC mankeren de laatste 2 cijfers, die geven de modificatie standaard aan, daarmee weet je dan exact uit welke onderdelen of de machine bestaat. Bijv. dat er een ander type pomp geplaatst is omdat de andere niet meer geleverd wordt door de toeleverancier.

Wat betreft de watertoevoer wet je nu zeker dat het niet de slang of de kraan is.

Maar direct bij de ingang van de machine zit ook nog een zeefje in de koppeling, en natuurlijk ook de magneetventielen die verkalkt kunnen zijn en dan het hemeltje van de wasmiddellade wil ook nog wel eens dicht gaan zitten. Maar voor mij is naast het zeefje de niveau sensor met zijn slang en luchtkamer de hoofdverdachte.

Ik ben er maar vanuit gegaan dat het mod nummer 00 is dan vind ik deze tekeningen.

https://shop.electrolux.nl/search?text=91457980300

 

Ik heb nog een mooi filmpje voor je hoe een stinkend vuile machine weer helemaal nieuw wordt:

Lagers defect reparatie en grondige reiniging uitgebreid  wasluis in zeepbak en trommel duidelijk zichtbaar Ook vuil in manchet en trommelkruis Bosch Maxx6 (Paul) Schoonmaken met bleek en chloor en vaatwastabletten

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Oplossing

Dat filter is wel aardig vuil, moet er uit kunnen.

 

De niveausensor zit meestal vast aan de rechter zijwandconstructie.

Dus bovenkap eraf dan kun je er bij. slang losnemen en doorblazen.

Jouw machine is wel een exoot, want ik kan met de extra 2 nullen wel de onderdelen vinden bij Electrolux in NL, maar zijn ze niet op voorraad. Ze vermelden ook maar een versie.

Met het Electrolux nummer kun je via google wel zoeken en kun je zien waar je de onderdelen wel kunt kopen

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ciao lampje, Dank voor je  herinnering. Helaas heb ik nog geen tijd gemaakt om verder te gaan met de machine. Het lijkt alsof hij ontmanteld moet worden en dat is een klus die je moet starten en ook afmaken anders weet ik als hobbyist na een aantal dagen echt niet meer hoe hij terug in elkaar gezet moet worden. Momenteel is het redelijk weer en ben ik druk met schilderen van de buitenboel. We hebben nog een wasmachine dus het heeft ook geen hoge urgentie. 

Ik heb wel nog een vraag. Reset de foutcode e11 vanzelf als het probleem is opgelost of moet ik de foutcode zelf op 1 of andere manier resetten?

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...