Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hi de wasdroger AEG  lavatherm 55540 was defect , hij deed niets meer , geen enkel lampje brande nog.

Op advies IC  LNK304GN vervangen en tevens een weerstand van 100 ohm

en alle lampjes lichten weer op , maar dan ook alle lampjes.

het schijnt dat de machine eerst gereset moet worden ( foutcodes wissen ) en hij het daarna weer doet.

ik kan op internet niet de juiste procedure vinden helaas , wel veel procedures van andere types ( die een klein display hebben )

Weet jij misschien de toetsen combinaties voor dit type ?

Het is een  aeg lavatherm 55540

 

1160190347_wasmachine.thumb.png.b1d3b3b7d928c6fa0addafee84507232.png 

Link naar reactie

Meestal is dat de starttoets samen met de toets ernaast vasthouden in nul stand en dan in stand 1 kiezen dat is de test mode. Dan gaan alle lampen aan .

In test mode is dan stand 10 het foutgeheugen weer dezelfde toetsencombi drukken 

programma naar 0 en door na 1 en terug naar 0

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Hi Lampje , helaas is het niet gelukt.

1) nul stand -start +toets ernaast ingedrukt dan op stand 1 ( alle lampjes aan en gaan dan rond lopen ) test stand ?

2) toetsen los- draaiknop op stand 10 ( extra ) Piep -start +toets ernaast ingedrukt ?

3) toetsen los draai knop naar 0 en door naar 1 ( trommel draait 3 sec en alle lampje lichten op ) ??

4) draaiknop naar 0 

5) testen of hij het doet ... op stand 1 en start alle lampje gaan weer branden e machine start niet , helaas ?

ergens in de stappen zit iets fout denk ik , ik al verschillende dingen getest , langer indrukken , andere volgorde enz  helpt niet .

Link naar reactie

Deze machine heeft weinig standen soms is het stand 11, maar dat heeft deze machine niet. Dus probeer het eens op stand  8. Dat vind ik in de documentatie voor bepaalde types zonder display.

Je moet de knoppen wel 5 seconden drukken.

 

Want helaas zijn de standen waar het foutgeheugen uitleesbaar is nogal afhankelijk van het model.

Vermeld eens het PNC van het typeplaatje

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Hi Lampje , net terug van mijn tante .

Helaas de reset lukt nog steeds niet.

Ik heb  bij stap 2 ( draaiknop naar stand 10 ),alle standen geprobeerd  van 2 tot/met 10.

echter zonder gewenst resultaat?

  "Vermeld eens het PNC van het typeplaatje "  oeps vergeten.

Als je nog ideeën hebt , hoor ik het graag 

verder vast Prettige jaarwisseling !

Voorzichtig met vuurwerk en witgoed  ?

Dick

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...