Ga naar inhoud

Wasdroger Bosch WTL5481/04 “zeef” indicatie activeert ook bij schone zeef


Aanbevolen berichten

Beste leden,

na paar minuten gaat het zeef indicatie lampje aan.

wat gedaan:

*condensor schoon gemaakt

*uiteraard zeef en filter materiaal rechtsonder bij ventilator

*ntc sensor onder de deur vernieuwd

* ventilator achterzijde gecontroleerd

Helaas blijft zeef indicatie roet in het droog-eten gooien.

Kan geen schema vinden van deze machine.

Op welke sensoren reageert de regelunit met een ‘zeef’ indicatie?

Elke hulp of suggestie is welkom!

groet,

Roel

Link naar reactie

Je hebt een probleem met de doorstroming van de lucht, want de temperatuursensoren lucht voor- en na de trommel geven een afwijkende verschil waarde. De ene sensor heb je al gevonden de ander zit op het verwarmingselement.

dus van beide ventilatoren de schoepen, maar ook het verwarmingselement en de kanalen reinigen en de filters een nacht in een azijnbad zetten en met een zachte borstel schoonschrobben.

Ook de sump waar de condens loopt en de pomp en vlottercompartimenten goed schoon maken.

 

Het is gewoon een kwestie van goed uitragen en minutieus schoonmaken.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Ja die bijnaam draag ik al minstens 40 jaar en ja, die tekening ken ik, maar ik durf die tekening niet te gebruiken als avatar, vanwege de copyrights. Want er worden door die firma's behoorlijke claims uitgedeeld bij gebruik er van. Want volgens mij zit Disney daarachter.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

@lampje

nog even dit, de sensor vóór is een ntc

die bij de verwarmingsunit, zoals jij aangeeft op de tekening, wordt aangeduid als temperatuur begrenzer, moet ik dit lezen als een clixon?

Of, als het een ntc is, weet je dan misschien de ohmse waarde bij een gegeven temp, zodat ik de goede werking ervan kan checken?

 

Link naar reactie

Die ik aangewezen heb is de NTC, er zit ook een clixon op, maar die ziet er anders uit. Maar is alleen voor overtemp beveiliging en het trippen van de machine.

Op de NTC staat een codering  bijv 4K8 dat betekent dan dat hij  4,8 kilo ohm is bij 25 graden en daar zijn tabellen voor te vinden. Zoek de datasheet aan de hand van de gegevens op de NTC sensor.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...