Ga naar inhoud

Wasdroger Electrolux EDP2074PEW type TC09H54HW geeft foutcode E50.


Ga naar oplossing Opgelost door Pauldroger,

Aanbevolen berichten

Wasdroger Electrolux EDP2074PEW type TC09H54HW geeft foutcode E50. 
 

Ik heb een probleem met mijn Wasdroger. Na aanzetten stopt hij na een minuut of 10 en geeft code E50 aan.

Het schijnt nu dat je door een combinatie van knoppen in te drukken er achter kunt komen om welke fout het gaat. E50 is naar ik begrijp een algemene storings code.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dieper in en uit dit menu kan komen?

alvast bedankt, 

Paul

Link naar reactie

Om te kunnen zoeken heb ik het productnummer nodig.

Maar over het algemeen kun je deze beschrijving gebruiken. Meestal is het beginnen op nul toets.

start en de toets direct daarnaast indrukken en vast houden, totdat de ledjes gaan flikkeren en dan in een keer doordraaien naar positie 10 of 11  en dan worden de fouten gesignaleerd in deze positie

de zelfde toetsen weer drukken en vasthouden , naar positie 0 en na een korte pauze naar een en weer terug naar nul.

Dan moet de machine weer start gereed komen.

 

Diagnose Systeem Electrolux ENV06 Service Manual

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

E50 groepsalarm motor betekent dat er iets met de motor of de motorsturing aan de hand is

E51 Motor power triac short-circuited

this refers to the triac on the electronic controller and not a DIY job.

E52 No signal from the motor tachometric generator

Tacho coil on the motor is most probably faulty. This coil reads a magnet as the motor turns to detect the speed that the motor is spinning at and this in turn allows the electronic controller to set the motor to revolve at different speeds for the various program options.

E53 Problems with the sensing circuit of the triac which powers the motor

Another one that is a fault being reported on the electronic controller and not a DIY repair.

E54 Motor relay contacts sticking

As above.

 

 

Ja daar zitten de toetsen op het display, helaas heb ik daar nog geen documentatie van en zou je de klantenservice even moeten bellen.

0172-468 300

Ma-Vrij: 08:00-17:00

Za-Zo: Gesloten

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...