Ga naar inhoud

Optimale BIOS instellingen


Aanbevolen berichten

(Meer detail zie http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=63968) Ik heb een ABit KX7-333 mobo met Athlon XP 2000+ 512 MB PC2700 Samsung geheugen en een Leadtek GF4 Ti4600. Dingen als CAS2 (enz.) heb ik al ingesteld, maar de volgende instellingen snap ik niet helemaal, of ik weet neit wat ik in moet stellen, het staat nu allemaal op default of auto: CPU Fast Command Decode -- [normal] - [fast] - [ultra] Enchange DRAM performance -- [disabled] - [enabled] TRP -- you tell me ;) net zoals: TRAS, TRCD, DRAM Access, DRAM queue Depth, DRAM Command rate en DCLK Feedback delay, staat nu allemaal op auto/standaard. Dan heb ik ook nog een DDR in delay en (duh) DDR out delay, staat op auto. AGP Aperture size -- 16/32/64/218/256 Enchange APG performance -- dis/ enab " Fast Write -- dis/ enab " Read Synch -- " / " " Master INS Write -- dis/ enab " Master INS Read -- dis/ enab -- Dan heb ik nog het 'probleem' dat mijn bios bij het booten de melding geeft dat er op de primary IDE connector geen 80 conductor kabel zit (boot daarna gewoon door, zonder F1 oid te drukken) dus 'op zich' maakt het niet uit, maar nu eh draait alles op ATA33 .. dat moet toch sneller kunnen denk ik? Zal dat echt aan een oude IDE kabel liggen? IK heb mijn hd op een oude kabel op IDE1 zitten.. --
Link naar reactie
[quote:b484938293="S0epkip"](Meer detail zie http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=63968) Ik heb een ABit KX7-333 mobo met Athlon XP 2000+ 512 MB PC2700 Samsung geheugen en een Leadtek GF4 Ti4600. Dingen als CAS2 (enz.) heb ik al ingesteld, maar de volgende instellingen snap ik niet helemaal, of ik weet neit wat ik in moet stellen, het staat nu allemaal op default of auto: CPU Fast Command Decode -- [normal] - [fast] - [ultra] [b:b484938293]<--- Ultra [/b:b484938293] Enchange DRAM performance -- [disabled] - [enabled] TRP -- you tell me ;) net zoals: TRAS, TRCD, DRAM Access, DRAM queue Depth, DRAM Command rate en DCLK Feedback delay, staat nu allemaal op auto/standaard. [b:b484938293] <---- 2-5-2, Command rate 1T, queue depth op 8, feedback delay disablen. Dan heb ik ook nog een DDR in delay en (duh) DDR out delay, staat op auto. [b]<--- disabled[/b:b484938293] AGP Aperture size -- 16/32/64/218/256 [b:b484938293]<--- helft van je systeemmem[/b:b484938293] Enchange APG performance -- dis/ enab " Fast Write -- dis/ enab <--- [b:b484938293]ligt aan je videokaart, kan bij jou wel aan[/b:b484938293] " Read Synch -- " / " " Master INS Write -- dis/ enab " Master INS Read -- dis/ enab -- Dan heb ik nog het 'probleem' dat mijn bios bij het booten de melding geeft dat er op de primary IDE connector geen 80 conductor kabel zit (boot daarna gewoon door, zonder F1 oid te drukken) dus 'op zich' maakt het niet uit, maar nu eh draait alles op ATA33 .. dat moet toch sneller kunnen denk ik? Zal dat echt aan een oude IDE kabel liggen? IK heb mijn hd op een oude kabel op IDE1 zitten.. --[/quote:b484938293] Onthoud wel even dat deze settings voor maximale performance zijn, als iets in je systeem dat niet trekt dan wordt hij onstabiel.
Link naar reactie
Hoe doen de andere chipsets het in jou sandra? daar kan je natuurlijk ook wel het eea uit afleiden. Dit zijn mijne: [img:2dc4af25b5]http://home.quicknet.nl/qn/prive/ma.ansink/mem2.jpg[/img:2dc4af25b5] Wel op 190 MHz dan, maar jij zou op 133 Mhz natuurlijk ook redelijk hoog uit moeten komen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...