Ga naar inhoud

AEG Lavatherm 9000 E31 storing


Aanbevolen berichten

Beste forum leden, mijn naam is Eric en ik heb sinds een tijd het probleem dat de Warmtepompdroger geen water meer het reservoir in pompt. Ik heb het forum doorzocht en ik geloof dat ik het probleem gevonden heb maar ik weet nog niet welk onderdeel hiervoor verantwoordelijk is. Als ik de droger in de test modus zet geeft hij uiteindelijk fout code E31 aan. Zou dit de NTC kunnen zijn of is hier een ander onderdeel verantwoordelijk voor?

mvg

Eric

Link naar reactie

Eric, 

dan zit je op het verkeerde spoor.

Deze positie test de verbindingen voor de vochtmeting.

Maar dat moet je doen met de sensoren kortgesloten. 

Je hebt helaas niet alle gegevens vermeld van het type plaatje. Graag een foto daarvan.

Maar je zult het probleem rondom de pomp, vlotter en sump moeten zoeken.

Daar zal of de vlotter vervuild zijn en/of kanalen of pomp geblokkeerd zijn, door een vieze vette prut van pluizen, wasmiddelresten en wasverzachter.

 

Bekijk deze film maar eens:

Warmtepomp droger foutzoeken en Foutcodes Pomp achterzijde openmaken schoonmaken1 (Paul) 

 

en ook bij dit punt:

https://youtu.be/hEf9YByHjc4?t=780

 

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Sorry dat ik nu pas reageer ik heb geen melding gekregen dat er een reactie was ?
Ik heb via de test programma's de pomp en vlotter getest en die doen netjes hun werk..... dat heet.... als ik het opvang reservoir eruit haal en er water in laat vallen dan slaat op een gegeven moment de pomp aan en pomp netjes het water rond. De video die in de link zat heb ik inderdaad bekeken en via die manier erachter gekomen hoe ik de machine in de test modus moest zetten. Als ik in de test modus ben kan ik alles mooi testen en geeft het menu op een bepaald moment E31 aan als fout.

AEG.jpg

Link naar reactie

In het test programma pomp hij wel, als hij gewoon zijn programma draait wordt hij wel warm maar dan wordt er geen vocht weggepompt naar het reservoir. Ik dacht eerst dat het de pomp of de vlotter was maar die werken wel in het test programma. Of de condensor vol met vuil zit zou ik niet weten, hoe kan ik dat zien / testen?

ps alvast bedankt voor de hulp, word heel erg gewaardeerd ?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

79336379_PompenVlotter.thumb.jpg.33605d18f0dcbc0f1930356ffe29d6af.jpgIk heb de handleiding nog eens doorgenomen en C001 en C000 maken helaas geen verschil de machine wordt warm maar ik heb het idee dat het vocht niet naar het zwarte reservoir wordt gepompt. Het zwarte reservoir, de pomp en de vlotter werken in de test mode wel namelijk en de compressor en alles werkt ook als de machine gewoon loopt, alleen komt er geen vocht in het zwarte opvang gedeelte terecht.
Ik heb wat foto's genomen, hopelijk heeft U er zo iets aan anders maak ik graag nog wat foto's.

Gehele bak.jpg

Bak.jpg

Pomp en Vlotter.jpg

Link naar reactie

Als ik het zo zie aan de resten in de hoek, heb je de installatie gespoeld en ligt de drap nu onder de condensor in de sump en verstopt de smalle kanalen naar de pomp en vlotter kamer.

En nee, ik bedoel geen andere pomp.

Waterloop.thumb.jpg.163dc35390b62be0551bce1bd50e8d32.jpg

 

Dit is weliswaar een iets ander type maar dan krijg je een idee hoe het eruit ziet onder de condensor en waar het fout kan gaan.

 

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Ik zou niet weten hoe ik hem moet spoelen haha, ik heb de condensor alleen een paar keer met de stofzuiger schoongemaakt zoals in de handleiding staat. De hoekjes zijn gekomen door het eigen vocht. 
Stel ik de eventuele troep onder de condensor willen weghalen en alles daar goed willen schoonmaken, is er dan ergens een manual hoe ik de condensor bak open kan krijgen?

Link naar reactie

Er zijn twee manieren dit te doen.

Met warmwater in de condensor spuiten waarbij je met een natzuiger de troep af zuigt. In het pompcompartiment moet je afzuigen.

Niet met de pomp doen want dan kan de zaak verstoppen.

Dus als de sump vol is laat je het weken en dan husselen om de troep los te klotsen.

En dan spoelen, spoelen, spoelen.

Maar je kunt ook het geheel ontmantelen en de trommel er uithalen. En dan de deksel van de warmtewisselaar los halen en met de HD reinigen.

Dit is wel van een ander merk maar dan krijg je een idee.

Bosch Warmtepomp droger WTW86560NL/05  Filmpje laat zien hoe je dit kunt bereiken en schoonmaken."

 

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...